  • Data: 2011-02-05 21:44:47
    Temat: Re: Jak to jest z NEX-em?
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Coś nam wyjaśnij.
    > No może przynajmniej mi ;)
    > Po co Ci wyostrzenie "z paru centymetrów"?
    > Masz takie przypadki, że NIE MOŻESZ oddalić aparatu?

    A tak sobie pomyślałem, że skoro mam skończoną ilość pikseli w matrycy,
    to fajnie będzie _rzeczonym_ detalem jak najbardziej ją wypełnić
    (skubane potrafią być małe, ten otworek to M5, a przekrój drobiazgu jest
    trapezowy, tego już nie widać niestety).
    http://www.1024.pl/z1.jpg
    Wprawdzie nic na siłę, z metra też zrobię, tylko opisywać później będzie
    trzeba znacznie więcej ;)

    > 1. Nie, pytanie nie jest retoryczne
    > 2. Tak, celowo przemilczałem prawdopodobnie najistotniejszy
    > element w rozważaniu, ale... sam chciałeś!
    > 3. Tak, udaję Greka :P (nie bić!)

    Ależ gdzież tam, za co Panie... Ja z innej branży przeca.

    > A, ten przypadek mógłby wyjaśniać przyczynę pytania - "widziałeś
    > i działało", a rzeczywiście retrofokusa na więcej niż parę cm
    > z przodu w szerokokątnym spodziewać się nie można ;)

    Widziałem - trzymałem, macałem i było cacy jak pokręciłem. Z bliska
    ostry napis innego aparatu, w oddali mleczne regały. Nie mam pojęcia
    dlaczego AF uznał że mi odbiło i nie zechciał zrobić tego samego, skoro
    mechanika pozwalała.

    > Niemniej szerokokątny niekoniecznie jest dobrym kierunkiem
    > do makro :D (za to *brak* wymogu przyklejania końca obiektywu
    > do obiektu bywa cenną zaletą).

    Uparty z tym przyklejaniem. Jak mi dasz _metrową tubę_, to detal zrobię
    pewnie z budynku sąsiedniej firmy, tylko kto mi zafunduje ekipę do
    odwrócenia maszyny (będzie zdjęcie przez okno w końcu) i nie jestem
    pewny czy dam radę pożyczyć reflektor p.lotniczy by to doświetlić ;)

    Miłego.
    Irek.N.