  • Data: 2011-02-07 10:43:00
    Temat: Re: Jak to jest z NEX-em?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-06 23:35, Irek N. pisze:

    > Ok, czas zderzyć Cię z rzeczywistością małych aparatów.
    > Zdjęcie http://www.1024.pl/blisko.jpg powstało bez użycia zooma-a.
    > Minimalna odległość pomiędzy obiektywem a przedmiotem, przy której
    > aparat jeszcze potrafił złapać AF.
    >
    > Zdjęcie http://www.1024.pl/daleko.jpg natomiast zrobiłem na maksymalnym
    > zoom-ie i taki oddaleniu aparatu, przy którym AF też potrafił złapać
    > ostrość.

    Ech. Ty nadal nie rozumiesz podstawowej sprawy - co to jest skala
    odwzorowania. Wydaje mi się, że Dominik jaśniej ci wytłumaczył, o co
    chodzi. A ja jeszcze pokażę ci na przykładzie obiektywu Sigma 17-70
    makro. Oferuje on makro "od 1cm" zarówno dla szerokiego jak i wąskiego
    kąta, czyli umożliwia ustawienie ostrości powiedzmy z 1cm zarówno dla
    ogniskowej 17 jak i 70mm. Teraz sam się zastanów i odpowiedz tu, w
    którym przypadku odwzorowanie będzie większe?