  • 1. Data: 2011-01-31 23:12:03
    Temat: Jak to jest z NEX-em?
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Zachciało mi się zanabyć kompaktowy* aparat jako wyposażenie firmy,
    powiedział bym że do szpiegostwa przemysłowego, ale tak naprawdę na
    własne potrzeby (budowa maszyn).

    Założenia były proste:
    - doskonała ostrość zdjęć (aby było widać szczegóły mechanizmów),
    - dobrze radzący sobie w słabo oświetlonych miejscach (zakamarki
    konstrukcji),
    - szybki w spuście (czasami trzeba utrafić jakiś układ i opóźnienie w
    spuście na poziomie 1s jak kiedyś miałem, powoduje że nie sposób trafić),
    - fajnie by było, gdyby robił szybko zdjęcia w serii (fazy pracy
    mechanizmu),
    - fajnie też by było, gdyby kręcił dobrej jakości film, choć kamerę już
    mamy,
    - makro... oj bardzo wskazane, ale bez dodatkowych pierścieni czy
    obiektywów, wystarczy jeżeli wyostrzy z paru centymetrów.
    - mały, zgrabny, niekoniecznie najtańszy.
    Obiektyw nie mus być wymienny, doszliśmy do wniosku że zoom niekonieczny.

    Oglądałem Soniaka NEX-3/5 (w sumie to to samo z mojego punktu widzenia)
    i bardzo mi się spodobał.
    Szybko ostrzy, błyskawicznie reaguje na spust, stałka 16 daje radę z
    makro - choć tylko w trybie manualnej regulacji ostrości (za to z ładnym
    powiększeniem), filmy nawet HD... niby ideał, ale...
    No właśnie, oglądałem zdjęcia, czytałem recenzje i widzę że ostrego
    zdjęcia bez zniekształconego planu to tym raczej nie zrobię. Mam
    wrażenie że aparat wyjątkowo dobry z przepaskudnym obiektywem
    (jakikolwiek bym wybrał). Zakup dużej lustrzanki raczej nie wchodzi w
    grę, to ma być podręczny aparat serwisowy, a nie reportersko/sesyjny że
    tak powiem.

    Poradźcie proszę coś praktycznego, bo na poprawę soniaka raczej nie mam
    co liczyć.

    Irek.N.

  • 2. Data: 2011-02-01 00:16:00
    Temat: Re: Jak to jest z NEX-em?
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Irek N. napisał:
    > Poradźcie proszę coś praktycznego, bo na poprawę soniaka raczej nie mam
    > co liczyć.

    Obejrzyj sobie Samsunga NX10/NX100 z obiektywem 30mm.

    m.

  • 3. Data: 2011-02-01 09:09:38
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 1 Lut, 00:12, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:

    > Poradźcie proszę coś praktycznego, bo na poprawę soniaka raczej nie mam
    > co liczyć.

    Panasonic LX5, Olympus XZ-1

  • 4. Data: 2011-02-01 13:44:29
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    > Zachciało mi się zanabyć kompaktowy* aparat jako wyposażenie firmy,
    > powiedział bym że do szpiegostwa przemysłowego, ale tak naprawdę na własne
    > potrzeby (budowa maszyn).

    Samsunga NX możesz teraz wypożyczyć w stolicy za friko. Polecam z
    nalesnikiem 30mm.

  • 5. Data: 2011-02-01 17:19:02
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Jeżeli chcesz robić zdjęcia w maszynach, to przydatny może być obracany
    monitor.
    Popatrz na G11/12. Mją dobre makro i ogólnie są sympatyczne :)

    p.s.
    Dziwię się, że nie oberwałeś za NEX-a :)
    Ale dobre szkła pewnie miałyby wielkość tych do dx-owych dslr-ów, więc cały
    projekt byłby jeszcze bardziej nietrafiony.

  • 6. Data: 2011-02-01 21:33:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011, Irek N. wrote:

    > - makro... oj bardzo wskazane, ale bez dodatkowych pierścieni czy obiektywów,
    > wystarczy jeżeli wyostrzy z paru centymetrów.

    Coś nam wyjaśnij.
    No może przynajmniej mi ;)
    Po co Ci wyostrzenie "z paru centymetrów"?
    Masz takie przypadki, że NIE MOŻESZ oddalić aparatu?

    1. Nie, pytanie nie jest retoryczne
    2. Tak, celowo przemilczałem prawdopodobnie najistotniejszy
    element w rozważaniu, ale... sam chciałeś!
    3. Tak, udaję Greka :P (nie bić!)

    > stałka 16 daje radę z makro

    A, ten przypadek mógłby wyjaśniać przyczynę pytania - "widziałeś
    i działało", a rzeczywiście retrofokusa na więcej niż parę cm
    z przodu w szerokokątnym spodziewać się nie można ;)
    Niemniej szerokokątny niekoniecznie jest dobrym kierunkiem
    do makro :D (za to *brak* wymogu przyklejania końca obiektywu
    do obiektu bywa cenną zaletą).

    > (za to z ładnym powiększeniem)

    O, i tu Cię mamy ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-02-02 12:34:06
    Od: "KK" <krzy12sz55tof@[wywal_cyfry]travel3454photo.pl>

> [...]
    > zdjęcia bez zniekształconego planu to tym raczej nie zrobię. Mam wrażenie
    > że aparat wyjątkowo dobry z przepaskudnym obiektywem (jakikolwiek bym

    Jaja sobie robisz?

    > zdjęcia bez zniekształconego planu

    Tzn. co? Jak obiektyw 16mm podepniesz do lustrzanki
    to plan nie będzie zniekształcony?

    Jak kit nie pasuje to kup sobie przejściówkę
    i jakąś manualną, starą stałkę w niezłym stanie za 300zł
    i bedziesz miał świetną jakość zdjęć...
    No ale ten zniekształcony plan...

    KK

  • 8. Data: 2011-02-02 23:30:54
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-01 14:44, kurdybanek pisze:
    trzeby (budowa maszyn).

    > Samsunga NX mo?esz teraz wypo?yczy? w stolicy za friko. Polecam z
    > nalesnikiem 30mm.

    Co?Gdzie?Jak?
    Bo bardzo chętnie bym się nim pobawił.

  • 9. Data: 2011-02-03 09:07:28
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Co?Gdzie?Jak?
    > Bo bardzo chętnie bym się nim pobawił.

    http://optyczne.pl/3694-nowość-Wypróbuj_najnowsze_ap
    araty_fotograficzne_Samsung.html

  • 10. Data: 2011-02-03 10:14:31
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-02-03 10:07, kurdybanek pisze:
    > U?ytkownik ""Pawe? W.""<p...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > http://optyczne.pl/3694-nowo??-Wypr?buj_najnowsze_ap
    araty_fotograficzne_Samsung.html

    Może byś tak zadbał o to, by twój szrotowaty Outlook Express wstawił
    deklarację kodowania?