  • Data: 2009-12-03 14:11:04
    Temat: Re: Jak to jest z AF w canonie 5d2 ?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Dez., 14:28, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > Ale mnie interesuje efekt: konkretna odbitka. Aparat z którego będzie ona
    > mniej zaszumiona, szumi mniej z definicji - jedynej sensownej w świetle
    > tych dość oczywistych, użytkowych wymagań.

    odpowiedz jest natychmiastowa

    tutaj masz zdjecie na 3200 iso

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/DivTesty#541
    1007867031258162

    na prawo nastepne jedno z c50d drugie z c5d

    widac w skali 100% roznice - nie jest ona porazajaco duza.
    oczywiscie kazdy zobaczy to co bedzie chcial .
    w tej skali np odwzorwanie twarzy na obu zdjeciach o tej czulosci
    byloby paskudne. Na tyle brzydkie ze nalezy unikac.
    nastawy w obrobce sa identyczne.
    jest to najwieksza mozliwa roznica jaka moze wystapic w widzialnosci
    szumow miedzy tymi formatami.

    schodzac z powiekszenie w dol roznice sie zacieraja.

    przy ok 50% powieszeniu praktycznych ropznic nie ma.

    Nie wykluczone ze c50d wymaga innych nastaw - tym sie nie bawilem.

    > To co piszesz to jest tak, jakbyś powiedział że można czas podróży
    > maluchem i mercedesem można porównywać, ale wyłącznie pod warunkiem,
    > że trasa dla malucha będzie tyle razy krótsza ile razy jest biedaczek
    > wolniejszy. No, to wtedy rzecz jasna, oba będą równie szybkie.

    mozna sie umawiac na wszystko i tak rzeczywiscie jest w sportach
    lotniczych gdzie przyrownuje sie roznice pomiedzy konstrukcjami
    wspolczynnikami wyrownawczymi.

    Ale tutaj jest inaczej.

    Roznice w szumach sa na tyle nieznaczne ze dla dosyc sporych
    powiekszen mozna powiedziec ze nie naprawde istotne - na tej samej
    czulosci oba szumia podobnie - to nie jest roznica rewolucyjna.

    Zmniejszajac nieco stopien powiekszenia roznice sa na tyle male ze
    pomijalne.

    Ja robiac zdjecia dostaje z obu formatow te same szumy praktycznie -
    po resamplingu w dol do rozsadnych rozmiarow. Nikt nie oglada w skali
    100 % zdjec.

    Wlasciwie jedno moge powiedziec - szumy z matryc FF i aps-c nie sa
    dramatycznie rozne - mowa o C.

    Krotko mowiac
    jesli ogladasz obraz na monitorze w wielkosci monitora to szumy z obu
    aparatow sa ident..

    kropka.