eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZSRe: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
  • Data: 2014-03-02 18:13:23
    Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-03-02 17:40, BartekK pisze:
    > W dniu 2014-03-02 17:06, Jacek pisze:
    >> Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisał(a):
    >>
    >>> Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ?
    >>
    >> Ja mam :) Kiedy mnie uczyli w woju jak jeździć T34, zwracali uwagę że jak
    >> silnik się przegrzewa to należy zmienić bieg na niższy. Powód jest dosyć
    >> oczywisty :)
    > Nie dla wszystkich. T34 miał słabo-wydajną (na niskich obrotach) pompę
    > wody, pędzoną z wału silnika. Bieg na niższy = wyższe obroty = wyższa
    > wydajność pompy = wyższy przepływ chłodziwa przez silnik i przez
    > chłodnice = lepsze chłodzenie.

    Doświadczenia z T-34 niekoniecznie są sensownym odniesieniem do
    zachowań jednostek eco oraz w ogóle do systemu chłodzenia w obecnych
    silnikach samochodów osobowych.

    > Nie wszędzie to się sprawdzi, w niektórych pojazdach pompa ma wydajność
    > "bardziej wypośrodkowaną"...

    Nie wiem co to jest wydajność "bardziej wypośrodkowana", ale przy
    dziwnie uszkodzonym termostacie, w czasie jazdy w górach (silnik
    4E-FE), temperatura silnika w czasie jazdy w temperaturach pod 40C
    przy podjeździe pod górę na wysokich obrotach na 2/3 biegu spadała
    z nominalnej i to dość istotnie.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: