  • 11. Data: 2010-03-22 11:21:01
    Temat: Re: Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?
    Od: ABC <a...@b...cc>

    Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):
    > Witam,
    >
    > tak się właśnie zastanawiam, że laptopy mogą służyć do podsłuchu
    > W moim lenowo nie ma mikrofonu, ale w HPku już jest wbudowany mikrofon i
    > większość laptopów chyba taki mikrofon ma, bo Acer, jakiego używałem
    > kiedyś, też miał.

    Laptop powinien mieć jeszcze dodatkowe gniazdo mikrofonowe, które
    odłącza mikrofon wbudowany jak się coś do tego gniazda podepnie.

  • 12. Data: 2010-03-22 12:48:31
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisał(a) w <ho7dm5$b2f$1@news.interia.pl> :

    > I zastanawiam się, jak się przed tym zabezpieczyć, skoro mikrofonik jest
    > wbudowany w sprzęt i wydłubać się go nijak nie da.
    Zawsze możesz wziąć kawałek gwoździa i wetknąć mocno w tę dziurkę, gdzie
    jest mikrofon, w przypadku kamery się też da to zrobić.
    A na serio, ty się tak naprawdę nudzisz? Nie masz kurde żadnych normalnych
    problemów, że wynajdujesz takie debilne?

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 13. Data: 2010-03-22 12:58:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-22 12:21, ABC pisze:

    > Laptop powinien mieć jeszcze dodatkowe gniazdo mikrofonowe, które
    > odłącza mikrofon wbudowany jak się coś do tego gniazda podepnie.

    Nie ma. Ma tylko słuchawkowe.
    Poza tym, nawet jak ma (bo są takie modele), to i tak dość magiczne to,
    żeby wpinać coś dla bezpieczeństwa, co będzie sterczało.

    No a co z kamerką?
    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2010-03-22 13:00:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-22 13:48, Maciek pisze:

> [...]
    > A na serio, ty się tak naprawdę nudzisz? Nie masz kurde żadnych normalnych
    > problemów, że wynajdujesz takie debilne?

    Jeżeli dla ciebie twoje bezpieczeństwo jest debilne, to jesteś kretynem.
    Co zresztą widać po stylu wypowiedzi. Nie ogarniasz swoim intelektem
    problemu, ale obrażać innych to pierwszyś.
    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2010-03-22 13:10:04
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 14:00:47 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Jeżeli dla ciebie twoje bezpieczeństwo jest debilne, to jesteś kretynem.
    > Co zresztą widać po stylu wypowiedzi. Nie ogarniasz swoim intelektem
    > problemu, ale obrażać innych to pierwszyś.

    Przestan tez korzystac z komorki, samochodu, samolotu i wszystkich
    wynalazkow ludzkosci, bo sa niebezpieczne.

  • 16. Data: 2010-03-22 13:31:44
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-22 13:58, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > Nie ma. Ma tylko słuchawkowe.
    > Poza tym, nawet jak ma (bo są takie modele), to i tak dość magiczne to,
    > żeby wpinać coś dla bezpieczeństwa, co będzie sterczało.
    >
    > No a co z kamerką?

    Nie ogarniasz jak widzę problemu.
    Jeśli chcesz pełnego bezpieczeństwa nie możesz przy sobie
    i w domu mieć urządzeń które takie bezpieczeństwo zmniejszają.
    Czyli do kosza laptopy i komórki, w drugiej kolejności karty
    płatnicze, samochód i telewizor.
    Jak udowodnisz że jesteś prawdziwy macho to napiszę z czego
    masz w imię bezpieczeństwa zrezygnować w następnej kolejności.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-03-22 13:46:23
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> zwrócił błąd:

    > Podobnie z kamerką. Sporo lapków ma wbudowaną kamerkę. Fakt, że moja
    > świeci jak ją włączać, ale nie wiem czy tego też nie da się programowo
    > obskoczyć. Wychodzi więc na to, że mój własny sprzęt może mnie podgladać
    > i podsłuchiwać i nie wiadomo do końca jak kto i kiedy to wykorzysta.

    Przecież wystarczy wyłączyć w menedżerze urządzeń czy tam jego
    odpowiedniku. A w mikrofonach to nawet łatwiej, przynajmniej w
    windowsie, można wyłączyć w "urządzeniach nagrywających". Często tak
    robię, nie dlatego że ktoś mnie podsłuchuje na kompie (teraz podsłuchują
    telefony :/) tylko dlatego że mikrofon włączony istotnie zbiera dźwięk.
    Np. kiedy nagrywa się filmik z gry może to przeszkodzić, albo kiedy
    rozmawia się przez skype a inny mikrofon leży obok głośnika radia.

    Mam takie słuchawki z własnym mini-wzmacniaczem, niedawno okazało się że
    ich mikrofon działa nawet jeśli ten wzmacniacz się wyłączy, choć nie
    mogą wydawać dźwięku. Tak samo jeśli wyłączy się je jako playback
    przełączając na przedni panel. Mikrofon tych słuchawek działa nadal,
    równolegle z mikrofonem z przedniego panela - programowo można wyłączyć
    tylko ten przedni. Jednak wyłączenie wejścia mikrofonowego w sterowniku
    działa na 100%. Nie ma co szukać rozwiązania sprzętowego.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 18. Data: 2010-03-22 13:51:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    grup dyskusyjnych:ho7nvc$1pu$...@n...interia.pl...
    > Jeżeli dla ciebie twoje bezpieczeństwo jest debilne, to jesteś kretynem.
    > Co zresztą widać po stylu wypowiedzi. Nie ogarniasz swoim intelektem
    > problemu, ale obrażać innych to pierwszyś.

    To po jaką cholerę kupowałeś laptop z kamerą i mikrofonem?

  • 19. Data: 2010-03-22 14:00:10
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" aka "Tristan" napisał:

    > Wychodzi więc na to, że mój własny sprzęt może mnie podgladać
    > i podsłuchiwać i nie wiadomo do końca jak kto i kiedy to wykorzysta.

    Wiadomo, kto z tego korzysta. Ten tajemniczy telefonik w zasobniku, który
    macha do Ciebie słuchaweczką, lojalnie informuje iż właśnie przesyła cały
    zebrany materiał do skandynawskich służb specjalnych. Być może czeka Cię los
    Tristana ;->

    JoteR

  • 20. Data: 2010-03-22 14:46:47
    Od: "Q" <n...@s...pl>