  • Data: 2019-10-13 11:36:12
    Temat: Re: Jak sie robi komputery
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > Mam koleżankę, która tam była operatorką, może wypytam. Ale ona
    > źle wspomina tamta robotę, może nie pamiętać.

    Ja w ogóle nie znam tej operatorskiej roboty. Ale jak pisałemi
    i odawałem programy do uruchomienia wsadowego, to wiedziałem co
    za dodatkowe karty miały być po kartach z programemi i po kartach
    z danymi, a co przed całym plikiem. Były cztery gwiazdki, był
    FINISH i jeszcze rzucało się jakieś joby na początku. Ponadto
    ostatnioą kartę wkładało sie odwrotnie, wycięciem na dół. Już nie
    pamiętam, czy pustą, czy z gwiazdkami. Ścięty lewy górny róg karty
    był informacją przede wszystkim dla ludzi, by łatwiej układało się
    je w plik. Karta szła bez błędu przez czytnik w każdej pozycji
    (jeśli wcześniej została tak wydziurkowana).

    A tak poza tym, to niezmiennie "mam w planach" na jakąś wolną chwilę
    uruchomienie emulatora mainframe IBM:

    http://www.hercules-390.org/
    https://famicoman.com/2018/06/28/emulating-a-z-os-ma
    inframe-with-hercules/

    Oczywiście chciałbym to odpalić na Orange Pi Zero (jeśli mniejszego
    sprzętu nie znajdę).

    --
    Jarek