  • Data: 2019-10-13 14:22:03
    Temat: Re: Jak sie robi komputery
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    tion/cern.gif )

    > Cztery zupełnie normalne gwiazdki (dziurka w zerze i powyżej). Odra 1305.
    > Raczej koniec joba, niż jakiegoś pojedynczego pliku.

    Dla tych tutaj:

    http://bitsavers.trailing-edge.com/pdf/cdc/training/
    60239300_Punched_Card_Equipment_Training_Manual_Aug6
    7.pdf

    (str. 1-2) wystarczały dwie dziurki w 7 i 8, więc faktycznie różnie bywało.
    Przy okazji warto wspomnieć o istnieniu kart typu ROM, czyli fabrycznie
    wyposażonych w dziurki i odpowiednio duży nadruk, czasem na kolorowym
    papierze:

    http://punctum.com/interest/punch/html/c0376.en.html (END OF RECORD)

    http://punctum.com/interest/punch/html/c0377.en.html (END OF FILE)

    --