-
1. Data: 2010-02-08 22:06:20
Temat: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl>
Np. Merc klasy C i E chwali się adaptacyjnym samo-nastawianiem w czasie rzeczywistym
siły tłumienia amorków w zależności od
nawierzchni, skąta skrętu prędkości itd.
W S-sie robi to pneumatycznie to jeszcze sobie mogę wyobrazić, a jak to jest robione
w zwykłym zawieszeniu np. współczesnych klas C
i E ? Chodzi mi o samą mechaniczną realizację w amortyzatorach ?
Arek
-
2. Data: 2010-02-09 02:00:39
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
> Np. Merc klasy C i E chwali się adaptacyjnym samo-nastawianiem w czasie
> rzeczywistym siły tłumienia amorków w zależności od nawierzchni, skąta
> skrętu prędkości itd.
>
> W S-sie robi to pneumatycznie to jeszcze sobie mogę wyobrazić, a jak to
> jest robione w zwykłym zawieszeniu np. współczesnych klas C i E ? Chodzi
> mi o samą mechaniczną realizację w amortyzatorach ?
Jak sobie wyobrażasz czysto mechaniczne rozwiązanie?
Jest jeszcze rozwiązanie z cieczą magnetoreologiczną, nie wiem, czy
Mercedes stosuje - to jest przyszłość.
zyga
--
--force --nodeps --all
-
3. Data: 2010-02-09 09:40:16
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>
A r t i e wrote:
> Np. Merc klasy C i E chwali się adaptacyjnym samo-nastawianiem w
> czasie rzeczywistym siły tłumienia amorków w zależności od
> nawierzchni, skąta skrętu prędkości itd.
> W S-sie robi to pneumatycznie to jeszcze sobie mogę wyobrazić, a jak
> to jest robione w zwykłym zawieszeniu np. współczesnych klas C i E ?
> Chodzi mi o samą mechaniczną realizację w amortyzatorach ?
>
> Arek
można zastosować zaworek obejściowy tłoka z płynnym sterowaniem przepływu -
ale nie wiem czy to jest stosowane w samochodach
jeffrey
-
4. Data: 2010-02-09 10:43:39
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>
On wto, 09 lut 2010 10:40:16 in article news:<hkrb6l$9m1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
Jeffrey wrote:
> można zastosować zaworek obejściowy tłoka z płynnym sterowaniem przepływu -
> ale nie wiem czy to jest stosowane w samochodach
Z tego co wyczytałem w googlu "direct control suspension" MB jest tylko
zawór on/off. Chyba, że OP miał na myśli coś nowszego.
-
5. Data: 2010-02-09 11:28:35
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 09 Feb 2010 03:00:39 +0100, Zygmunt M. Zarzecki wrote:
>> Np. Merc klasy C i E chwali się adaptacyjnym samo-nastawianiem w czasie
>> rzeczywistym siły tłumienia amorków w zależności od nawierzchni, skąta
>> skrętu prędkości itd.
>>
>> W S-sie robi to pneumatycznie to jeszcze sobie mogę wyobrazić, a jak to
>> jest robione w zwykłym zawieszeniu np. współczesnych klas C i E ? Chodzi
>> mi o samą mechaniczną realizację w amortyzatorach ?
>
>Jak sobie wyobrażasz czysto mechaniczne rozwiązanie?
Skoro regualcja tylko tlumienia, to po prostu regulowany zaworek.
Sterowany elektronika, ale w amortyzatorze tylko jakas regulowana
iglica czy cos takiego.
>Jest jeszcze rozwiązanie z cieczą magnetoreologiczną, nie wiem, czy
>Mercedes stosuje - to jest przyszłość.
Nie wiem czy zdazy dozyc tej przyszlosci.
Bose juz ma system aktywnego zawieszenia, i to jest przyszlosc
http://www.bose.com/controller?event=VIEW_STATIC_PAG
E_EVENT&url=/learning/project_sound/bose_suspension.
jsp
http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw
J.
-
6. Data: 2010-02-09 11:54:46
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl>
Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
wiadomości news:hkre8r$8sm$1@z-news.wcss.wroc.pl...
> On wto, 09 lut 2010 10:40:16 in article
news:<hkrb6l$9m1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
> Jeffrey wrote:
>> można zastosować zaworek obejściowy tłoka z płynnym sterowaniem przepływu -
>> ale nie wiem czy to jest stosowane w samochodach
>
> Z tego co wyczytałem w googlu "direct control suspension" MB jest tylko
> zawór on/off. Chyba, że OP miał na myśli coś nowszego.
A przepływem czego steruje ten zaworek (zakładam że w klasie C/E bez airmaticu) ?
Sory że łatwe pytanie ale w mechanice się nie
specjalizuję (choć nie jestem też humanistą).
Arek
-
7. Data: 2010-02-09 12:00:53
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:45h2n5t285os597qq455jqvssl75qpskkp@4ax.com...
> Nie wiem czy zdazy dozyc tej przyszlosci.
> Bose juz ma system aktywnego zawieszenia, i to jest przyszlosc
>
> http://www.bose.com/controller?event=VIEW_STATIC_PAG
E_EVENT&url=/learning/project_sound/bose_suspension.
jsp
No ale mi się zdaje że może nie dokładnie to, ale podobne i z podobnym efektem ma już
Audi (opcja drive select) i MB w standardzie,
a nie mówiąc o airmaticu.
Także to już chyba nie akurat od Bose, ale jest...
Arek
-
8. Data: 2010-02-09 12:03:34
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl>
Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
wiadomości news:hkre8r$8sm$1@z-news.wcss.wroc.pl...
> On wto, 09 lut 2010 10:40:16 in article
news:<hkrb6l$9m1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
> Jeffrey wrote:
>> można zastosować zaworek obejściowy tłoka z płynnym sterowaniem przepływu -
>> ale nie wiem czy to jest stosowane w samochodach
>
> Z tego co wyczytałem w googlu "direct control suspension" MB jest tylko
> zawór on/off. Chyba, że OP miał na myśli coś nowszego.
Już chyba rozumiem-zawór sterujący przepływem płynu hydraulicznego ?..
Ale ważniejszy problem:
***na ile, i czy wogóle, jest to gorsze (a może tylko inne) od Airmatica*** ?
Arek
-
9. Data: 2010-02-09 12:18:11
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>
On wto, 09 lut 2010 13:03:34 in article news:<hkrium$848$1@inews.gazeta.pl>
A r t i e wrote:
>
> Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
wiadomości news:hkre8r$8sm$1@z-news.wcss.wroc.pl...
>> On wto, 09 lut 2010 10:40:16 in article
news:<hkrb6l$9m1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
>> Jeffrey wrote:
>>> można zastosować zaworek obejściowy tłoka z płynnym sterowaniem przepływu -
>>> ale nie wiem czy to jest stosowane w samochodach
>>
>> Z tego co wyczytałem w googlu "direct control suspension" MB jest tylko
>> zawór on/off. Chyba, że OP miał na myśli coś nowszego.
>
> Już chyba rozumiem-zawór sterujący przepływem płynu hydraulicznego ?..
>
> Ale ważniejszy problem:
>
> ***na ile, i czy wogóle, jest to gorsze (a może tylko inne) od Airmatica*** ?
Nie wiem :)
Ale piszą, że w niektórych E-class oprócz direct control suspension
jest opcjonalnie Airmatic.
-
10. Data: 2010-02-09 12:20:28
Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl>
Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
wiadomości news:hkrjq3$bhq$1@z-news.wcss.wroc.pl...
> On wto, 09 lut 2010 13:03:34 in article news:<hkrium$848$1@inews.gazeta.pl>
> A r t i e wrote:
>>
>> Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
wiadomości news:hkre8r$8sm$1@z-news.wcss.wroc.pl...
>>> On wto, 09 lut 2010 10:40:16 in article
news:<hkrb6l$9m1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
>>> Jeffrey wrote:
>>>> można zastosować zaworek obejściowy tłoka z płynnym sterowaniem przepływu -
>>>> ale nie wiem czy to jest stosowane w samochodach
>>>
>>> Z tego co wyczytałem w googlu "direct control suspension" MB jest tylko
>>> zawór on/off. Chyba, że OP miał na myśli coś nowszego.
>>
>> Już chyba rozumiem-zawór sterujący przepływem płynu hydraulicznego ?..
>>
>> Ale ważniejszy problem:
>>
>> ***na ile, i czy wogóle, jest to gorsze (a może tylko inne) od Airmatica*** ?
>
> Nie wiem :)
> Ale piszą, że w niektórych E-class oprócz direct control suspension
> jest opcjonalnie Airmatic.
Tak-tylko że ostatnio przeżucili to dopiero do wersji V6 >2 litry z akcyzą 20%, czyli
auto w cenie domu... Znalazłem taki link sobie
postudiuję.
W sumie interesuje mnie E Coupe-a tam airmatica nie ma nawet w opcji za żadne $.
http://www.emercedesbenz.com/Mar09/11_001618_The_201
0_Mercedes_Benz_E_Class_Chassis_And_Suspension.html
Arek