-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!194.109.133.84.MIS
MATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all.nl!xs4all!feeder.news-service.co
m!postnews.google.com!a18g2000yqc.googlegroups.com!not-for-mail
From: JAM <j...@y...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Jak sie realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Date: Sat, 27 Feb 2010 20:55:00 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 57
Message-ID: <7...@a...googlegroups.com>
References: <hkq1ss$mqf$1@inews.gazeta.pl>
<7...@j...googlegroups.com>
<hmba6b$8si$1@inews.gazeta.pl>
<d...@d...googlegroups.com>
<hmbjno$e5a$1@inews.gazeta.pl>
<c...@c...googlegroups.com>
<hmc2d4$6go$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 76.112.1.230
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1267332900 29248 127.0.0.1 (28 Feb 2010 04:55:00 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Feb 2010 04:55:00 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: a18g2000yqc.googlegroups.com; posting-host=76.112.1.230;
posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5
(KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.249.89
Safari/532.5,gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:26115
[ ukryj nagłówki ]On Feb 27, 4:21 pm, "A r t i e" <a...@g...pl> wrote:
>
> Wlasnie bardzo precyzyjnie piszesz o tym co juz pytalem.
> Czyli dobrze rozumiem ze co do MB agility control:
>
> 1) Te tenneco w MB naleza do takich kt re potrafia "w ulamku sekundy dostosowywac
sie do zmiennych warunkow drogowych." np. jesli
> wyczuja skret kierownicy i/lub przyspieszenie poprzeczne to szybko usztywniaja os
"odsrodkowa" minimalizujac wychyl i tym podobne ?
> Czy Tenneco w MB sa takie wlasnie magnetyczne pozwalajace na pareset/sek regulowals
tlumienie ???
Magnetyczne ma wylacznie BWI (dawniej Delphi). Oni maja na to patent.
Glownym problemem w tych amortyzatorach jest aktywny magnetycznie
olej. Faktycznie olej wcale nie jest aktywny, lecz zwykly natomiast
jest dobrze zmieszany z pylkiem zelaza. Problem w tym, ze pyl zelazny
bylskawicznie niszczyl delikatne elementy amortyzatora i na dodatek
szybko tonal w oleju osadzjac sie na dnie. General Motors opracowal
metode otaczania drobin zelaza plastikiem tak, ze kazda drobina ma
obojetna wypornosc przez co drobiny przestaly tonac a otoczka
plastikowa zabezpiecza zawory i inne elementy precyzyjne amortyzatora
przed zuzyciem. Potem te patenty przejela Delphi a teraz kupili to
Chinczycy z BWI,
Tenneco, Sachs i Bilstein to rozwiazania oparte u sterowane solenoidem
zawory. Sa one wolniejsze niz magnetyczne i maja jedynie kilka polozen
do wyboru a nie zmiane plynna ale nadal sa zdolne do zmiany kilka do
kilkudziesieciu razy na sekunde. Szybkie przelaczanie uzywa sie
zreszta do symulacji tlumien posrednich. Generalnie ustepuja
magnetycznym ale roznica nie jest taka duza no i rozwiazania
mechaniczne sa tansze. System MagneRide Delphi kosztuje klienta okolo
$1000.
> 2) Nie nalezy plakac z powodu tego ze np. Merc E Coupe nie ma airmatica nawet w
opcji, a E ma dopiero przy wersji V6 w cenie domu?
> (szczeg lnie ze waza po 1,5 tony...)
>
> PS. Kiedys juz pr bowalem sie dowiedziec czy Audi Drive Select np. w A4 (bez
airmaticu) to system "aktywny" czy tylko pozwalajacy na
> wyb r ? A moze i to i to bo wiem ze wybiera sie tam comfort/sport/.. ale to moze
byc tez jakby wartosc zadana nie wykluczajaca
> regulacji w czasie rzeczywistym.
Te magnetyczne sa zawsze do pewnego stopnia aktywne. Usztywnia sie je
na przyklad na zakretach aby nadwozie przechylalo sie znacznie mniej
niz gdyby to byl klasyczny amortyzator. Zmienia sie tez ich sztywnosc,
w miare zmianu stanu nawierzchni drogi. Na drodze gladkiej komputer
dobiera mniejsze tlumienie (wiekszy komfort), na drodze wyboistej
tlumienie sie zwieksza aby zapobiec zbyt duzym wahaniom nadwozia i
poprawic kontrole pojazdu. Te mechaniczne maja podobne mozliwosci i
podejrzewam, ze sie je uzywa podobnie, Dokladnie tego jednak nie
wiadomo. Dane amortyzatorow sa ogolnie dostepne. Natomiast algorytmy
nimi sterujace to juz tajemnica koncowych producentow. Takich danych
sie raczej nie publikuje. To co wyczytasz w reklamach to czesto
przerysowane mozliwosci.
JAM
Następne wpisy z tego wątku
- 28.02.10 09:33 J.F.
- 28.02.10 14:58 A r t i e
- 28.02.10 15:08 JAM
- 28.02.10 18:15 J.F.
- 28.02.10 20:47 A r t i e
Najnowsze wątki z tej grupy
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=