eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaJak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ? › Re: Jak sie realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    From: "A r t i e" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Jak sie realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    Date: Sat, 27 Feb 2010 22:21:40 +0100

    Uzytkownik "JAM" <j...@y...com> napisal w wiadomosci
    news:c7a0073d-fa27-4b8c-8ceb-7429204c87d8@c16g2000yq
    d.googlegroups.com...
    On Feb 27, 12:11 pm, "A r t i e" <a...@g...pl> wrote:
    > Innymi slowy jaka jest róznica w komforcie jazdy (tlumienie nierównosci i wogóle)
    miedzy tym Tenneco "zwyklym" adaptacyjnym
    > amorkiem
    > a AirMatikiem (w klasie E i wogóle) ? Bo
    > byly tu glosy, ze Airmatic odpowiada tylko za zmienne uniesienie auta a nie
    tlumienie wybojów..

    Kierowca ma jednakze pewien wybor. Napisalem "optimum" ale nalezy
    pamietac, ze sztywnosc zawieszenia to kompromis pomiedzy komfortem a
    sprawnoscia pojazdu na drodze. Samochody o bardzo miekkim zawieszeniu
    sa bardzo komfortowe ale duzo gorzej sie prowadza na kretych drogach.
    I odwrotnie, samochody o sztywnym zawieszeniu prowadza sie doskonale,
    ale sa duzo mniej komfortowe. Uklady oparte o kontrolowane sprezyny
    gazowe pozawalaja to zmieniac pewnym zakresie zaleznie od stylu jazdy
    i waruknow drogowych. Nalezy pamietac jednak ze taka zmiana zabiera
    kilka - kilkanascie sekund. Nie moze to wiec byc system "aktywny" a
    jedynie system pozwalajacy na wybor.
    Natomiast
    amortyzatory aktywne pozwalaja regulowac tlumienie od kilku
    (mechaniczne) do kilksuet (magnetyczne) razy na sekunde i to sie
    wykorzystuje do aktywnego sterowania zawieszeniem. Takie systemy
    faktycznie potrafia w ulamku sekundy dostosowywac sie do zmiennych
    warunkow drogowych.

    Wlasnie bardzo precyzyjnie piszesz o tym co juz pytalem.
    Czyli dobrze rozumiem ze co do MB agility control:

    1) Te tenneco w MB naleza do takich które potrafia "w ulamku sekundy dostosowywac sie
    do zmiennych warunkow drogowych." np. jesli
    wyczuja skret kierownicy i/lub przyspieszenie poprzeczne to szybko usztywniaja os
    "odsrodkowa" minimalizujac wychyl i tym podobne ?
    Czy Tenneco w MB sa takie wlasnie magnetyczne pozwalajace na pareset/sek regulowals
    tlumienie ???

    2) Nie nalezy plakac z powodu tego ze np. Merc E Coupe nie ma airmatica nawet w
    opcji, a E ma dopiero przy wersji V6 w cenie domu?
    (szczególnie ze waza po 1,5 tony...)

    PS. Kiedys juz próbowalem sie dowiedziec czy Audi Drive Select np. w A4 (bez
    airmaticu) to system "aktywny" czy tylko pozwalajacy na
    wybór ? A moze i to i to bo wiem ze wybiera sie tam comfort/sport/.. ale to moze byc
    tez jakby wartosc zadana nie wykluczajaca
    regulacji w czasie rzeczywistym.