  • Data: 2012-12-02 01:37:13
    Temat: Re: Jak sie ma citigo do pandy?
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-12-01, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:
    > Ja do najbliższego dużego (czytaj: taniego) sklepu mam jakieś 25km.

    Mówimy o samochodzie miejskim. Napisałem wcześniej (może nie
    czytałeś), że to jest dobry samochód dla osób jeżdżących po mięście,
    robiących 10kkm rocznie. Czy robisz 10kkm rocznie? :)

    > Tylko pamiętaj, że tam było "ciśnięcie na maksa" Priusa i podążanie tym
    > M3 za Priusem.

    No właśnie. I chyba poprzednik chciałby cisnąć na maksa Pandę i jechać
    "za nią" Sierrą. Stąd to porównanie. Nie bardzo wiem jak inaczej może
    komuś wyjść większe spalanie w Pandzie.

    > Dwa drobne zastrzeżenia:
    >
    > 1. czy czasem M3 nie miało trochę lżej przebijać się przez powietrze
    > jadą za Priusem?

    Nie bardzo. Prius jest bardzo aerodynamiczny, więc nie zostawia
    śladu (cienia?) aerodynamicznego. To oczym piszesz działa nieźle
    za ciężarówkami i w wyścigach. W tym wypadku mówimy może o kilku
    procentach różnicy na spalaniu.

    > 2. to była jazda "na maksa" a nie zgodnie z przepisami; podejrzewam że
    > przy teście "przyśpieszenie na maksa, ale potem zgodnie z limitem" oraz
    > jeździe w korkach M3 by wypadło dużo gorzej ;)

    Pewnie tak, ale kto "przyspiesza na maksa, a potem z limitem"
    w mieście? W ogóle "przyspieszanie na maksa" do 50tki w M3 trwa
    pewnie ze 2s, więc można nie zdążyć puścić gazu... :)

    > Tak więc chłopaki nieco "oszukali", ale ładnie zobrazowali że styl jazdy
    > oraz dostosowanie go do okoliczności i posiadanego pojazdu może wiele
    > zmienić.

    Niewątpliwie trudno to nazwać eksperymentem naukowym, ale przesłanie
    jest słuszne. I brawo dla nich.

    > 3,5l/100km w cyklu miejskim i ostrych startach? ;->

    Jak się bardzo postarasz to 3l/100km. Ale to wymaga pewnych nawyków,
    które dobrze wyrabia jazda po mieście na rowerze :).
    No i oczywiście wyłączonej klimatyzacji.

    W trasie podobno nawet 2.5 - tego nie testowałem.

    pozdrawiam,
    PK