-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eterna
l-september.org!mx02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: masti <g...@t...hell>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
Date: Mon, 22 Feb 2016 19:50:46 -0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 34
Message-ID: <nafoqm$et8$1@dont-email.me>
References: <56c177c9$0$702$65785112@news.neostrada.pl>
<56c1adef$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
<56c1af51$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>
<56c1bba4$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
<n9snqr$e8v$1@node1.news.atman.pl> <na4iut$esa$1@node1.news.atman.pl>
<na4jje$2jt$1@node2.news.atman.pl> <na4k1n$kib$1@news.vectranet.pl>
<na4koh$3ml$1@node2.news.atman.pl> <naeil0$ooo$1@node1.news.atman.pl>
<naf3pp$ade$1@node1.news.atman.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 22 Feb 2016 19:50:46 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="4f5d90e17d9482c9c1b07ec92bebd843";
logging-data="15272";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX18v028yAkfIBXuIp8l3dcR1"
User-Agent: XPN/1.2.6 (Street Spirit ; Linux)
Cancel-Lock: sha1:5zZr23RKBq5doHkGFswpMG9NdRM=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2577263
[ ukryj nagłówki ]Shrek wrote:
> On 22.02.2016 09:59, Axel wrote:
>
>>> Na to bym nie wpadł, głównie dlatego, że wydaje się mniej wygodne od
>>> użycia hamulca nożnego;) Zdrowe to dla skrzyni?
>>
>> Użycie ręcznego to IMHO bez sensu. Ale, tak jak pisał Masti, wystarczy
>> lekko nacisnąć hamulec i samochód stoi, odpuścić i się turla.
>> Zdecydowanie mniej męczy się noga, niż przy naciskaniu sprzęgła (dużo
>> mniejszy skok pedału).
>
> To racja w sumie. Choć jak jestem przyzwyczajony do manuala, to
> wrzucenie jedynki nie robi mi różnicy znacznej. Natomiast już zmiana
> biegu w zakręcie bez mojej woli jednak mocno mnie wkurza. Być może dla
> kogoś "normalnego" praca gazem w zakręcie jest fanaberią, ale dla mnie
> to jednak fajny ficzer. Zwłaszcza od kiedy bujam się również na dwóch
> kółkach. Po prostu wchodzi w nawyk i "samowolna" zmiana biegów przez
> automat przy dodaniu gazu jest raz że denerwująca, dwa że w skrajnych
> wypadkach niebezpieczna (chyba, że ESP "wyprostuje", ale to już zupełnie
> nie jest to o co mi chodzi w pokonywaniu zakrętów - jedna automatyka
> psuje, druga "naprawia";) Oczywiście można mniej wciskać gaz, wtedy nie
> zredukuje, ale... nie po to jest automat, żeby kombinować jak to zrobić,
> żeby automat nie spieprzył;) Pewnie w nowszych konstrukcjach już bierze
> (lub zaraz będzie brał) pod uwagę położenie kierownicy, ale w większości
> nie.
wszystko jest kwestią przyzwyczajenia. Dla kogoś kto nie jeździ automatem to czarna
magia. Dla kogoś kto jeździ nie ma róznicy. Spokojnie przy automacie robię gazem
dokładnie to co chcę i to odruchowo.
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
Następne wpisy z tego wątku
- 23.02.16 14:07 Axel
- 23.02.16 20:47 masti
- 25.02.16 20:42 Grzegorz Tomczyk
- 25.02.16 22:42 Shrek
- 26.02.16 11:53 Axel
- 28.02.16 08:55 Marcin N
- 28.02.16 09:02 Shrek
- 28.02.16 09:30 Marcin N
- 28.02.16 10:08 re
- 28.02.16 10:19 Shrek
- 28.02.16 10:24 Shrek
- 29.02.16 09:03 Axel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=