  • Data: 2016-02-28 10:19:36
    Temat: Re: Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28.02.2016 09:30, Marcin N wrote:

    > Nic im nie zrobię. Niech używają - skoro lubią. Ale niech nie dorabiają
    > do tego teorii, że "używają, bo mają liczne zalety".

    To zależy co porównujesz. Gówniany automat będzie dla większości gorszy
    od manuala (zakładam, że umieją manuala obsługiwać). Dobry automat dla
    większości pewnie będzie lepszy.

    A automaty są różne, więc porównanie manuala/automat bez doprecyzowania
    o jaki chodzi będzie rozmową jak na temat czy lepsze są samochody
    czerwone czy czarne. A jeszcze dla innych jakikolwiek automat będzie
    zawsze lepszy (bo choćby nie potrafią ruszyć manualem;), a jeszcze
    innych manual zawsze lepszy, bo lubią redukować o dwa biegi przy
    wyprzedzaniu;) Kwestia gustu.

    Wielokrotnie pisałem - jak ktoś chce się tylko dotoczyć z A do B -
    automat pod warunkiem, że nie zupełnie gówniany, będzie zapewne
    najlepszym rozwiązaniem. Jak ktoś lubi pojeżdzić dla przyjemności - w
    większosci wypadków automat popsuje mu zabawę. Ponieważ większość jednak
    toczy się tylko z punktu A do B, dla większości automat jest lepszy.

    Ale nie znaczy to, że manual nie ma zalet (zwłaszcza w porównaniu z
    przeciętnym automatem). Sam mam mauala, jeżdziłem służbowo naprawdę
    różnymi automatami i... wolę manuala od nawet najlepszego autoamatu -
    kwestia gustu i tu się nie dyskutuje. Natomist jak trafiłem kiepski
    automat - tu jeż obiektywnie - gówniane automaty ssa.

    > O rajdach nie mówimy. Wątek zaczął się od tego, że ktoś ma kłopoty z
    > ruszaniem pod górkę. Jak zwykle gdy pojawi się temat automatów - ich
    > wrogowie wyciągają te same odrealnione argumenty "a bo Kubica to tylko
    > manualem jeździ więc ja też muszę".

    Ależ nie. Tylko skoro piszesz, że automat ma same zalety... Więc nie -
    ma (a przynajmniej większość ma) też obiektywne wady. Dla większości
    kierowców niezaważalne bądź pomijalne, ale te wady istnieją. Do głównych
    należą, że w przeciwieństwie do większości kierowców nie wiedzą, co
    kierowca ma zamiar za chwilę zrobić, a że mają w większości też jakiś
    czas reakcji, to wychodzi że reagują później niż zrobisz to w manualu.
    Redukcja w zakręcie też nie jest czymś pożądanym - wiem że można jej
    uniknąć nie dodając za wiele gazu, ale przecież jak dociskam, to jednak
    chcę tego gazu dodać, niekoniecznie zmieniając drastycznie przyczepność
    w zakręcie. Ale jak mówiłem - większość kierowców będzie to miała w
    dupie, bo im się to nawet nie przytrafi, a nawet jak się zdarzy to ESP
    wyprostuje;)

    Shrek.