-
Data: 2016-02-28 10:19:36
Temat: Re: Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 28.02.2016 09:30, Marcin N wrote:
> W dniu 2016-02-28 o 09:02, Shrek pisze:
>> Z jakiegoś powodu w rajdach i sportach motorowych jednak są chyba
>> manuale. Poza tym jak pisałem - niektórzy wolą manuale... bo po prostu
>> lubią. I co zrobisz?
>
> Nic im nie zrobię. Niech używają - skoro lubią. Ale niech nie dorabiają
> do tego teorii, że "używają, bo mają liczne zalety".
To zależy co porównujesz. Gówniany automat będzie dla większości gorszy
od manuala (zakładam, że umieją manuala obsługiwać). Dobry automat dla
większości pewnie będzie lepszy.
A automaty są różne, więc porównanie manuala/automat bez doprecyzowania
o jaki chodzi będzie rozmową jak na temat czy lepsze są samochody
czerwone czy czarne. A jeszcze dla innych jakikolwiek automat będzie
zawsze lepszy (bo choćby nie potrafią ruszyć manualem;), a jeszcze
innych manual zawsze lepszy, bo lubią redukować o dwa biegi przy
wyprzedzaniu;) Kwestia gustu.
Wielokrotnie pisałem - jak ktoś chce się tylko dotoczyć z A do B -
automat pod warunkiem, że nie zupełnie gówniany, będzie zapewne
najlepszym rozwiązaniem. Jak ktoś lubi pojeżdzić dla przyjemności - w
większosci wypadków automat popsuje mu zabawę. Ponieważ większość jednak
toczy się tylko z punktu A do B, dla większości automat jest lepszy.
Ale nie znaczy to, że manual nie ma zalet (zwłaszcza w porównaniu z
przeciętnym automatem). Sam mam mauala, jeżdziłem służbowo naprawdę
różnymi automatami i... wolę manuala od nawet najlepszego autoamatu -
kwestia gustu i tu się nie dyskutuje. Natomist jak trafiłem kiepski
automat - tu jeż obiektywnie - gówniane automaty ssa.
>
> O rajdach nie mówimy. Wątek zaczął się od tego, że ktoś ma kłopoty z
> ruszaniem pod górkę. Jak zwykle gdy pojawi się temat automatów - ich
> wrogowie wyciągają te same odrealnione argumenty "a bo Kubica to tylko
> manualem jeździ więc ja też muszę".
Ależ nie. Tylko skoro piszesz, że automat ma same zalety... Więc nie -
ma (a przynajmniej większość ma) też obiektywne wady. Dla większości
kierowców niezaważalne bądź pomijalne, ale te wady istnieją. Do głównych
należą, że w przeciwieństwie do większości kierowców nie wiedzą, co
kierowca ma zamiar za chwilę zrobić, a że mają w większości też jakiś
czas reakcji, to wychodzi że reagują później niż zrobisz to w manualu.
Redukcja w zakręcie też nie jest czymś pożądanym - wiem że można jej
uniknąć nie dodając za wiele gazu, ale przecież jak dociskam, to jednak
chcę tego gazu dodać, niekoniecznie zmieniając drastycznie przyczepność
w zakręcie. Ale jak mówiłem - większość kierowców będzie to miała w
dupie, bo im się to nawet nie przytrafi, a nawet jak się zdarzy to ESP
wyprostuje;)
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)
- 2025-01-14 CFM (airflow) AMD Wraitha
- 2025-01-14 16. Raport Totaliztyczny: Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2025-01-13 15. Raport Totaliztyczny: Średniowiecze Po,Zniszczeniu AmigaOS i Plan9
- 2025-01-14 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-14 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-01-14 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2025-01-14 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-14 Kraków => Kierownik ds. Kluczowych Klientów (transport morski i lotn
- 2025-01-14 Błonie => IT System Administrator <=