eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył › Re: Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
    Date: Mon, 22 Feb 2016 14:52:11 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 29
    Message-ID: <naf3pp$ade$1@node1.news.atman.pl>
    References: <56c177c9$0$702$65785112@news.neostrada.pl>
    <56c1adef$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
    <56c1af51$0$22826$65785112@news.neostrada.pl>
    <56c1bba4$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <n9snqr$e8v$1@node1.news.atman.pl> <na4iut$esa$1@node1.news.atman.pl>
    <na4jje$2jt$1@node2.news.atman.pl> <na4k1n$kib$1@news.vectranet.pl>
    <na4koh$3ml$1@node2.news.atman.pl> <naeil0$ooo$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1456149113 10670 83.142.198.226 (22 Feb 2016 13:51:53
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 22 Feb 2016 13:51:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.2.0
    In-Reply-To: <naeil0$ooo$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2577236
    [ ukryj nagłówki ]

    On 22.02.2016 09:59, Axel wrote:

    >> Na to bym nie wpadł, głównie dlatego, że wydaje się mniej wygodne od
    >> użycia hamulca nożnego;) Zdrowe to dla skrzyni?
    >
    > Użycie ręcznego to IMHO bez sensu. Ale, tak jak pisał Masti, wystarczy
    > lekko nacisnąć hamulec i samochód stoi, odpuścić i się turla.
    > Zdecydowanie mniej męczy się noga, niż przy naciskaniu sprzęgła (dużo
    > mniejszy skok pedału).

    To racja w sumie. Choć jak jestem przyzwyczajony do manuala, to
    wrzucenie jedynki nie robi mi różnicy znacznej. Natomiast już zmiana
    biegu w zakręcie bez mojej woli jednak mocno mnie wkurza. Być może dla
    kogoś "normalnego" praca gazem w zakręcie jest fanaberią, ale dla mnie
    to jednak fajny ficzer. Zwłaszcza od kiedy bujam się również na dwóch
    kółkach. Po prostu wchodzi w nawyk i "samowolna" zmiana biegów przez
    automat przy dodaniu gazu jest raz że denerwująca, dwa że w skrajnych
    wypadkach niebezpieczna (chyba, że ESP "wyprostuje", ale to już zupełnie
    nie jest to o co mi chodzi w pokonywaniu zakrętów - jedna automatyka
    psuje, druga "naprawia";) Oczywiście można mniej wciskać gaz, wtedy nie
    zredukuje, ale... nie po to jest automat, żeby kombinować jak to zrobić,
    żeby automat nie spieprzył;) Pewnie w nowszych konstrukcjach już bierze
    (lub zaraz będzie brał) pod uwagę położenie kierownicy, ale w większości
    nie.

    Tak czy inaczej - IMHO jak ktoś się chce po prostu bujnąc z A do B, to
    automat jest dla niego zapewne najlepszym rozwiązaniem.

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: