    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak ruszać pod górkę zeby samochód się nie stoczył
    Date: Mon, 15 Feb 2016 15:37:24 +0100

    On 15.02.2016 12:51, Marcin N wrote:

    > Ile razy musiałeś naprawiać skrzynię biegów, że koszt tej naprawy jest
    > kluczowy? Zapewne nigdy.
    > Ile razy osiągnąłeś spalanie samochodu takie, jak deklarowane przez
    > producenta? Zapewne nigdy, albo w jakimś wyjątkowym ekstremalnym przypadku.

    Pomijając już koszty napraw to ujmę to tak. Kiedyś automaty były głupie
    i wtedy raczej rzeczywiście więcej paliły. Teraz są jakby
    inteligentniejsze i nie ma przypadków, że piłuja na 3000 obrotów, bo tak
    im wyszło, mimo że spokojnie można by na wyższym biegu pojechać.
    Potrafią sprawnie redukować, w zależności jak mocno wciśniesz gaz,
    przynajmniej takie odnosze wrażenie (nie mówię o kick down, czy jak to
    po polsku nazwać). Ogólnie mówiąc zapewne w 99,XXX procentach przypadków
    zrobią wszystko lepiej od nawet naprawdę dobrego kierowcy (choć mnie
    wkurwiało niemiłosiernie jak zmieniał z automaty biegi w zakrętach -
    zapewne jak to dobrze wyczujesz, to potrafisz to zrobić tak, żeby
    automat zrobić to co chcesz, ale co do zasady to automat jest po to
    żebyś nie musiał kombinować;)

    Więc tak - automaty są dobre. Tylko dla mnie niefajne;) Ale jeśli ktoś
    chce tylko jechać, nie czuje w czasie jazdy frajdy ze zmiany biegów,
    kontrolowania sytuacji, szarpnięcia przy redukcji, wychodzenia z
    zakrętów z wciśniętym gazem itd, to automat jest dla niego i będzie
    jednym z tych co jak raz będą mieli automat to "nigdy więcej manuala".
    Ja akurat mam na odwrót - zacząłem manualem, jeżdziłem naprawdę różnymi
    automatami, od zwykłych do 300KM+ i... następny samochód to też będzie
    manual - tak po prostu - abstrahując od serwisu, kosztów i spalania. Po
    prostu jada nawet wypasionym automatem sprawia mi mniej przyjemności niż
    "srednim" manualem". Ale podejrzewam, że jestem wyjątkiem;)

    Shrek.