eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)? › Re: Jak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)?
  • Data: 2013-01-06 19:34:05
    Temat: Re: Jak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-06 00:00, Anerys pisze:

    > (mechaniczny, zależy od konkretnego egzemplarza dzwonka), wystarczy
    > niewielkie. Przy testach w szkole, dzwonek (nie przewijany) ruszał
    > się już przy ok. 5V, przy ok. 10 już dzwonił w miarę należycie, a
    > napięcie nominalne, to 75+-15V przemiennego.

    W związku z tym "niewielkim napięciem" mam rozumieć, że akumulatorem
    3,6V powinien wystarczyć do uciągnięcia przewiniętego dzwonka? Jeśli
    będzie trzeba więcej, to zawsze mogę zastosować jakieś rozwiązanie
    oferujące wyższe napięcie, przy czym to rodzi parę kolejnych
    komplikacji, m.in. brak możliwości ładowania z typowej ładowarki USB.
    Ale tymi problemami i tak zajmę się dopiero w następnej kolejności.

    > Aby odciąć dzwonkowi składową stałą, nie przewijanemu wystarczy, aż z
    > naddatkiem, 1uF, więc stosownie do prądu, zwiększ pojemność. Napięcie
    > kondensatora przyjmij z zapasem.

    Miałem na myśli kondensator włączony równolegle pomiędzy plusem
    zasilania przy mostku H oraz masą, który magazynowałby energię,
    doładowując się w przerwach pomiędzy kolejnymi dzwonkami.
    Czy jakiś kondensator odcinający składową stałą jest w ogóle
    potrzebny/wskazany w tym przypadku? Miałem zamiar wpiąć uzwojenie
    dzwonka analogicznie do silniczka DC - cztery tranzystory + diody
    zapobiegające powstawaniu "szpilek".

    BTW jak wygląda sprawa poboru prądu przez mostek H, gdy obydwie linie
    sterujące ustawione są na zero? Wskazane jest dodatkowe odcięcie dopływu
    prądu, np. jakimś przekaźnikiem, czy też wystarczy wyzerować linie?