  • Data: 2017-06-05 21:00:15
    Temat: Re: Jak powielić płytkę PCB na arkuszu laminatu? (CNC)
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-05 o 18:36, Marek S pisze:

    > Dlatego moim zdaniem lepsze jest potraktowanie projektu 6x2 jako jednej
    > całości 1x1. Z dwukrotną transformacją (dla otworów i dla kształtów).
    > Maszyna powinna nawiercić przy N zmianach wierteł wszystkie otwory we
    > wszystkich płytkach. Podobnie powinna postąpić z kształtami. Każda z
    > płytek może mieć dowolny kształt z dowolnymi otworami. Chciałbym bez
    > zmiany narzędzia wyciąć wszystkie te kształty.
    >
    > Podsumowując:
    > Moim zdaniem bez wygenerowanie G-kodów dla projektu jako całości a nie
    > poszczególnych 6x2 płytek nic nie zyskamy. Stąd mój wątek.

    Jeszcze nie widziałem programu do PCB który nie miałby takiej
    możliwości, z tym, że jest to realizowane w różny sposób. Np ostatnio
    miałem do czynienia z bardzo paskudnym programem który pozwalał na
    złożenie kilku różnych projektów PCB na jednej płytce tylko przez ^C^V.
    Eagle nie znam, ale na youtube jakieś instrukcje widziałem na ten temat
    (powielania płytek, nie wiem czy można złożyć różne projekty).
    Niekoniecznie jest to bardzo proste, w AD bez kalkulatora albo kartki do
    dodawania bywa trudno ;)

    Pozdrawiam

    DD