  • Data: 2017-06-07 14:37:37
    Temat: Re: Jak powielić płytkę PCB na arkuszu laminatu? (CNC)
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 7 czerwca 2017 00:44:54 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

    > Tak, w TNG jest nawet coś takiego jak definiowanie wielu własnych
    > układów współrzędnych. Zapewne korzysta to z w/w kodów. Zastanawiałem
    > się nad ich użyciem jako alternatywę ale albo nie rozumiem działania
    > tych kodów albo są średnio użyteczne bo jedyne co robią to definiują
    > przesunięcie XYZ. Tymczasem brakuje kąta obrotu. Gdy umieszczam ponownie
    > PCB na stole (po wytrawieniu), to nie jestem w stanie dokonać tego
    > idealnie równolegle do pozycji jaką miał gdy go wcześniej z grubsza
    > przycinałem. Tak więc zwykłe przesuwanie układu współrzędnych nie ma tu
> [...]
    Niepotrzebnie komplikujesz sobie sprawe.
    Od dawien dawna stosuje sie tzw. bazowanie.
    To najlepsze rozwiązanie tego problemu który masz.

    Ja bym ci zaproponował po prostu nastepujący proces:
    -wycinanie płytek (docelowy wymiar) - wielokrotnie
    -Mocowanie pojedynczej plytki i jej wiercenie (powtórzyć dla kolejnych plytek)
    -frezowanie/naniesienie ścieżek/Trawienie

    Jak sobie zrobisz uchwyt w postaci dwu prowadnic (po lewej i na dole) pod kątem
    prostym a pod nimi podstawa (calosc np. z hdpe lub sklejki 6-8mm) to bez problemu
    zrobisz mocowanie do blatu dla tej podkladki tak aby ustawienie kątów było poprawne
    zawsze.

    Do tego ze dwa znaczniki pozwalające ustalić pozycję i jesteś ustawiony.

    Nie wiem czemu próbujesz ściezki z ustawianiem koordynat dla kazdego elementu. Tak
    sie nie robi, po prostu jest to trudniejsze mimo że wydaje sie elegantsze.

    Translacja układu odniesienia jest prosta bo to tylko dodawanie/odejmowanie lub wręcz
    zerowanie w jakims punkcie. Rotacja ukladu odniesienia to juz cyrki z trybonometrią.
    Tak sie nigdy nie robiło. I chyba nawet dziś w erze obrabiarek cnc 5 osiowych
    projekty robi sie tak aby materiał był mocowany jako tako równolegle i potem sie osią
    A/B zeruje te odchyłke katową.

    Jak sie upierasz nad takim flowem to spraw sobie:
    Imadło krzyżowe plus uchwyt obrotowy. Jak sobie taki zestaw raz wycentrujesz to
    jestes ustawiony na amen. Ale IMHO to nie ta droga.

    Zobacz sobie ten filmik on troche da ci na myslenie w temacie bazowania:
    https://www.youtube.com/watch?v=BLD4dFoXC7o

    Tak sie to robi najczęsciej. Nie na zasadzie jaka sobie obrałeś.

    Choć po cichu ci kibicuje bo fajnie mieć powtarzalną metode na bazowanie materiału
    między operacjami nawet po przezbrojeniu maszyny to jednak nie wymyslilem niczego
    pancernego poza zwyklym "fixture"...