eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJak porownac pomiary rozdzielczosci obiektywu zrobione @8MP i @15MPRe: Jak porownac pomiary rozdzielczosci obiektywu zrobione @8MP i @15MP
  • Data: 2009-02-25 09:44:33
    Temat: Re: Jak porownac pomiary rozdzielczosci obiektywu zrobione @8MP i @15MP
    Od: j...@u...at szukaj wiadomości tego autora

    > Niestety Panowie nie daliscie mi odpowiedzi wiec zamiast budzic sie rano
    > przepelnieni dobrym samopoczucie jacy z Was swietni i wyedukowani
    > fotografowie, wezcie swe d..py w troki i dowiedzcie sie jak to zrobic! :-)
    >
    > Polon
    >
    > PS. moim zdaniem, szanujace sie serwisy fotograficzne z chwila nadejscia
    > nowej, znacznie lepszej puszki, powinny ponownie przeprowadzic swoje testy
    > zaczynajac od najbardziej popularnych w danym momencie obiektywow.

    ja Ci dalem
    byc moze , ze nie czytales , albo sie jeszcze nie przebudziles i nie
    zpercepowales.

    1. jesli chcesz znalezc rozdzielczosc absolutna obiektywu to robi sie
    to na wysokorozdzielczych materialach analogowych. Uzyskane wartosci
    liczbowe maja sie nijak do uzyskanych pozniej w trakcie pomiarow z
    konkretnymi paratami cyfrowymi -

    Wplyw roznych matryc na rozdzielczosc obrazu jest rozny . i to nie
    jest zalezny tylko od jej rozdzielcztosci ale w duzym stopniu od
    pochlaniania przez nia swiatla / dyfuzji swiatla na jej powierzchni.

    MOzesz oszacowac tendencyjnie bez konkretnego przeliczania wartosci
    liczbowych.
    Jesli w systemie APS - C pomierzony aparatem C1 obiektyw A jest
    lepszy od obiektywu B to w ramach systemu aps C przyjmuje sie ze
    Obiektyw A bedzie rysowal rowniez lepiej od obiektywu B na aparacie
    C2.

    Tak najczesciej bywa , o ile nie wprowadzono jakis zasadniczych zmian
    w konstrukcji matrycy.

    W moim przypadku np wyniki z aparatu C1 sa calkowicie odmienne od
    wynikow na paracie C2 , obydwa w klasie APS - C , obydwa z
    porownywalna pojemnosci matrycy , ale o roznych kionstrukcjach
    mikrosoczewek na jej powierzchni.

    Odpowiedz na Twoje pytanie : mozna znalezc korelacje na tak niskim
    stopniu istotnosci iz praktycznie malo uzyteczna.
    W praktyce sa prezentowane ladne wykresy , ktore dotycza tylko tego
    konkretnego egzemplarza obiektywu na konkretnym typie aparatu.

    Jesli Cie taki stan rzeczy oburza , to ludzkosc ma wieksze problemy ,
    ot jakby aktualny kryzys . Jesli w rodzinie powiekszy sie bezrobocie
    ( czego nie zycze ) zrozumiesz jak Twoje pytanie jest malo istotne , a
    w zwizku z czym niewielu ma ochote wysilac mozgownice by na nie
    odpowiedziec tak , ze Twoje oburzenie minie.
    nie oburzaj sie - zycie jest piekne - obiektywy rysuja roznie.