    From: Brzezi <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
    Date: Fri, 11 Jun 2010 09:03:38 +0200

    pią, 11 cze 2010 o 08:26 GMT, Katanka napisał(a):

    > Aby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ciągnąłem na niższym biegu
    > do około 4,5 tysiąca obr. , zmieniałem na wyższy, bo moment obrotowy wtedy był
    > najwięjkszy po zmianie biegu. z moca jest odwrotnie, bo maksymalna moc jest przy
    > 6,5 tysiącach obr. Byłem przekonany, że lepsze przyspieszenie uzyskam zmieniając
    > bieg wcześniej, niż żyłując na niższym biegu do odcięcia. Wczoraj jednak
    > jechałem ze znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi.

    Przyspieszasz momentem/moca na kolach, a nie na silniku, jezeli zmienisz
    bieg, to mimo ze na silniku trzymasz sie caly czas w maksymalnym momencie,
    to jednak na kolach drastycznie spada ten moment, przez co przyspieszenie
    spada... To chyba podstawowe prawa fizyki...

    Dopuki w ostatnim zakresie obrotow przy odcieciu nie ma naglego spadku
    momentu/mocy, to ciagnij do samego konca, bo przez zmiane biegu tracisz
    czas przez sama czynnosc, a do tego jak wyzej wspomnialem przelozenie
    zmniejsza moment... co w efekcie daje gorszy czas...

    > Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to są dziesiętne
    > części sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150
    > może już byc znaczna różnica.

    Mozesz sobie sprawic takie urzadzonko: G-tech akcelerometr, potrafi calkiem
    sporo, zaleznie jaki model wybierzesz...

    Pozdrawiam
    Brzezi