-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
From: Brzezi <b...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Date: Fri, 11 Jun 2010 09:03:38 +0200
Organization: Hard Core Slrn-pl User
Lines: 28
Message-ID: <s...@b...chello.pl>
References: <huskv5$8si$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 82-210-139-160.home.aster.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1276239816 6797 82.210.139.160 (11 Jun 2010 07:03:36
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Jun 2010 07:03:36 +0000 (UTC)
X-Licznik: 10862
User-Agent: slrn/0.9.7.4 (pl-1.4.3) (Linux/2.6.32-22-generic (i686))
X-NNTP-Posting-Host: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2287798
[ ukryj nagłówki ]pią, 11 cze 2010 o 08:26 GMT, Katanka napisał(a):
> Aby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ciągnąłem na niższym biegu
> do około 4,5 tysiąca obr. , zmieniałem na wyższy, bo moment obrotowy wtedy był
> najwięjkszy po zmianie biegu. z moca jest odwrotnie, bo maksymalna moc jest przy
> 6,5 tysiącach obr. Byłem przekonany, że lepsze przyspieszenie uzyskam zmieniając
> bieg wcześniej, niż żyłując na niższym biegu do odcięcia. Wczoraj jednak
> jechałem ze znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi.
Przyspieszasz momentem/moca na kolach, a nie na silniku, jezeli zmienisz
bieg, to mimo ze na silniku trzymasz sie caly czas w maksymalnym momencie,
to jednak na kolach drastycznie spada ten moment, przez co przyspieszenie
spada... To chyba podstawowe prawa fizyki...
Dopuki w ostatnim zakresie obrotow przy odcieciu nie ma naglego spadku
momentu/mocy, to ciagnij do samego konca, bo przez zmiane biegu tracisz
czas przez sama czynnosc, a do tego jak wyzej wspomnialem przelozenie
zmniejsza moment... co w efekcie daje gorszy czas...
> Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to są dziesiętne
> części sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150
> może już byc znaczna różnica.
Mozesz sobie sprawic takie urzadzonko: G-tech akcelerometr, potrafi calkiem
sporo, zaleznie jaki model wybierzesz...
Pozdrawiam
Brzezi
Następne wpisy z tego wątku
- 11.06.10 09:10 Tomasz Pyra
- 11.06.10 09:23 Katanka
- 11.06.10 09:26 Tatanka
- 11.06.10 09:31 Katanka
- 11.06.10 09:33 Katanka
- 11.06.10 09:38 Katanka
- 11.06.10 09:42 MadMan
- 11.06.10 09:47 Gabriel'Varius
- 11.06.10 09:43 MadMan
- 11.06.10 09:47 Katanka
- 11.06.10 10:05 Arek M
- 11.06.10 10:07 Mariusz Chwalba
- 11.06.10 10:08 Katanka
- 11.06.10 10:09 Brzezi
- 11.06.10 10:21 Arek M
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod