  • Data: 2010-06-11 09:31:27
    Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
    Od: "Katanka" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Pyra wrote:

    > Na 1, 4 i każdym innym również.

    > Stoperem
    > Natomiast nie ma co mierzyć - jeżeli wykorzystujesz nadal rosnącą moc
    > to przyspieszenie musi być lepsze. Jeżeli by nie było, lub byłoby
    > niewiele lepsze to raczej trzeba się zastanowić nad stanem silnika,
    > bo nie jedzie chociaż powinien (na początek filtry).

    > Zależy jaki samochód i jaki silnik, ale spodziewałbym się różnic rzędu
    > kilkudziesięciu procent (czyli np. 10s vs 13s)

    Auto napęd na przód, włączona kontrola trakcji + brak buksowania kół przy
    przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzędowy, 5 cylindrowy benzynowy.
    Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z niej wycztac co
    nieco? Ja się na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje.

    http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_chip.jpg

    PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg).
    Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i
    po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej).
    Duzo daje takie zmniejszenie masy.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!