  • 1. Data: 2010-06-17 02:53:15
    Temat: Jak oni to nakrecili???
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Jak zrobiony jest ten film????
    http://www.youtube.com/watch?v=HG17TsgV_qI&feature=p
    layer_embedded

    Rozumiem że to kręcenie poklatkowe, dające efekt
    przyspieszenia ruchu - to oczywiste (tytuł: timelapse...).
    Rozumiem że powierzchnia oceanu kręcona od dołu to tylko
    jedno ujęcie powielone na resztę zdjęć... prosty fotomontaż.

    Kamera na statywie przykręconym do skał na dnie...

    Ale jak się pozbyli śmieci pływających w morzu?
    Jak poradzili sobie z normalną nierównomiernością oświetlenia?
    Jak sobie poradzili z ruchem zwierząt jaki wywołują normalnie fale?
    Przecież to względnie płytka woda - każda fala powinna mocno
    tymi zwierzakami ruszać, w szczególności zwłoki foki wyglądają
    jakby były przyklejone do dna.

    Jak te skórkowańce takie filmy robią???

    Jestem pod wrażeniem takiej twórczości... :-)

    Ma ktoś dostęp do podobnych filmów podwodnych?

  • 2. Data: 2010-06-17 04:04:44
    Temat: Re: Jak oni to nakrecili???
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    On Jun 16, 10:53 pm, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> [...]
    > jedno ujęcie powielone na resztę zdjęć... prosty fotomontaż.
    >
    > Kamera na statywie przykręconym do skał na dnie...

    hehehe,
    Zabawny jestes

    > Ale jak się pozbyli śmieci pływających w morzu?

    Nie wszedzie jest zasyfione jak w Baltyku.

> [...]
    > Przecież to względnie płytka woda - każda fala powinna mocno
    > tymi zwierzakami ruszać, w szczególności zwłoki foki wyglądają

    Jakie fale chcesz miec pod warstwa lodu na powierzchni wody?
    Dodatkowo ten lod robi za bardzo dobry soft box

    > Jak te skórkowańce takie filmy robią???
    >
    > Jestem pod wrażeniem takiej twórczości... :-)

    Jestem pod wrazeniem, ze az takie wrazenie na tobie to wywarlo

    > Ma ktoś dostęp do podobnych filmów podwodnych?

    Do filmikow to nie mam, ale mam dostep do takiej krysztalowo czystej
    wody w kilku miejscach
    Ta z lodem na powierzchni to w okolicach Alaski a w cieplejszych
    miejscach bez lodu to okolice Key West, niedaleko od mojego nowego
    domu.

  • 3. Data: 2010-06-17 04:15:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > Dodatkowo ten lod robi za bardzo dobry soft box

    > Jestem pod wrazeniem, ze az takie wrazenie na tobie to wywarlo

    No tak, nie wpadłem ze to pod lodem :-)) Wstyd :-)

> [...]
    > Ta z lodem na powierzchni to w okolicach Alaski a w cieplejszych
    > miejscach bez lodu to okolice Key West, niedaleko od mojego nowego

    Na Alasce nie nurkowałem ale jeśli chodzi o Key West to nie ma
    mowy o tak czystej wodzie - farfocle w wodzie będą pływać...

  • 4. Data: 2010-06-17 04:29:45
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    > Na Alasce nie nurkowa em ale je li chodzi o Key West to nie ma
    > mowy o tak czystej wodzie - farfocle w wodzie b d p ywa ...- Hide quoted text -

    Mozesz mi uwierzyc na slowo albo tkwic w bledzie.

  • 5. Data: 2010-06-17 04:34:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Mozesz mi uwierzyc na slowo albo tkwic w bledzie.

    Nie musze Ci wierzyc na slowo - nurkowalem na Florydzie
    nie raz i wiem jak wyglada woda w oceanie...

    Powodzenia w nowym domu, oby Ci olej z Zatoki nie
    popsul planów ;-)

  • 6. Data: 2010-06-17 05:47:48
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    On Jun 17, 12:34 am, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com> wrote in message

    .googlegroups.com...

    > Nie musze Ci wierzyc na slowo - nurkowalem na Florydzie
    > nie raz i wiem jak wyglada woda w oceanie...

    Prawdopodobnie tez nie wiesz, ze tamto miejsce z filmu do ktorego
    dales linka,
    tez nie wyglada tak przez caly okragly rok.

    > Powodzenia w nowym domu, oby Ci olej z Zatoki nie
    > popsul planów ;-)

    Nie ma szans popsuc - docelowo bede mieszkal w New Mexico,
    na wysokosci blisko 3 tysiace stop powyzej poziomu morza.

  • 7. Data: 2010-06-17 06:01:50
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Pszemol pisze:
    > Jak zrobiony jest ten film????
    > http://www.youtube.com/watch?v=HG17TsgV_qI&feature=p
    layer_embedded

    Pare dni temu ktos tu pokazal, jak robia swiat roslin.
    TO chyba ta sama technika (tez BBC) - najpierw statyczny plener,
    potem w studio jakies akwarium na niebieskim tle i podmiana tła
    klatka po klatce. Wystarcza aparat fotograficzny, ale dosc
    skomplikowane maszyny do bardzo powolnego przesuwania aparatu
    (np przez cały dzien). Zabawa po prostu zajebista.
    pozdro
    --
    A S

  • 8. Data: 2010-06-17 06:22:42
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    primo - moze nie cross-postujcie

    secondo - zieje Ci z postu wywyzszanie sie - to celowo ?

    --
    Mateo

  • 9. Data: 2010-06-17 06:31:56
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    On Jun 17, 2:22 am, Mateo <m...@i...pl> wrote:
    > primo - moze nie cross-postujcie
    >
    > secondo - zieje Ci z postu wywyzszanie sie - to celowo ?

    primo - tak

    secondo - zieje ci z postu sciskaniem odbytu z zazdrosi, choc pewnie
    to nie celowe.

  • 10. Data: 2010-06-17 06:44:09
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 17 Cze, 06:04, "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com> wrote:

> [...]
    > Ta z lodem na powierzchni to w okolicach Alaski a w cieplejszych
    > miejscach bez lodu to okolice Key West, niedaleko od mojego nowego

    Radziłbym się pośpieszyć z syceniem wzroku kryształową wodą Key West,
    bo za jakiś czas wymiesza się z wodą Zatoki Meksykańskiej ....