  • 1. Data: 2010-06-16 14:48:02
    Temat: Nikkor 18-200 vr II - pytanie
    Od: virc <d...@a...pl>

    Witam.
    Mam w/w obiektyw razem z N D90. Podczas pracy autofokusa słychać
    dyskretne "cykanie". Wcześniej miałem 18-105 vr i czegoś takiego nie
    było. Idealna cisza. Dodam, że pozostałe rzeczy związane z
    funkcjonowaniem obiektywu, jakość zdjęć są idealne (oczywiście na miarę
    możliwości tego obiektywu). Czy ktoś się spotkał z takim zjawiskiem?
    Martwić się czy nie?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-16 20:38:03
    Temat: Re: Nikkor 18-200 vr II - pytanie
    Od: lelec <m...@g...com>

    On 16 Cze, 16:48, virc <d...@a...pl> wrote:
> [...]
    > funkcjonowaniem obiektywu, jakość zdjęć są idealne (oczywiście na miarę
    > możliwości tego obiektywu). Czy ktoś się spotkał z takim zjawiskiem?

    Ciesz się, że nie masz Sigmy HSM (tak jak ja). Tu to normany świerszcz
    siedzi i wyje jak dziki.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin
    www.pawelec.info

  • 3. Data: 2010-06-17 21:12:18
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-16 22:38, lelec wrote:
    > Ciesz się, że nie masz Sigmy HSM (tak jak ja). Tu to normany świerszcz
    > siedzi i wyje jak dziki.

    HSM? ta z cichym silnikiem? ;)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 4. Data: 2010-06-18 19:36:44
    Od: lelec <m...@g...com>

    On 17 Cze, 23:12, dominik <u...@d...net.pl> wrote:

    > HSM? ta z cichym silnikiem? ;)

    YES. W pobliżu dużych pól magnetycznych fajnie się wzbudza, zwłaszcza
    na mrozie.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 5. Data: 2010-06-19 05:47:20
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "virc" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakość zdjęć są idealne (oczywiście na miarę możliwości tego obiektywu).
    > Czy ktoś się spotkał z takim zjawiskiem? Martwić się czy nie?

    Mam ten obiektyw na D300 i u mnie nie cyka. Nie wiem czy to, że Twój cyka to
    dobrze czy źle ;).

  • 6. Data: 2010-06-19 13:05:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemek V napisal:
    > Mam ten obiektyw na D300 i u mnie nie cyka. Nie wiem czy to, ?e Tw?j cyka to
    > dobrze czy ?le ;).

    Słychać, słychać, jak włącza i wyłącza stabilizację ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2010-06-19 18:10:59
    Od: virc <d...@a...pl>

    W dniu 2010-06-19 15:05, Jacek_P pisze:

    > Słychać, słychać, jak włącza i wyłącza stabilizację ;)

    Witam ponownie.
    Nie jestem profesjonalnym ani nawet bardzo doświadczonym fotografem i
    chciałem zasięgnąć porady u bardziej doświadczonych od siebie. Żona
    kupiła mi w prezencie na urodziny obiektyw, który bardzo chciałem mieć.
    Wszystko jest z nim OK poza tym co napisałem powyżej. Nie wiem, co mam
    myśleć po serii komentarzy z uśmieszkami. Czy ktoś mógłby napisać po
    prostu albo że to nic nie jest, albo że jest sp.......ny i mam go
    spróbować zwrócić bądź iść do serwisu.
    Pozdrawiam,
    Dominik

  • 8. Data: 2010-06-19 18:27:57
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    virc napisal:
    [ ciach ]

    Pisałem serio. Jak naciśniesz przycisk aktywizujący AF
    to można nie tylko usłyszeć, ale wręcz wyczuć cyknięcie
    przy włączeniu stabilizacji. Przy puszczeniu AF-a
    po chwili drugie cyknięcie - wyłączenie stabilizacji.

    Teraz już bez emotikona, aby ci nie wprowadzać zamieszania.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2010-06-19 19:12:48
    Od: virc <d...@a...pl>

    W dniu 2010-06-19 20:27, Jacek_P pisze:
> [...]
    > po chwili drugie cyknięcie - wyłączenie stabilizacji.
    >
    > Teraz już bez emotikona, aby ci nie wprowadzać zamieszania.

    Dokładnie tak jest w moim obiektywie. Wielkie dzięki za konkret.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-06-20 14:15:40
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

> [...]
    > przy włączeniu stabilizacji. Przy puszczeniu AF-a
    > po chwili drugie cyknięcie - wyłączenie stabilizacji.

    OK, w sumie masz rację, jakoś inne dużo głośniejsze cykanie sobie
    wyimaginowałem w związku z oryginalnym postem