  • 61. Data: 2012-02-13 15:39:55
    Temat: Re: Jak odpalić rozrusznik?
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.elektronika Ukaniu <l...@g...pl> wrote:

    > A może MOSFET? teraz jest tyle tranzystorków które zniosą prądy cewki
    > automatu rozrusznika.

    Oj nie, ryzyko przebicia zbyt duże. A tranzystory mają tą brzydką cechę,
    że jak się przebiją, to przewodzą :(

    --
    gof

  • 62. Data: 2012-02-13 15:52:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-12 15:44, Grzegorz Krukowski pisze:
> [...]
    > zdalnego uruchamiania będziesz miał pewnie unieruchomiony samochód za
    > pomocą hamulca ręcznego.
    > 4. Kwestia bezpieczeństwa nr 3: w jaki pewny sposób zabezpieczysz się
    > przed uruchomieniem samochodu przez niepowołane osoby.
    > 5. Kwestia bezpieczeństwa nr 4: masz dobrego prawnika?
    > 6. Myśl o bezpieczeństwie innych!
    > 7. Potem o swojej wygodzie i oszczędnościach.
    >
    > 0. Kup se ogrzewanie postojowe bo o to ci pewnie chodzi.
    >
    > PS. Gdzieś mi się obiło o uszy że coś takiego jest w USA
    > stosowane/dozwolone, ale żadnych szczegółów ci nie podam.

    Nie wiem czy w USA jest dozwolone, w ogóle nie wiem, czy i gdzie,
    niemniej spotkałem się z takimi rozwiązaniami, ale tylko w
    samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów itd.
    W sumie przy dzisiejszych rozwiązaniach to tak naprawdę problemem
    może być jedynie kwestia prawda i podejrzewam, że będzie to
    ekologia :)

  • 63. Data: 2012-02-13 23:19:40
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-12 21:44, Adam Wysocki pisze:

    > Co w tym złego? Masz na myśli, że lepiej SMS-em?

    Nie. Mam na mysli to, ze modem zazwyczaj radzi sobie z dekodowaniem
    DTMF, wiec dekoder dodatkowo jest zbedny. Poza tym oprogramowanie tego
    moze nie byc zbyt wesole, a SMS to banal.
    No ale dalej juz slusznie stwierdziles, ze lepiej uzyc modul GSM.
    Chociaz nie wiem, co jest prostsze. Ja bym nie wywazal otwartych drzwi i
    zrobil przez SMS. W tej samej sieci co masz komorke i jako gratisowy
    numer. :)

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 64. Data: 2012-02-14 05:25:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message

    > Słabo z wyobraźnią coś. Ja sobie nawet nie muszę wyobrażać
    > tylko po prostu wspominam jak się to robi gdy padnie sprzęgło...

    To sobie teraz wyobraź rachunek od lakiernika gdy sąsiadowi
    wjedziesz w ten sposób w drzwi albo swoim samochodem w ścianę.

  • 65. Data: 2012-02-14 08:44:20
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1329147595@news.chmurka.net...

    > Oj nie, ryzyko przebicia zbyt duże. A tranzystory mają tą brzydką cechę,
    > że jak się przebiją, to przewodzą :(

    Tak to fakt no ale zabezpieczyć zawsze można. No i ew do zabezpieczania
    dopiero zastosować przekaźnik.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 66. Data: 2012-02-14 09:16:50
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1329079262@news.chmurka.net...
    > In pl.misc.elektronika nom <n...@u...gazeta.pl> wrote:
    >
    > Silnik, czy rozrusznik?

    Trudno jednoznacznie powiedzieć, bo cała komora silnika była po prostu
    spalona. Prawdopodobnie coś musiało iskrzyć i doszło do zapalenia,
    akumulator był cały stopiony, kable, gumowe węże tak samo. Ludzie, którzy to
    widzieli i którzy zawiadomili straż pożarną, mówili, że iskry leciały spod
    samochodu właśnie z komory silnika. Może klema akumulatora słabo była
    przykręcona i iskrzyła, cholera wie. :-)

    PS. jakby miał słaby akumulator to daleko by nie zajechał i pewnie nic by
    się nie stało, poza wyładowaniem akumulatora do zera.

  • 67. Data: 2012-02-14 10:18:12
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 13.02.2012 16:39, Adam Wysocki pisze:

    > Oj nie, ryzyko przebicia zbyt duże. A tranzystory mają tą brzydką cechę,
    > że jak się przebiją, to przewodzą :(

    W przeciwieństwie do przekaźników, którym zazwyczaj styki się sklejają a
    nie upalają i ... przewodzą?

    Michoo

  • 68. Data: 2012-02-14 11:59:41
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Tyrystory też.
    Stara metoda: bezpiecznik za nim tyrystor. W przypadku alarmu, tyrystor
    zwiera i pali bezpiecznik.

    --
    Desoft

  • 69. Data: 2012-02-14 14:33:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jackare napisał:

    > nie oglądałem tego układu ale zwróciłbym uwagę na conajmniej dwie rzeczy:
    > - możliwość szybkiego demontażu układu bez pozostawiania śladów ingerencji
    > - przy jakimś wypadku itd ubezpieczyciele mogą się wypiąć na przeróbki z
    > użyciem niehomologowanych podzespołów nieopatrzonych odpowiednimi znakami

    Już pytałem o to, jakie wyposażenie samochodu wymaga homologacji, a jakie
    nie, ale nikt nie pospieszył z odpowiedzią. Może więc taka ilustracja
    dodatkowa do tematu:

    http://moto.pl/MotoPL/1,88571,11140502,ogrzewanie_ek
    ologiczne.html

    --
    Jarek

  • 70. Data: 2012-02-14 19:51:29
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > W przeciwieństwie do przekaźników, którym zazwyczaj styki się sklejają a

    Na takie "dictum" na mojej centrali "GCI" przekaźniki na to narażone miały
    styczki z palladem w składzie. Na pźniejszym Strowgerze takich "dobroci" nie
    było i był problem z zestykami, które podlegając erozji w końcu się
    sczepiały, trzeba było ręcznie rozdzielać.

    > nie upalają i ... przewodzą?

    Ostrożności nigdy za wiele.