  • 50. Data: 2010-03-23 01:15:08
    Temat: Re: Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 10:41:46 +0100, ABC napisał(a):

    > Coś czytałem, że współczesne dyski mają dwa razy większą pojemność niż
    > podaje producent. Jest tam ukryta partycja z której można odczytać dane
    > które były na widocznej dla systemów powierzchni. Źródło może nie do
    > końca wiarygodne bo są to poradniki z allegro jak zwiększyć dwukrotnie
    > pojemnośc dysku przy użyciu odpowiedniej wersji programu ghost. Do
    > niedawna sam w to nie wierzyłem, aż pewnego dnia sam niszczyłem dane na
    > laptopowym dysku 100GB seagate i kiedy wszedłem do zarządzania dyskami
    > pokazała mi się pojemność 180GB. Program, którym niszczyłem dane to O&O
> [...]

    To były tylko prymitywne sztuczki z tablicą partycji. Edytując
    odpowiednie bity można sobie wygenerować partycję o dowolnej wielkości.
    http://www.searchengines.pl/Ukryta-partycja-t20937.h
    tml

    BTW pamiętasz casus podrobionych USB penów Sony o wielkości 8 GB,
    mających w rzeczywistości 1 GB?
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 52. Data: 2010-03-23 17:47:59
    Od: Michał Bień <m...@i...pl>

    W dniu 2010-03-22 14:25, Saiko Kila pisze:

    > Tak nie jest, choć są dyski w których jedna powierzchnia jednego talerza
    > nie jest wykorzystywana w ogóle. Jednak producenci mają taki problem z
    > uzyskaniem pojemności że planują masowe wprowadzenie 4kiB sektora
    > (niektóre dyski już tak mają), zamiast standardowych 512 bajtów, a
    > zwiększy to ilość miejsca o kilka procent może a powoduje pewne problemy
    > dla użytkowników niektórych OSów.

    BTW:
    Masz na miary na niskopoziomowe narzędzia do tego?. Bo już jakiś czas
    temu myślałem by wreszcie potraktować takim narzędziem Samsunga SP1213N
    (typowy dysk z jednym logicznie zablokowanym talerzem), bo w sumie to co
    kiedyś spokojnie wystarczało na dysk systemowy, dziś nawet jako dysk
    do kieszeni jest przymałe, a nowego PATA nie chcę kupować.
    Przy okazji pochwalcie się praktycznymi doświadczeniami z niezawodnością
    tak odblokowanych dysków.

    /Michał Bień

  • 53. Data: 2010-03-23 20:38:52
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Michał Bień <m...@i...pl> zwrócił błąd:

> [...]
    > do kieszeni jest przymałe, a nowego PATA nie chcę kupować.
    > Przy okazji pochwalcie się praktycznymi doświadczeniami z niezawodnością

    Cóż, ja z takich jedynie Seagate miałem (750 GB), i nawet nie
    próbowałem, bo podobno po prostu nie ma głowicy z tej nieużywanej
    strony. Czy to prawda nie wiem, nie chciałem rozbierać :) Ale wedle
    dokumentacji tak - liczba głowic to 3 a nie 4 jak w wersji 1 TB, a
    talerzy tyle samo, czyli dwa. Podobna sytuacja jest z dyskiem 250 GB -
    ma jeden talerz i jedną głowicę. Ba, czytałem też że seagate używa
    dysków nie pokrytych magnetyczną substancją z jednej strony, choć to
    wydaje mi się niepewne.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 54. Data: 2010-03-23 21:52:46
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 23.03.2010 02:15, Michal Kawecki wrote:
    > Tablicę mapowań sektorów można wyzerować, są do tego proste darmowe
    > narzędzia.
    Możesz podać, jakie to narzędzia?

  • 55. Data: 2010-03-23 23:02:43
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 23 Mar 2010 22:52:46 +0100, XYZ napisał(a):

    > Możesz podać, jakie to narzędzia?

    Tego Ci nie napiszę, bo na Allegro pojawi się wysyp "nowych" dysków. Ale
    jak masz czas - postudiuj tutaj:
    http://poszukaj.elektroda.pl/search.php?

  • 56. Data: 2010-03-24 20:20:23
    Od: Michał Bień <m...@i...pl>

    W dniu 2010-03-23 21:38, Saiko Kila pisze:

> [...]
    > ma jeden talerz i jedną głowicę. Ba, czytałem też że seagate używa
    > dysków nie pokrytych magnetyczną substancją z jednej strony, choć to

    Czyli spokój, że przez samo firmware nie marnuje się jedna
    powierzchnia. Do tej pory podchodziłem dość sceptycznie do takich metod
    (IMHO w HDD dużo ważniejsza jest niezawodność, niż pojemność), ale
    zapytać o praktyczne doświadczenia nie zaszkodziło ;)

    /MB

  • 57. Data: 2010-03-29 20:07:31
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości

> [...]
    tml

    > BTW pamiętasz casus podrobionych USB penów Sony o wielkości 8 GB,

    ja to q... pamietam... kolega mi z Chin sprowadzil 4 takie - bylem wtedy
    600zl w plecy.
    A przekonal go tym, ze sprzedawca w sklepie w chinach (cos a'la odpowiednik
    naszego Vobisu) nagral kilkadziesiat MB i i odczytal bez problemu... heh...
    szkoda gadac.
    potem raz na 2 tygodnie lazilem po allegro i ostrzegalem innych kupujacych

    a widze, ze i dzisiaj jeszcze mozna znalezc takie wzornictwo
    http://allegro.pl/item973395661_sony_pendrive_359gb_
    micro_vault_od_1zl.html

    Dla mnie - 100% sciemy, bo Sony nigdy nie mialo takiego wzornictwa :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 58. Data: 2010-03-29 21:02:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hor1a4$6bs$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > naszego Vobisu) nagral kilkadziesiat MB i i odczytal bez problemu... heh...

    Nauka kosztuje. Chyba trzeba być upośledzonym, ale kupować towar za ułamek ceny
    firm konkurencyjnych.

    > a widze, ze i dzisiaj jeszcze mozna znalezc takie wzornictwo
    > http://allegro.pl/item973395661_sony_pendrive_359gb_
    micro_vault_od_1zl.html

    "SONY Pen Drive 359GB MICRO VAULT

    sprzęt został sprowadzony z USA, lecz stwierdziłem że jego pojemność jest dla
    mnie za mała i zakupiłem większy,"
    Nawet średnio inteligentna osoba zauważy, że rozmiar nie pasuje do ~2^x.

  • 59. Data: 2010-03-30 20:34:38
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

> [...]
    > wiadomości grup dyskusyjnych:hor1a4$6bs$...@i...gazeta.pl...
    >
    > Nauka kosztuje. Chyba trzeba być upośledzonym, ale kupować towar za ułamek

    Wiesz, troche mnie tym obraziles, zakladam, ze po prostu nie znasz faktow.
    Kolega kupowal bezposrednio w Chinach, w czasach, kiedy byl poczatek duzego
    boomu na import z powodu ogromnej roznicy cen. W dodatku kupowal w sklepie,
    ktory jest jednym w sieci sklepow na terenie Chin (jak mowie - cos na
    ksztalt naszego Vobisu). Biorac pod uwage nasze realia, nie przyszlo mu
    pewnie na mysl, ze podrobki w Chinach to normalka (glosno zaczelo sie o tym
    mowic jakis rok pozniej, jak juz wystarczajaco duzo shitu naplynelo), on sie
    napalil, pendrive dzialal, ja zamowilem u niego 4 sztuki.
    A na allegro chodzily w "normalnych" cenach, odrobine tansze niz
    konkurencja, a wziecie mialy z powodu nazwy "Sony"...

> [...]
    > dla mnie za mała i zakupiłem większy,"
    > Nawet średnio inteligentna osoba zauważy, że rozmiar nie pasuje do ~2^x.

    no to jest przypadek wybitny :)
    co ciekawe, zglosilem to do Allegro, otrzymalem informacje, ze zweryfikuja
    :)
    Az sobie dodalem do ulubionych, zobacze jak sie to skonczy.

    Pozdrawiam
    Michal