    From: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy
    Date: Tue, 23 Mar 2010 21:38:52 +0100

    Proces Michał Bień <m...@i...pl> zwrócił błąd:

    > BTW:
    > Masz na miary na niskopoziomowe narzędzia do tego?. Bo już jakiś czas
    > temu myślałem by wreszcie potraktować takim narzędziem Samsunga SP1213N
    > (typowy dysk z jednym logicznie zablokowanym talerzem), bo w sumie to co
    > kiedyś spokojnie wystarczało na dysk systemowy, dziś nawet jako dysk
    > do kieszeni jest przymałe, a nowego PATA nie chcę kupować.
    > Przy okazji pochwalcie się praktycznymi doświadczeniami z niezawodnością
    > tak odblokowanych dysków.

    Cóż, ja z takich jedynie Seagate miałem (750 GB), i nawet nie
    próbowałem, bo podobno po prostu nie ma głowicy z tej nieużywanej
    strony. Czy to prawda nie wiem, nie chciałem rozbierać :) Ale wedle
    dokumentacji tak - liczba głowic to 3 a nie 4 jak w wersji 1 TB, a
    talerzy tyle samo, czyli dwa. Podobna sytuacja jest z dyskiem 250 GB -
    ma jeden talerz i jedną głowicę. Ba, czytałem też że seagate używa
    dysków nie pokrytych magnetyczną substancją z jednej strony, choć to
    wydaje mi się niepewne.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8