  • 261. Data: 2009-08-22 20:36:06
    Temat: Re: Jak kupowałem aparat...
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Jakubowski" <f...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h6p9eo$3gr$1@news.onet.pl...

    > albo puszczanie filmow przez laboludy z przytoczonej tu historii -
    > najpierw klienta, potem swoje, aby nasze wyszly lepiej, klienta mamy w d.
    > brrr)

    A odbitki? bez względu na to czy z negatywu, czy z cyfry jakiś labolud musi
    wywołać. Problem pozostaje ten sam: znowu nie wymienili chemii, bo
    oszczędzają i wywołali mi w starej.
    Proces wywoływania papieru również podlega ścisłemu reżimowi. I jeżeli nie
    będzie prowadzony w określonym standardzie, to o kant dupy możecie sobie
    potłuc profile kolorów i wynalazki do kalibracji monitorów. Z monitorami
    włącznie.

    A może to problem czysto teoretyczny, bo 99% waszych zdjęć (sam jestem
    zaskoczony, że nie użyłem określenia "protez", lub choćby cudzysłwu)
    istnieje tylko na dyskach?

  • 262. Data: 2009-08-22 20:51:13
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Ja pierniczę! Ponad 260 postów! Odpadam, panowie.
    "Ruszaj się Bruno! Idziemy na piwo. Niechybnie brakuje tam nas."

    Czarek, wybacz, że akurat pod Twoim.

  • 263. Data: 2009-08-22 21:07:47
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-22 21:22:08 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

    > 5000 zdjec w analogu robilem ok 10 lat
    > w cyfrze licznik od stycznia wybil mi juz 9000
    Współczuję Ci.

    > moze masz tyle wcisniec za soba , ze Ci sie przejadly ?
    > ale prawdziwy fanatyk nie przestaje nigdy - zawodowiec tez nie
    > powinen.
    Jedziesz po bandzie, za chwilę wypadniesz z toru.

    > Zobacz np muzycy musza cwiczyc dziennie po kilka godzin. Dlaczego
    > fotograf zawodowy nie mialby wcisnac dziennie kikladziesiat razy spust
    > zeby nie wyjsc z wprawy.?
    > O forme trzeba dbac by ja utrzymac.
    Miałem tego nie pisać, ale co mi tam
    Pojebało Cię.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 264. Data: 2009-08-22 21:25:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Miałem tego nie pisać, ale co mi tam
    > Pojebało Cię.
    >
    > --
    > Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    > Pozdrawiam
    > JAwww.skanowanie-35mm.pl

    a dla mnie najwiekszym pojebusem jest niejaki
    Jerzy Ardziński
    ul. Broniewskiego 20/5
    43-300 Bielsko-Biała
    trzeba byc rzeczywiscie mocno jebnietym zeby opierac swoja egzystencje
    na wolaniu filmow i skanowaniu.
    do szkoly bylo pod gore co ?

  • 265. Data: 2009-08-22 23:43:53
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <h6phos$hm0$1@news.wp.pl> Janko Muzykant wrote:

    > Wesołe porównanie ćwiczeń z instrumentem muzycznym do ćwiczenia
    > wciskania spustu :)
    > Tak wesołe, że chyba to twoje chwalenie się przy każdej okazji graniem
    > jazzu jest tylko fantazją smutnego umysłu. Żaden muzyk robiący czasem
    > zdjęcia nie napisałby czegoś tak idiotycznego.

    Wiem Janku, ze bierze Cie cholera na sam widok literek tego pana, ale w
    tym co napisal jest odrobinka prawdy.
    Nie chodzi o fizyczne wciskanie spustu, a raczej o patrzenie przez
    wizjerek. Co ciekawe w czasach gdy nie bylo jeszcze aparatow cyfrowych,
    wiele nauczycieli fotografii radzilo poczatkujacym by robili zdjecia na
    "sucho", bez filmu, lub bez wciskania spustu migawki.
    Te codzienne cwiczenie jest szczegolnie przydatne w fotografowaniu ludzi -
    albo nazwijmy to na wyrost - reporterce. Kiedy codziennie kierujesz na
    nich obiektyw, przyzwyczajasz sie do ich reakcji. Przyzwyczajasz sie do
    kata widzenia obiektywu (to dla wariatow, ktorzy uzywaja
    staloogniskowych), wiesz ile bedziesz mial na zdjeciu przed
    podniesieniem aparatu do oka. Tak wiec, porownanie do muzykow cwiczacych
    palce nie jest do konca chybione. No ale ja sie na graniu nie znam...

    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 266. Data: 2009-08-23 05:52:58
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Wiem Janku, ze bierze Cie cholera na sam widok literek tego pana, ale w
    > tym co napisal jest odrobinka prawdy.

    w tym co napisalem jest wylacznie prawda.

    w Kazdym zawodzie jesli chcesz dojsc do wyniku nieprzecietnegu musisz
    to okupic praca.
    inaczej cwiczy muzyk , inaczej fotograf.
    ale cucdow nie ma - sam talent nie wystarcza. znajdzie sie zawsze ktos
    inny co najmniej rownie utalentowany , komu zechce sie pracowac - i
    juz go trzeba bedzie gonic jesli chcialoby sie osiagnc porowywalne
    rezulatay.
    Inaczej i czegos innego uczy sie muzyk a inaczej artysta pklastyk czy
    fotograf.
    Jesli chcesz osiagnac wynik to musisz 24 godziny na dobe zyc tym co
    robisz.
    A jesli chcesz robic zdjecia lepsze niz turysta emeryt na spacerze ,
    to trzeba czesciej siegac po aparat niz on.

    nie czytam postow tego bufona nazywajcego sie j muzykantem , gdyz nic
    poza glupotami nie potrafi napisac , domyslam sie ze jak zwykle
    skomentowal jakos glupawo moja wypowiedz- jego sprawa.

  • 267. Data: 2009-08-23 07:39:39
    Od: drmoriarty <s...@g...com>

    On 23 Sie, 07:52, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > w tym co napisalem jest wylacznie prawda.
    Dziwię się, że dajecie się wpuścić w polemikę z Czarkiem. Strata czasu
    i niekończący się wątek o niczym.
    pozdrawiam spokojnych
    Sławek

  • 268. Data: 2009-08-23 07:56:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    _rK_ pisze:

    > Wiem Janku, ze bierze Cie cholera na sam widok literek tego pana, ale w
    > tym co napisal jest odrobinka prawdy.
    > Nie chodzi o fizyczne wciskanie spustu, a raczej o patrzenie przez
    > wizjerek.

    W wizjerek czy bez wizjerka - patrzenie trzeba sobie wyrabiać i patrzyć
    także na mistrzów, także malarstwa. Można się i zaprzyjaźniać z reakcją
    ludzi po przyłożeniu aparatu do nosa.
    Ale sorry, nauka fotografii - w pełnym sensie - od patrzenia, po wołanie
    ma się na nauki grania jak malowanie ściany aerozolem do malowania
    obrazów olejnych. Już nie ważne, co o tym myślę ja, znam sporo ludzi
    robiących obie te rzeczy i nikt z nich nie postawiłby znaku równości.
    Fotografii można się nauczyć w miesiąc, wystarczy że ktoś ma cień
    talentu do obserwacji świata (a jak nie ma to po prostu będzie robił
    perfekcyjne knoty), a muzyki - w pół roku można się nauczyć najwyżej na
    gitarze przygrywania przy ognisku, nawet jak się ma niesamowity talent.
    Może i przykre, ale prawdziwe.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 269. Data: 2009-08-23 08:05:20
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Janko Muzykant pisze:
> [...]
    > perfekcyjne knoty), a muzyki - w pół roku można się nauczyć najwyżej na
    > gitarze przygrywania przy ognisku, nawet jak się ma niesamowity talent.

    Fotografii nie nauczysz się w miesiąc. W miesiąc to nauczysz
    początkującego funkcji aparatu, podstaw.

    wer

  • 270. Data: 2009-08-23 08:10:46
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Dziwię się, że dajecie się wpuścić w polemikę z Czarkiem. Strata czasu
    > i niekończący się wątek o niczym.
    > pozdrawiam spokojnych
    > Sławek

    a czym sie rozni polemika z Czarkiem
    od polemiki z drmoriaty ?

    grupy dyskusyjne sluza wlasnie polemice.
    moglbys sie dziwic , gdyby ktos na grupie dyskusyjnej nie polemizowal.