  • Data: 2009-08-23 16:47:24
    Temat: Re: Jak kupowałem aparat...
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Janko Muzykant pisze:

    > Powiedzmy szczerze - fotografia to wiedza jednej grubszej książki,
    > techniki nie więcej niż przy obsłudze maszyny do szycia i dużo talentu,
    > ewentualnie zdolności socjotechnicznych jeśli chce się pstrykać ludzi.

    Znasz taką książkę? Jeśli wiedza fotograficzna kończy się dla Ciebie na
    aparacie to nic dziwnego. Ile osób, które fotografują kilka lat albo
    dłużej ustawi poprawnie 3 źródła światła w studio?

    > Robienie z tego wiedzy tajemnej jest trochę żałosne.

    To nie jest wiedza tajemna, ale jest to wiedza, którą należy przyswoić.
    Nauczyć się tego. Chyba mylisz fotografię z utrwaleniem obrazu przed
    aparatem. Na tej zasadzie muzykiem jest dziecko walące w bębenek lalką.
    Też wydaje dźwięki.

    > I stąd tyle ludzi ambitnie do fotografii podchodzących i tak mało
    > idących w np. muzykę (''muzyków'' puszczających płyty na imprezach
    > pomijam).

    Wiesz, wiedza potrzebna do nauki gry na gitarze to tabela chwytów
    mieszcząca się na jednej kartce. Swoją drogą ile możesz wymienić nazwisk
    fotografów, a ile muzyków?

    wer