    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Date: Fri, 27 Dec 2013 19:54:43 +0100
    <l9420c$ecj$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <m...@i...localdomain>
    <e...@g...com>
    <m...@i...localdomain>
    <6...@g...com>
    <m...@i...localdomain>
    <5...@g...com>
    <m...@i...localdomain>
    <6...@g...com>

    XX YY <f...@g...com> writes:

    > ogladasz jekies inne zdjecie.

    Napisałeś:

    > http://spherapan.vot.pl/122/122.html

    Zakładam że obecności Księżyca tutaj nie negujesz.

    > zwroc uwage w kierunku kapliczki , na schodach ktorej tanczy dziwczyna.
    > Latarnia w poblizu ma lampe sodowa , daje zlocisto -zolte swiatlo.
    >
    > mam inne ujecie tego samego motywu , inaczej balnasowane . nie chce mi
    > sie wysylac na server wiec zrzut ekranu
    >
    > http://spherapan.vot.pl/balans.jpg

    Tu nie widać Księżyca, i gdyby akurat był w tym samym miejscu co
    poprzednio, to byłby oczywiście poza kadrem, ale zwróć uwagę na
    podświetlone chmury. Co je podświetliło?

    Ja rozumiem że to jest mocno wyciągnięte itd, ale chmury są dobrze
    widoczne - albo był to Księżyc (np. w okolicach pełni), albo było
    niedługo po zachodzie Słońca. Tak czy owak to jest zewnętrzne źródło
    światła o widmie ciągłym, i o ile przy zwykłych zdjęciach można nie
    zauważyć jego obecności (lampy są dużo silniejsze), o tyle przy takim
    ustawieniu balansu bieli (ciągnącym wszystko co nie jest żółte) jest to
    widoczne.

    Zresztą nieważne. To co jest istotne to to:

    --
    Krzysztof Hałasa