  • Data: 2013-12-27 22:49:48
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Tu nie widać Księżyca, i gdyby akurat był w tym samym miejscu co
    >
    > poprzednio, to byłby oczywiście poza kadrem, ale zwróć uwagę na
    >
    > podświetlone chmury. Co je podświetliło?
    >

    > Ja rozumiem że to jest mocno wyciągnięte itd, ale chmury są dobrze
    >
    > widoczne - albo był to Księżyc (np. w okolicach pełni), albo było
    >
    > niedługo po zachodzie Słońca. Tak czy owak to jest zewnętrzne źródło
    >
    > światła o widmie ciągłym, i o ile przy zwykłych zdjęciach można nie
    >
    > zauważyć jego obecności (lampy są dużo silniejsze), o tyle przy takim
    >
    > ustawieniu balansu bieli (ciągnącym wszystko co nie jest żółte) jest to

> [...]

    jednak przeszla panorama w nieco okrojonej wersji . 5 mb ( normalnie maja ok 15 mb do
    gb) a wiec nalezy chwile poczekac na zaladowanie.
    najblizsze biale swiatla sa za wierza kosciola , jakies 300-400 m w lini prostej.
    niemal ze nie dociera przez drzewa tutaj. wszystkie latarnie jakie widac sa sodowe ,
    mocno zolte. ( widac na pierwszej panoramie)

    nie ma tutaj innego zrodla swiatla , ktore odegraloby role.
    widac , ze niebo jest mocno niedoswietlone , jakies reszki niebieskiego udalo mi sie
    wyciagnac , ale bandig i szum wskazuja, ze niebo bylo ciemne.

    http://spherapan.vot.pl/bb.swf

    wlasciwie kolory sa calkiem realistyczne - poprawic zawsze jeszcze moznaby , gdyby
    sie chcialo. W tym parku jest tak ciemni , ze jesli sie oddalil od latarni to nie
    widac juz podloza statywu. Tak robiac pierwszy panorame , pamietam , ze nie widzialem
    dokladnie wlasnych butow.