-
X-Received: by 10.49.122.42 with SMTP id lp10mr46900qeb.17.1387827253231; Mon, 23 Dec
2013 11:34:13 -0800 (PST)
X-Received: by 10.49.122.42 with SMTP id lp10mr46900qeb.17.1387827253231; Mon, 23 Dec
2013 11:34:13 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!gf10no12558797igb.0!news-out.google.com!l9n
i207qay.0!nntp.google.com!p15no40645504qaj.0!postnews.google.com!glegroupsg2000
goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
Date: Mon, 23 Dec 2013 11:34:13 -0800 (PST)
In-Reply-To: <l9a0g1$9g2$1@node2.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=80.120.188.1;
posting-account=JOtkwgoAAAA9ocXNwD7vxptlRFKa5e2C
NNTP-Posting-Host: 80.120.188.1
References: <l7l1la$8q8$1@node1.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<l8d71t$lqn$1@node1.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<l8ntap$iit$1@node2.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<l8qg5f$4ff$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<l8s0j9$gp0$1@node2.news.atman.pl>
<3...@g...com>
<l8sr5s$bjb$1@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<l8vfl6$uru$1@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<l91jpp$rpq$1@node1.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
<l96pel$4vj$1@node1.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
<l9923k$a8v$1@node2.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<l99g12$og2$1@node2.news.atman.pl>
<8...@g...com>
<l9a0g1$9g2$1@node2.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <d...@g...com>
Subject: Re: Jak kompensować światła nocne?
From: XX YY <f...@g...com>
Injection-Date: Mon, 23 Dec 2013 19:34:13 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:900812
[ ukryj nagłówki ]
>
> Musz� to skomentowa� od siebie. Dla mnie takie podej�cie jest
>
> absurdalne, cho� by� mo�e zgodne z obowi�zuj�cymi definicjami jako�ci.
>
> Dla mnie liczy si� jako�� obrazu gdy jest on ogl�dany w skali 1:1
>
> (piksel matrycy = pikselowi na monitorze). W innym przypadku m�wi� o
>
> ukrywaniu zak��ce� a nie o tym, �e s� mniejsze. Wyznaj� zasad�
wi�kszy
>
> piksel = lepsza jako�� obrazu (przy tym samym typie przetwornika) bo
>
> du�y piksel ma lepsz� czu�o��, liniowo�� czy te� w konsekwencji
>
> odporno�� na "przelewanie" skutk�w przepalenia na s�siednie piksele. A
>
> to czy b�dzie on umieszczony na du�ej czy ma�ej matrycy nie ma znaczenia.
>
>
>
> Przekonuje mnie rysunek 2 obrazuj�cy dynamik� (= jako��) piksela:
>
>
>
> http://www.fotopolis.pl/index.php?n=5274
>
>
>
> Powierzchnia na jakiej zostanie on umieszczony nie ma wp�ywu na nic.
>
>
1.
ma duzy wplyw
naoprowadze Cie na wlasciwy tok myslenia
jestesmy w fotografo cyfrowej , zapis obrazu odbywa sie na matrycy skokowo z
czetoscia = pixelpitch ( tak , bez s , zauwazylem po wyslaniu , nie ma mozliwosci
edycji)
aby nieostrosc zostala zarejestrowana jako nieostraosc musi zostac zapisana co
najmniej przez dwa pixele. ( teroia nynquista )
dla aps - mamy pixelpitch np 4,8 mikro.
jesli mamy wiec rozmycie o wielkosci ponizej 4,8 mikro zostanie ono zapisane tylko na
jednym pixelku , nie zobaczymy nieostrisci.
na ff mamy np pixelpitch 6,5 micro.
a wiec aby nieostrosc byla identyfikowalna musi zostac zapisana na co najmnie 2
picxelach , czyli plamka rozmycia musi wynosic co najmniej 6,5 micro.
odwrotnosc rozmycia to rozdzielczosc.
U tak obiektyw np o plamce rozmycia 5 micro da na aps obraz o identyfikowalnej
nieostrosci. ten sam obiektyw na FF da obraz o rozmyciu mniejszym od pixelpitcg ,
czyli o nieidentyfikowalnej nieostrosci - obraz bedzie ostry.
widzisz wiec , ze dla aps wymagania sa wieksze.
inaczej:
obiektyw o rozdzielczosci sredniej 50 l/mm da na wysokosc obrazu 18 mm rozdzilsczosc
calkoita 900 lini.
ten sam obiekty da na FF da obraz o rozdzielczosci na wysokosci 1200 lini.
widac wiec , zeby z aps dostac taka rozdzielczosc jak na FF to obiektyw musi byc
bardziej rozdzielczy - i to nie ma nic wspolnego z rozdzielczoscia matreycy.
Wymagania dla optyki aps sa wieksze. Inaczej - ten sam obiektyw na FF rysuje ladniej
niz na aps , dlatego ze ewentualne bledy sa wmniejszym stopniu rejestrowane przez FF.
2.
Inny Twoje przemyslenie , ktore nazywasz absurdalnym - czego nie rozumiesz
jesli masz matryce sony 24 mpx aps i matryce d800 36 mpx - one maja ten sam
pixelpitch. Jesli zrobisz powiekszenie 100 % to w obu wypadkach zonbaczysz ten sam
szum , ale obraz z d800 bedzie wiekszy . jesli powiekszysz obraz z aps do wielkosci
d800 to szumy z aps beda wieksze.
Jesli pomniejszycz obraz z FF do wielkosci aps - to szumy z FF beda mniejsze niz z
aps w tej samej wielkosi fizycznej.
Mozna porownac to do analogu.
wyobraz sobie ze robisz z filmu niskoszulego a wiec o niskim ziarnie powiekszenie
40*50 cm . oczywiscie na powiekszeniu z bliska zonaczysz ziarno.
Na filmie analogowym wysokoczulym , a wiec o duzym robisz powiekszenie np 18*24 cm -
zobaczysz mniejsze ziarno. Ale nie mozna wycignac wniosku ze film wysokosczuly jest
mniej ziarnisty. Trzeba porownac w tych samych warunkach.
w fotografii cyfrowej dziala to nieco inaczej niz w analogu ale prowadzi do tego
samego wyniku - w trakcie resamplingu w dol , maximum szumu zostaje przytemperowane (
szumy sie usredniaja ) , widzialnosc szumu jest mniejsza.
przyklad odnosnie pkt 1.
zobacz na ostrosc i glebie ostrosci. w oparciu o trydycyjne analogowe podejscie nie
zrobilbym tego w ten sposob.
nastawy aparatu wyliczylem komputerem z gory , zanim przystapilem do robienia zdjec.
To co napisalem nie jest jakas abstrakcyjna teoria , to ma znaczenie w praktyce .
http://spherapan.vot.pl/134/134.html
Następne wpisy z tego wątku
- 23.12.13 20:35 trolling tone
- 23.12.13 20:39 XX YY
- 23.12.13 21:35 trolling tone
- 23.12.13 23:27 mt
- 25.12.13 13:05 XX YY
- 25.12.13 13:15 XX YY
- 25.12.13 13:54 Uncle Pete
- 25.12.13 14:07 XX YY
- 25.12.13 20:59 trolling tone
- 25.12.13 21:38 XX YY
- 25.12.13 21:54 trolling tone
- 25.12.13 22:01 mt
- 25.12.13 22:11 trolling tone
- 25.12.13 22:17 Janko Muzykant
- 25.12.13 22:30 XX YY
Najnowsze wątki z tej grupy
- Trochę NTG - Vegas Pro
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-03-14 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-03-14 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-03-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-14 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test