-
X-Received: by 10.182.119.133 with SMTP id ku5mr141036obb.4.1387266048834; Mon, 16
Dec 2013 23:40:48 -0800 (PST)
X-Received: by 10.182.119.133 with SMTP id ku5mr141036obb.4.1387266048834; Mon, 16
Dec 2013 23:40:48 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!ie8no2010202
4qab.0!news-out.google.com!l9ni363qay.0!nntp.google.com!p15no30701564qaj.0!post
news.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
Date: Mon, 16 Dec 2013 23:40:48 -0800 (PST)
In-Reply-To: <l8ntap$iit$1@node2.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=80.120.188.1;
posting-account=JOtkwgoAAAA9ocXNwD7vxptlRFKa5e2C
NNTP-Posting-Host: 80.120.188.1
References: <l7l1la$8q8$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<l8apud$4o7$1@node1.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<l8d71t$lqn$1@node1.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<l8ntap$iit$1@node2.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <6...@g...com>
Subject: Re: Jak kompensować światła nocne?
From: XX YY <f...@g...com>
Injection-Date: Tue, 17 Dec 2013 07:40:48 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:900716
[ ukryj nagłówki ]A dlaczego miotam siďż˝? ďż˝adna z wspomnianych aplikacji nie
>
> potrafi odszumia� tak jak DxO. Zdj�cia przy ISO 1600 wygl�daj�
>
> rewelacyjnie wzgl�dem tego co w innych programach widywa�em.
popelniasz na starcie bledy strategiczne i pozniej muisisz sie miotac.
a po co w zdjecach nocnych w ogole stosowac 1600 iso ?
aby nie miec problemow z szumami nalezy stosowac niska ISO i nie przymykac nadmiernie
przyslony.
100 - 400 iso max . zdjecia ze statywu , przyslona mozliwie mala .
Przymykanie przyslony powoduje wyrazny wzrost szumu.Spada dynamika wejscia matrycy.
Zawsze szum powoduje spadek jakosci obrazu juz na etapie fotografowania.Jesli szum
uda sie programem obrobszym ukryc , nie uzyskasz w ten sposob utraconych walorow
tonalnych - ich nie ma w rawie.
Dla mnie ACR daje jeden z lepszych kolorow i ma swietna odszumiarke .
Jesli robisz na przyslonie np 16 na 1600 iso to popelniasz bedy nieodwracalne i z
gory skazany jestes na slabszy wynik koncowy
Nie wspomn� o tym, �e ACR do�� paskudnie
>
> obchodzi si� z kolorami ale za to mo�na w nim korekty miejscowe
>
moim zdaniem ACR daje wspaniale czyste kolory ( jak kazdy inna wolarka rwow tzreszta
). To nie wina programu tylko Twoja ze nie widzisz obrazu koncowego w glowie i nie
wiesz do czego dazyc. Jesli szukasz nastawien na zasadzuie przypadku to czasem
bedziesz zaskoczony pozytywnie , czasem negatywnie.
przyklada koloru z ACR ( zdjecia o wiele trudniejsze do obrobki niz pojedyncze
foty):
http://spherapan.vot.pl/090/090.html ( +-2ev)
>
> > robic +-3 ev - wystarczy w zupelnosci.
>
>
> teraz przy sobie) wyczyta�em, �e nie powinno przekracza� si� kroku 2ev.
a skad autor ksiazki o tym moze wiedziec ? - sprawdzil.
sprawdz swoim aparatem.
wielkosc kroku i ilosc krokow zalezy od kontrastu motywu.
dobiera sie w zaleznoscio od potrzeb.
we mgle nie ma sensu robic wiecej niz 3 kroki duze , w silnym kontrascie mozna zrobic
7 malych.
zbyt duzo krokow degraduje obraz - staje sie za miekki , spada rozdzielczosc .
>
>
> zapytania. Nie znam PS Elements lecz znam PS jako takiego (CC). W tym
>
> drugim nie ma czegoďż˝ takiego jak warstwy w trybie 32 bitowym.
po co ???
to zupelnie bez sensu.
przechodzac na slowo 32 bitowe nie zwiekszasz zaresu tonalnego , jedynie dzielisz go
na wiecej zakresow.
tak jakbys w fortepianie dla jednej oktawy zamiast 8 stopni wpropwadzil 32. w ten
sposob zakresu oktawy nie zwiekszysz. I tak tego nie mozesz swiadomie kontrolowac ,
gdyz monitor moze co najwyzej przekazac 8 - 10 bitowy obraz.
Krok bez sensu.
Przejscie na slowo 16 lub 32 bitowe mialoby sens jesli dokonujesz sporo przeliczen
obrazu i chcesz uniknac jakis tam przeklaman , ktore wystepuja wskutek zaiokraglen
liczb binarnych i obciecia ich koncowki.
tzn wynik operacji na dwoch slowach 8-io bitowych jest slowo 16 - bitowe. jesli
zdefiniujesz obraz 8-mio bitowy to ostatnie pozycje slowa 16- bitowego zostaja
obciete jako ze dozwolone jest slowo tylko 8 - mio bitowe. Ale tego nie widac. a 32
bity to juz w ogole. Polozylbym nacisk na rzeczy podstawowe , fundamentalne.
-prawidlowe naswietlenie , prawidlowe wywolanie .
>>
> warstwach. No i tu jest problem z ��czeniem takich obraz�w. Za��my, �e
rob w 8-iu bitach.
na razie dochodzisz do 5% mozliwego wyniku w 8-iu bitach. jesli osiagniesz kres
mozliwosci to mozesz myslec o 16 bitach.
Jesli zdjecie pokazujesz w sieci t i tak musisz dojsc na koncu do 8-iu bitow.
>
>
> Czy faktycznie r�cznie bawisz si� z ka�dym elementem sceny w ten spos�b?
Zeby automatycznie w HDR pokryc caly szeroki zakres tonalny motywu np 20 EV to trzeba
stososwac bardzo mocny tonemaping. To prowadzi do nienaturalnego obrazu - brzydkiego
efektu HDR.
tonemaping nalezy ograniczac i tylko lokalnie stosowac fuzje swiatle ze zdjec z
poprawnie naswietlonymi zdjeciami.
Wlasciwie z definincju HDR nie moeze w pelni wykorzystac zakresu tonalnego zawartego
we wszystkich zdjeciach skladowych jesi chcemy uzyskac efekt realistyczny.
tutaj masz przyklad zdjecia z mocniejszym tonemapingiem , ale ciagle na granicy:
zakres tonalny sceny byl olbyrzymi:
http://spherapan.vot.pl/198/198.html
>
. W takim miejscu raczej nie da siďż˝ zbalansowaďż˝
>
> kolor�w? Mam plik ARW wi�c mog� sobie dowolnie eksperymentowa� i zawsze
wszystko sie da. Najwazniejsze to zobaczyc bledy , obraz koncowy ,
Jesli widzisz co jest zle i wiesz co chcesz uzyskac to zawsze sie znajdzoe metoda
zeby poprawic.
Jesli sie bledow nie widzi to najczesciej sie mowi -" bo tak chcialem " , lub " nie
da sie "
Da sie.
Na koniec jeden obraz z kolorami i szumami z acr w duzej rozdzielczosci:
http://spherapan.vot.pl/131/131.html
i w malej:
http://spherapan.vot.pl/150/150.html
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.13 19:01 Marek
- 17.12.13 22:36 Marek
- 18.12.13 10:23 XX YY
- 18.12.13 12:23 Marek
- 18.12.13 13:12 XX YY
- 18.12.13 19:56 Marek
- 19.12.13 18:43 XX YY
- 19.12.13 19:58 Marek
- 20.12.13 13:21 XX YY
- 20.12.13 15:21 Marek
- 20.12.13 16:04 XX YY
- 20.12.13 20:21 Marek
- 20.12.13 21:57 XX YY
- 21.12.13 13:36 Marek
- 21.12.13 17:08 XX YY
Najnowsze wątki z tej grupy
- Trochę NTG - Vegas Pro
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-02 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-02 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-01 Już nie płoną
- 2025-01-01 Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- 2025-01-01 Co tam u Was
- 2025-01-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z bibl. Qt) i D.
- 2025-01-01 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-01-01 Łódź => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-01 Żerniki => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-01 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży <=