eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJak kompensować światła nocne?Re: Jak kompensować światła nocne?
  • Data: 2013-12-17 08:40:48
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    A dlaczego miotam si�? �adna z wspomnianych aplikacji nie
    >
    > potrafi odszumia� tak jak DxO. Zdj�cia przy ISO 1600 wygl�daj�
    >
    > rewelacyjnie wzgl�dem tego co w innych programach widywa�em.

    popelniasz na starcie bledy strategiczne i pozniej muisisz sie miotac.
    a po co w zdjecach nocnych w ogole stosowac 1600 iso ?
    aby nie miec problemow z szumami nalezy stosowac niska ISO i nie przymykac nadmiernie
    przyslony.
    100 - 400 iso max . zdjecia ze statywu , przyslona mozliwie mala .
    Przymykanie przyslony powoduje wyrazny wzrost szumu.Spada dynamika wejscia matrycy.

    Zawsze szum powoduje spadek jakosci obrazu juz na etapie fotografowania.Jesli szum
    uda sie programem obrobszym ukryc , nie uzyskasz w ten sposob utraconych walorow
    tonalnych - ich nie ma w rawie.
    Dla mnie ACR daje jeden z lepszych kolorow i ma swietna odszumiarke .
    Jesli robisz na przyslonie np 16 na 1600 iso to popelniasz bedy nieodwracalne i z
    gory skazany jestes na slabszy wynik koncowy




    Nie wspomn� o tym, �e ACR do�� paskudnie
    >
    > obchodzi si� z kolorami ale za to mo�na w nim korekty miejscowe
    >


    moim zdaniem ACR daje wspaniale czyste kolory ( jak kazdy inna wolarka rwow tzreszta
    ). To nie wina programu tylko Twoja ze nie widzisz obrazu koncowego w glowie i nie
    wiesz do czego dazyc. Jesli szukasz nastawien na zasadzuie przypadku to czasem
    bedziesz zaskoczony pozytywnie , czasem negatywnie.

    przyklada koloru z ACR ( zdjecia o wiele trudniejsze do obrobki niz pojedyncze
    foty):

    http://spherapan.vot.pl/090/090.html ( +-2ev)





    >
    > > robic +-3 ev - wystarczy w zupelnosci.
    >

    >
    > teraz przy sobie) wyczyta�em, �e nie powinno przekracza� si� kroku 2ev.


    a skad autor ksiazki o tym moze wiedziec ? - sprawdzil.
    sprawdz swoim aparatem.
    wielkosc kroku i ilosc krokow zalezy od kontrastu motywu.
    dobiera sie w zaleznoscio od potrzeb.
    we mgle nie ma sensu robic wiecej niz 3 kroki duze , w silnym kontrascie mozna zrobic
    7 malych.
    zbyt duzo krokow degraduje obraz - staje sie za miekki , spada rozdzielczosc .
    >




    >
    > zapytania. Nie znam PS Elements lecz znam PS jako takiego (CC). W tym
    >
    > drugim nie ma czegoďż˝ takiego jak warstwy w trybie 32 bitowym.

    po co ???
    to zupelnie bez sensu.
    przechodzac na slowo 32 bitowe nie zwiekszasz zaresu tonalnego , jedynie dzielisz go
    na wiecej zakresow.

    tak jakbys w fortepianie dla jednej oktawy zamiast 8 stopni wpropwadzil 32. w ten
    sposob zakresu oktawy nie zwiekszysz. I tak tego nie mozesz swiadomie kontrolowac ,
    gdyz monitor moze co najwyzej przekazac 8 - 10 bitowy obraz.

    Krok bez sensu.
    Przejscie na slowo 16 lub 32 bitowe mialoby sens jesli dokonujesz sporo przeliczen
    obrazu i chcesz uniknac jakis tam przeklaman , ktore wystepuja wskutek zaiokraglen
    liczb binarnych i obciecia ich koncowki.
    tzn wynik operacji na dwoch slowach 8-io bitowych jest slowo 16 - bitowe. jesli
    zdefiniujesz obraz 8-mio bitowy to ostatnie pozycje slowa 16- bitowego zostaja
    obciete jako ze dozwolone jest slowo tylko 8 - mio bitowe. Ale tego nie widac. a 32
    bity to juz w ogole. Polozylbym nacisk na rzeczy podstawowe , fundamentalne.
    -prawidlowe naswietlenie , prawidlowe wywolanie .

    >>
    > warstwach. No i tu jest problem z ��czeniem takich obraz�w. Za��my, �e

    rob w 8-iu bitach.

    na razie dochodzisz do 5% mozliwego wyniku w 8-iu bitach. jesli osiagniesz kres
    mozliwosci to mozesz myslec o 16 bitach.
    Jesli zdjecie pokazujesz w sieci t i tak musisz dojsc na koncu do 8-iu bitow.

    >
    >
    > Czy faktycznie r�cznie bawisz si� z ka�dym elementem sceny w ten spos�b?

    Zeby automatycznie w HDR pokryc caly szeroki zakres tonalny motywu np 20 EV to trzeba
    stososwac bardzo mocny tonemaping. To prowadzi do nienaturalnego obrazu - brzydkiego
    efektu HDR.
    tonemaping nalezy ograniczac i tylko lokalnie stosowac fuzje swiatle ze zdjec z
    poprawnie naswietlonymi zdjeciami.
    Wlasciwie z definincju HDR nie moeze w pelni wykorzystac zakresu tonalnego zawartego
    we wszystkich zdjeciach skladowych jesi chcemy uzyskac efekt realistyczny.

    tutaj masz przyklad zdjecia z mocniejszym tonemapingiem , ale ciagle na granicy:
    zakres tonalny sceny byl olbyrzymi:

    http://spherapan.vot.pl/198/198.html




    >
    . W takim miejscu raczej nie da siďż˝ zbalansowaďż˝
    >
    > kolor�w? Mam plik ARW wi�c mog� sobie dowolnie eksperymentowa� i zawsze



    wszystko sie da. Najwazniejsze to zobaczyc bledy , obraz koncowy ,
    Jesli widzisz co jest zle i wiesz co chcesz uzyskac to zawsze sie znajdzoe metoda
    zeby poprawic.
    Jesli sie bledow nie widzi to najczesciej sie mowi -" bo tak chcialem " , lub " nie
    da sie "

    Da sie.

    Na koniec jeden obraz z kolorami i szumami z acr w duzej rozdzielczosci:

    http://spherapan.vot.pl/131/131.html

    i w malej:
    http://spherapan.vot.pl/150/150.html



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: