eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJak kompensować światła nocne?Re: Jak kompensować światła nocne?
  • Data: 2013-12-18 12:23:20
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-12-18 10:23, XX YY pisze:

    >
    > nie bardzo chce mi sie produkowac dlugie metafizyczne rozwazania ,
    > tym bardziej ze Twoje wypowiedzi sa jakos dziwnie kodowane i mam
    > trudnosci w ich odczytaniu.

    Czy teraz też masz problemy z odczytaniem znaków? Ręcznie wymusiłem
    kodowanie jako ISO - bo takiego używasz. Być może Firebird nie potrafi
    tego automatycznie dostosowywać.

    > nie ma najmniejszego sensu przechodzenie na slowo 32 bitowe , jesli
    > przez to nie mozesz pracowac na warstwach - sam sie wykluczasz z
    > gry. zwiekszajac glebie bitowa nie powiekszasz zakresu tonalnego ,
    > jedynie zerejestrowany zakres tonalny dzielisz na wiecej stopni.
    > jesli masz przepal to bedzie on przepalem w obrazie 32 bitowym i 8
    > bitowym.

    No właśnie niekoniecznie. Jeśli mam przepał na 0ev ale cienie dobre a
    nie mam go na np. +3ev lecz cienie czarne, to połączenie obu ujęć w
    32-bitowy HDR powinno skutkować tym, że będę miał zarówno cienie jak i
    światła zachowane. Po to jest łączenie wielu klatek w HDR aby właśnie
    zwiększyć zakres tonalny sprzętu. Czy mylę się?

    > zapodaj gdzies jakis raw - przyklad zdjecia ktore chcialbys wywolac.
    > jesli moja wywolarka wczyta ten raw to moze sprobuje.

    Jeden RAW czy komplet np 3? Jeśli to miałyby być moje, to wolałbym link
    przesłać Ci na email.

    >
    >
    > na warstwach rob tak (sandwitch):
    >
    > dolna warstwa - podstawowe zdjecie z dobrze opracowanymi cieniami i
    > przepalami w swiatlach warwta posrednia - ten sam motyw naswietlony
    > na swiatla wartwa gorna - to samo zdjecie co na dole
    >
    > odkryj gumka poplrzezroczysta tylko swiatla warstwy gornej . nie
    > przejmuj sie ze beda za mocne czernie spod spodu - rob to tylko
    > lokalnie.
    >
    > nastepnie zwieksz przezroczystosc warstwy posredniej. dobierzesz tak
    > gestosc krycia, ze szczegoly w swiatlach beda wygladac naturalnie. W
    > razie potrzeby oslab polprzezroczysta gumka miejsca zbyt ciemne na
    > warstwie posredniej
    >
    > to jedna z licznych metod - prosta ale skuteczna , czesto stosuje. np
    > tutaj
    >
    > http://spherapan.vot.pl/164/164.html
    >

    Czy dobrze rozumuję, że wykonujesz coś analogicznego do tego?

    http://www.youtube.com/watch?v=YY7cYyXjQ-I

    Jak odbywa się ten sam proces w przypadku bardziej złożonych scen?
    Załóżmy, że nie chodzi nam tylko o dwie latarnie w scenie lecz jakiś
    złożoną konstrukcję gdzie w wielu punktach obrazu są prześwietlenia i
    niedoświetlenia. Mając do dyspozycji np. 3 ujęcia każde z optymalizacją
    odpowiednio: światła, cienie, pośrednia dynamika. Nie wyobrażam sobie
    maskowania każdego detalu w ten sposób. To tydzień pracy nad każdym
    zdjęciem. Jak to się robi?

    Zobacz przykład poszczególnych ujęć i ich złożenia:
    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:StLouisArchMu
    ltExpEV%2B1.51.JPG

    Przy okazji zwróć uwagę na krok 1.5 ev. Tu też stosują regułę małych
    kroków. Tu rónież tak zaleca autor programu do tworzenia HDRów:

    http://www.sns-hdr.com/instruction/source.html

    "Krok ekspozycji należy przyjąć z przedziału od 1 do 2EV "

    --
    Pozdrawiam
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: