eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJak kompensować światła nocne?Re: Jak kompensować światła nocne?
  • Data: 2013-12-16 23:03:02
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-12-16 08:21, XX YY pisze:

    > nie potrzebujesz kilku programow. wystarcza jeden za to dobrze go
    > poznac. Kazdym programem docodzi sie do tych samych wynikow , ale
    > niekiedy przy roznych ustawieniach - trzeba program poznac.

    Chciałbym stosować jeden. Niestety nie udało mi się tego osiągnąć.
    Eksperymentowałem z wieloma kombinacjami ustawień i to od mniej więcej
    roku. Nie sądzę aby któryś z w/w programów mnie czymś pozytywnie
    zaskoczył. A dlaczego miotam się? Żadna z wspomnianych aplikacji nie
    potrafi odszumiać tak jak DxO. Zdjęcia przy ISO 1600 wyglądają
    rewelacyjnie względem tego co w innych programach widywałem. Nie
    potrafię zbliżyć się nawet do podobnych efektów za pomocą ACR. Choćby z
    tego względu mam dylematy. Nie wspomnę o tym, że ACR dość paskudnie
    obchodzi się z kolorami ale za to można w nim korekty miejscowe
    przeprowadzać. Nie wiem jak w związku z tym pracować w jednym środowisku
    zamiast w zależności od scenerii dobierać odpowiednią aplikację :-(

    > bracketing +-2 ev jest czasami malo , ale tez czesto wytarcza. mozesz
    > robic +-3 ev - wystarczy w zupelnosci.

    Czy N zdjęć z bracketingiem 2ev jest gorszym materiałem niż M zdjęć z
    3ev przy założeniu, że N*2=M*3?

    W książce dotyczącej HDR (tytuł książki mogę odszukać - nie mam jej
    teraz przy sobie) wyczytałem, że nie powinno przekraczać się kroku 2ev.
    Ponoć lepsze wyniki daje większa ilość zdjęć zrobionych z mniejszym krokiem.

    > najwazniejezs jet naswietlenie - tak by na najciemniejszym zdjeciu te
    > swiatla o ktore ci chodzi nie byly przepalone. latanie udaje sie bez
    > problemu zmiesicie w +-2 ev , halogeny nie ma sensu nawet probowac .

    Ok, tak, to zauważyłem. Złapanie latarni oraz w innych klatkach
    otoczenia, to nie problem. Złożenie tego jest dla mnie problemem.

    > z najciemniejszego zdjecia mozesz wywolac dodatkowa odbitke na - 2 ev
    > i dostaniesz czwarte zdjecie , ktore mozna wlozyc do HDR z
    > pozostalymi 3 zdjeciami - a wiec przy expozycji 3 zdjec mozesz miec
    > 4 odbitki.

    A to ciekawa metoda. Czy nie jest tak, że składarka HDRów powinna sama
    tym najlepiej zarządzać? Czy w praktyce nie radzą sobie one?

    > Najczesciej trzeba zrobic dodatkowo na gotowym HDRrze
    > tecznie fuzje swiatel z tym najcioemniejszym zdjeciem. Musisz je
    > wmaskowac - zaden problem , ale potrzebujesz program pozwalajacy na
    > prace na warstwach. ps element , corel paint shop.

    Ok, i ten etap przetwarzania generuje we mnie najwięcej znaków
    zapytania. Nie znam PS Elements lecz znam PS jako takiego (CC). W tym
    drugim nie ma czegoś takiego jak warstwy w trybie 32 bitowym.
    Przypuszczam więc, że masz na myśli pracę w trybie 16-bitowym i
    układanie poszczególnych wariantów zdjęcia (z różnym ev) na kolejnych
    warstwach. No i tu jest problem z łączeniem takich obrazów. Załóżmy, że
    na jednym mam prześwietloną latarnię a na drugim poprawnie naświetloną.
    Malowanie maską w celu naniesienia to co ciemniejsze spowoduje bardzo
    nienaturalny efekt. Jak więc tego poprawieni dokonać?

    Czy faktycznie ręcznie bawisz się z każdym elementem sceny w ten sposób?
    Nie łączysz tego automatem jakimś?

    > ale uwaga
    >
    > zdjecia ktore pokazles twojego autorstwa czy tez obdego maja
    > paskudny zafarb.

    Owszem - o ile mówimy o starówce gdańskiej. Oświetlenie w tym miejscu
    jest lampami sodowymi. Nie było praktycznie żadnych innych źródeł
    światła. Tak więc raczej pozostaje redukcja nasycenia do zera lub prawie
    - zera.

    > jak 90% zdjec nocnych pokazywanych w sieci maja
    > paskudny brazow-sraczkowaty zafarb . sa w asadzie monochromatyczne. w
    > nocy wystepuje wieksza feeria kolorow niz w dzien ze wzgledu na
    > wieksze zroznicowanie kolorystyczne zrodel swiatla.
    >
    > zacznij zawsze od prawidlowego zbalansowania koloru - bez tego
    > zdjecie nie ma w ogole sensu.
    >

    No ale w tym konkretnym przypadku raczej nie da się tego zrobić. Lampy
    tego typu mają bardzo wąskie widmo światła. W zasadzie jest to szpilka
    na długości 580nm. W takim miejscu raczej nie da się zbalansować
    kolorów? Mam plik ARW więc mogę sobie dowolnie eksperymentować i zawsze
    będzie źle. Mogę sobie tylko wybrać czy zdjęcie ma być pomarańczowe,
    niebieskie czy zielone :-) Przykład ten nie obrazował miejsca idealnego
    do fotografowania lecz przykład tego co się dzieje ze światłami paskudnego.

    --
    Pozdrawiam
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: