eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 54

  • 31. Data: 2018-04-02 23:01:09
    Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 02.04.2018 o 02:27, Poldek pisze:
    > Do tego dochodzi ten smród gazu (a raczej domieszki aromatycznej, bo sam
    > propan-butan jest bezwonny), który ciągnie się za zagazowanymi samochodami

    Masz jakieś stare wyobrażenie za czasów poldków ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 32. Data: 2018-04-04 11:39:14
    Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 2 Apr 2018 22:54:24 +0200, w <p9u5a3$i50$2@node1.news.atman.pl>, Mateusz
    Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):

    > W dniu 31.03.2018 o 21:14, r...@k...pl pisze:
    > > Z produkcją żarcia akurat nie ma żadnego problemu.
    > > Natomiast są problemy ze zmianami klimatu dzięki nadprodukcji gazów
    > > cieplarnianych.
    >
    > A dzieci szczepisz czy też dałeś się przekonać? MSPANC :-P

    Pudło :)
    Rozumiem, że zmian w klimacie nie ma, bo zima nadal jest co roku? :P


  • 33. Data: 2018-04-04 11:57:40
    Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:8979cd1cbcvd9m363bqhchc1v5cetpik25@4ax.
    com...
    >Mon, 2 Apr 2018 22:54:24 +0200, w <p9u5a3$i50$2@node1.news.atman.pl>,
    >Mateusz
    Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):

    >> W dniu 31.03.2018 o 21:14, r...@k...pl pisze:
    >> > Z produkcją żarcia akurat nie ma żadnego problemu.
    >> > Natomiast są problemy ze zmianami klimatu dzięki nadprodukcji
    >> > gazów
    >> > cieplarnianych.
    >
    >> A dzieci szczepisz czy też dałeś się przekonać? MSPANC :-P

    >Pudło :)
    >Rozumiem, że zmian w klimacie nie ma, bo zima nadal jest co roku? :P

    Zmiany w tym roku są, 4 kwietnia, a w Czechach czynne raptem trzy
    osrodki narciarskie.
    Dawniej sezon zamykalem ~15 kwietnia, nie liczac Pradziada.

    No ale Zieleniec jeszcze bialy. Dzieki armatkom co prawda.

    Tylko ... to ta zima. Na przestrzeni ostatnich 10 lat to przypominam
    sobie kilka prawdziwych zim we Wroclawiu, ktory jest raczej cieplym
    miastem.

    J.


  • 34. Data: 2018-04-04 18:11:32
    Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-02 o 11:38, Marek S pisze:
    > W dniu 2018-04-02 o 02:22, Poldek pisze:
    >
    >> Na stanowisku testowym wygląda to nieźle.
    >> Jak tylko samochód zjedzie ze stanowiska testowego i wyjedzie na
    >> normalną drogę, wtedy zaczyna się kilkudziesięciokrotnie większe trucie.
    >
    > Nawet po aferze VW tak nadal jest?
    >
    >> Oddzielny temat to usuwanie DPFów przez amatorów raka.
    >
    > Tu z kolei producenci aut się mocno przyczynili sztucznym postarzaniem
    > sprzętu. Np. DPFy w Mercach były (nie wiem czy są nadal) nie do
    > zajeżdżenia. Kilkuletnie auto potrafiło mieć stopień zatkania na
    > poziomie 3%. Nawet zaniedbany jazdą miejską DPF o stopniu zatkania rzędu
    > 20-30% dawało się uratować. Wypalanie działo idealnie.
    >
    > Czasem przeglądam sobie jakieś artykuły motoryzacyjne. Zdarza się, że
    > rekordziści już po 50 tys. km musieli wymieniać DPFy a każdy z nich to
    > od 2 tys. zł w górę (w moim aucie ok 7 tys zł). Nie dziwię się, że ludzi
    > na to zwyczajnie nie stać. Weź pod uwagę, że z kosztownych podzespołów
    > nie tylko DPF we współczesnym aucie musi się zepsuć a.s.a.p. Suma
    > kosztów napraw szybko osiąga poziom wartości auta.
    >

    Faktycznie, rak wychodzi taniej.


  • 35. Data: 2018-04-04 20:35:26
    Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-02 o 11:38, Marek S pisze:
    > W dniu 2018-04-02 o 02:22, Poldek pisze:
    >
    >> Na stanowisku testowym wygląda to nieźle.
    >> Jak tylko samochód zjedzie ze stanowiska testowego i wyjedzie na
    >> normalną drogę, wtedy zaczyna się kilkudziesięciokrotnie większe trucie.
    >
    > Nawet po aferze VW tak nadal jest?

    A jak ma być?
    Gdyby można było łatką w sofcie załatwić sprawę, to przecież od początku
    zamiast diesli spełniających normę tylko na stanowisku testowym, a w
    podczas realnej jazdy emitujących kilkadziesiąt razy więcej toksyn, niż
    dopuszcza norma od razu zrobiliby mniej trujące.


  • 36. Data: 2018-04-04 20:58:11
    Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-04 o 20:35, Poldek pisze:

    >>> Na stanowisku testowym wygląda to nieźle.
    >>> Jak tylko samochód zjedzie ze stanowiska testowego i wyjedzie na
    >>> normalną drogę, wtedy zaczyna się kilkudziesięciokrotnie większe trucie.
    >>
    >> Nawet po aferze VW tak nadal jest?
    >
    > A jak ma być?
    > Gdyby można było łatką w sofcie załatwić sprawę, to przecież od początku
    > zamiast diesli spełniających normę tylko na stanowisku testowym, a w
    > podczas realnej jazdy emitujących kilkadziesiąt razy więcej toksyn, niż
    > dopuszcza norma od razu zrobiliby mniej trujące.

    Można to załatwić łatką w sofcie. Ale wtedy pogorszą się parametry
    pojazdu z takim silnikiem a nabywcy kupią u konkurencji.


    Pozddrawiam


  • 37. Data: 2018-04-04 23:46:11
    Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-04 o 20:58, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2018-04-04 o 20:35, Poldek pisze:
    >
    >>>> Na stanowisku testowym wygląda to nieźle.
    >>>> Jak tylko samochód zjedzie ze stanowiska testowego i wyjedzie na
    >>>> normalną drogę, wtedy zaczyna się kilkudziesięciokrotnie większe
    >>>> trucie.
    >>>
    >>> Nawet po aferze VW tak nadal jest?
    >>
    >> A jak ma być?
    >> Gdyby można było łatką w sofcie załatwić sprawę, to przecież od
    >> początku zamiast diesli spełniających normę tylko na stanowisku
    >> testowym, a w podczas realnej jazdy emitujących kilkadziesiąt razy
    >> więcej toksyn, niż dopuszcza norma od razu zrobiliby mniej trujące.
    >
    > Można to załatwić łatką w sofcie. Ale wtedy pogorszą się parametry
    > pojazdu z takim silnikiem a nabywcy kupią u konkurencji.

    Czy ta łatka faktycznie sprawia, że samochód emituje 30 razy mniej
    toksyn, niż przed łatką? Ja w to nie wierzę. Wierzę, że trochę poprawia.
    Niemiecki Federalny Urzęd Transportu Drogowego (KBA) przymknął oko. W
    USA setki tysięcy samochodów VW stoją na placach i czekają na
    utylizację. Tam do sprawy zatruwania środowiska podeszli bardziej serio.
    W Europie takie same samochody jeżdżą i codziennie emitują spaliny.


  • 38. Data: 2018-04-05 07:54:06
    Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Apr 2018 23:46:11 +0200, Poldek napisał(a):
    > W dniu 2018-04-04 o 20:58, RadoslawF pisze:
    >> Można to załatwić łatką w sofcie. Ale wtedy pogorszą się parametry
    >> pojazdu z takim silnikiem a nabywcy kupią u konkurencji.
    >
    > Czy ta łatka faktycznie sprawia, że samochód emituje 30 razy mniej
    > toksyn, niż przed łatką? Ja w to nie wierzę. Wierzę, że trochę poprawia.

    No wiesz - tak sie zaczelo, klient byl ciekawy ile wiecej niz na
    tescie emituje w normalnej jezdzie - ciekaw byl czy to jest 1.5x, 2x,
    a wyszlo mu cos 30x ... wiec widac mozna i 30x zredukowac.

    Zaloze sie, ze konkurencje potem tez przebadano, i jakos sensownie im
    wyszlo - tylko troche przekraczali. Ciekawe co VW sp*

    > Niemiecki Federalny Urzęd Transportu Drogowego (KBA) przymknął oko. W
    > USA setki tysięcy samochodów VW stoją na placach i czekają na
    > utylizację. Tam do sprawy zatruwania środowiska podeszli bardziej serio.

    Albo po prostu ochrona rynku pracy nie dotyczy VW, a wrecz odwrotnie
    :-)

    > W Europie takie same samochody jeżdżą i codziennie emitują spaliny.

    Ale moze mniej niz samochody sprzed 10 lat, ktore sa nimi zastepowane
    ..

    J.


  • 39. Data: 2018-04-05 08:33:24
    Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 4 kwietnia 2018 23:46:15 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > Czy ta łatka faktycznie sprawia, że samochód emituje 30 razy mniej
    > toksyn, niż przed łatką? Ja w to nie wierzę. Wierzę, że trochę poprawia.

    Biorac pod uwage ze, 30 x "prawie zero" to "prawie zero" ;), to raczej jest to
    mozliwe, ale zapewne mocno psuje osiagi pojazdu. A to juz dobry powod do masowych
    zwrotow ze wzgledu na niezgodnosc z umowa (zdaje sie, ze zainteresowanie podmiana
    softu nie bylo zbyt popularne u wlascicieli samochodow). Wrecz calkiem sporo ludzi po
    kupnie robi chip tuning, stawiajac na osiagi kosztem m.in. trwalosci i ekologi...

    WS


  • 40. Data: 2018-04-05 08:55:27
    Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    Od: p...@g...com

    --Biorac pod uwage ze, 30 x "prawie zero" to "prawie zero" ;), to raczej jest to
    mozliwe, ale zapewne mocno psuje osiagi pojazdu.

    nic nie psuje, auto jezdzi jak wczesniej spalanie jesli wzroslo to minimalnie, jedyny
    minus to przyspieszone zuzycie ukladu wydechowego a dokladnie elementow na ktore VW
    dal w USA nowa przedluzona gwarancje a w Europie udaje ze nie ma tematu

    https://www.youtube.com/watch?v=4dHxqLEQLzA&



strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: