-
21. Data: 2018-04-01 00:09:20
Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-03-31 o 22:15, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sat, 31 Mar 2018 21:00:26 +0200, ToMasz napisał(a):
>
>...
>> dlaczego propaganda? po pierwsze LPG. można by robić auta na LPG, z
>> benzyną tylko do startu. tanio, prosto, nie trzeba wymyślać nowych
>> ogniw, martwić się o czas ładowania.
>
> No ale LPG to takie samo paliwo z ropy naftowej jak benzyna.
> A samochody na LPG (zakładając nawet że będą to fabryczne silniki, a nie
> obecna partyzantka garażowa), wcale nie będą mieć jakiś istotnie lepszych
> wskaźników emisji niż silniki na benzynę.
No jak nie jak tak
-
22. Data: 2018-04-01 15:25:05
Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-03-31 o 22:15, Tomasz Pyra pisze:
>
> Ta różnica to chyba nie tyle wynika z tego z czego dane paliwo się składa,
> a z rodzaju cyklu w którym jest spalane.
> Spalanie w przypadku zapłonu iskrowego odbywa się w stałych, optymalnych
> proporcjach paliwa i powietrza.
> Zapłon samoczynny to w zależności od obciążenia bardzo mocno zmienny
> stosunek powietrza do paliwa, a to przy ubogiej mieszance produkuje NOx-y,
> z kolei przy bogatej powstaje CO i sadza.
A jak do tego się mają DPFy, AdBlue itp?
--
Pozdrawiam,
Marek
-
23. Data: 2018-04-01 22:18:49
Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sat, 31 Mar 2018 15:05:28 -0700 (PDT), w
<d...@g...c
om>, Zenek Kapelinder
<4...@g...com> napisał(-a):
> Jak w szkole globus pokazywali chorowales?
W twojej globus przemawiał ludzkim głosem?
Ano nie.
Dlatego bzdurzysz.
-
24. Data: 2018-04-01 22:25:36
Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 31.03.2018 o 22:15, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sat, 31 Mar 2018 21:00:26 +0200, ToMasz napisał(a):
>
>>> Nie znam się na tym ale czy to nie jest jakaś propaganda? Chodzi mi o
>>> nowoczesne auta.
>> propaganda. benzyna jest paliwem mocniej przetworzonym, więc z natury
>> czystszym. diesle - jak sam wspomniałeś, mają dużo oczyszczaczy.
>
> Ta różnica to chyba nie tyle wynika z tego z czego dane paliwo się składa,
> a z rodzaju cyklu w którym jest spalane.
> Spalanie w przypadku zapłonu iskrowego odbywa się w stałych, optymalnych
> proporcjach paliwa i powietrza.
> Zapłon samoczynny to w zależności od obciążenia bardzo mocno zmienny
> stosunek powietrza do paliwa, a to przy ubogiej mieszance produkuje NOx-y,
> z kolei przy bogatej powstaje CO i sadza.
Twoja wiedza o samochodach bardzo mocno przewyższa moją, ale może
zapomniałes że to co przez benzynowy silnik przelatuje jest dopalane w
katalizatorze? PRzez diesla przelatuje mniej, ale paliwo zawiera więcej
syfu. na serio. ile więcej - nie wiem, badań nie widziałem. po za tym ze
ktoś z naukowców ( z 10-15 lat temu) się chwalił zę autobusy w centrach
mniast będą jeździły na 100% bio i smrodziły frytkami
>
>> dlaczego propaganda? po pierwsze LPG. można by robić auta na LPG, z
>> benzyną tylko do startu. tanio, prosto, nie trzeba wymyślać nowych
>> ogniw, martwić się o czas ładowania.
>
> No ale LPG to takie samo paliwo z ropy naftowej jak benzyna.
> A samochody na LPG (zakładając nawet że będą to fabryczne silniki, a nie
> obecna partyzantka garażowa), wcale nie będą mieć jakiś istotnie lepszych
> wskaźników emisji niż silniki na benzynę.
co znaczy wskaźników emisji? zanieczyszczenia ze spalanie lpg masz takie
same (bardzo podobne) w domu, w piecu co i aucie.
a te piece zaliczane są raczej do ekologicznych rozwiązań ( i tanich)
ToMasz
-
25. Data: 2018-04-02 02:19:40
Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2018-03-31 o 21:34, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 31 Mar 2018 18:57:02 +0200, Poldek napisał(a):
>> W dniu 2018-03-31 o 18:19, Cavallino pisze:
>>> Diesel syfi tlenkami azotu, a benzyniak dwutlenkiem węgla.
>>>
>> Tlenki azotu są bardziej szkodliwe od tlenku węgla.
>> Co nie znaczy, że tlenek węgla jest nieszkodliwy - też jest szkodliwy,
>> ale tlenki azotu trują bardziej.
>
> Umiarkowany. Powstaja tez naturalnie, np to swieze powietrze po burzy.
>
>> Miasta europejskie nie bez powodu odcinają się od diesli.
>> Przez lata była propaganda nakierowana na promowanie diesli.
>
> Byla ? Ludzie sami wybierali, bo taniej bylo.
Paliwo diesla było/jest tańsze nie dlatego, że jest tańsze w produkcji i
dystrybucji, tyko dlatego, że jest taka polityka - benzyna jest wyżej
opodatkowana. Były takie czasy, że cały nacisk był na efekt
cieplarniany, czyli CO2 - wtedy odgórnie wprowadzono promocję diesla.
Potem się okazało, że CO2 to jedno, a spaliny z diesla o wiele szybciej
trują ludzi. Teraz dopiero powoli się w tym połapano. Szczególnie po
dieselgate, gdy wyszło na jaw oszustwo, że diesel nie jest fizycznie w
stanie spełniać zakładanych norm i poza stanowiskiem testowym emituje
trucizny kilkadziesiąt razy ponad dopuszczalny poziom.
-
26. Data: 2018-04-02 02:22:55
Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2018-04-01 o 15:25, Marek S pisze:
> W dniu 2018-03-31 o 22:15, Tomasz Pyra pisze:
>>
>> Ta różnica to chyba nie tyle wynika z tego z czego dane paliwo się
>> składa,
>> a z rodzaju cyklu w którym jest spalane.
>> Spalanie w przypadku zapłonu iskrowego odbywa się w stałych, optymalnych
>> proporcjach paliwa i powietrza.
>> Zapłon samoczynny to w zależności od obciążenia bardzo mocno zmienny
>> stosunek powietrza do paliwa, a to przy ubogiej mieszance produkuje
>> NOx-y,
>> z kolei przy bogatej powstaje CO i sadza.
>
> A jak do tego się mają DPFy, AdBlue itp?
>
Na stanowisku testowym wygląda to nieźle.
Jak tylko samochód zjedzie ze stanowiska testowego i wyjedzie na
normalną drogę, wtedy zaczyna się kilkudziesięciokrotnie większe trucie.
Oddzielny temat to usuwanie DPFów przez amatorów raka.
-
27. Data: 2018-04-02 02:27:45
Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2018-04-01 o 22:25, ToMasz pisze:
> W dniu 31.03.2018 o 22:15, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Sat, 31 Mar 2018 21:00:26 +0200, ToMasz napisał(a):
>>
>>>> Nie znam się na tym ale czy to nie jest jakaś propaganda? Chodzi mi o
>>>> nowoczesne auta.
>>> propaganda. benzyna jest paliwem mocniej przetworzonym, więc z natury
>>> czystszym. diesle - jak sam wspomniałeś, mają dużo oczyszczaczy.
>>
>> Ta różnica to chyba nie tyle wynika z tego z czego dane paliwo się
>> składa,
>> a z rodzaju cyklu w którym jest spalane.
>> Spalanie w przypadku zapłonu iskrowego odbywa się w stałych, optymalnych
>> proporcjach paliwa i powietrza.
>> Zapłon samoczynny to w zależności od obciążenia bardzo mocno zmienny
>> stosunek powietrza do paliwa, a to przy ubogiej mieszance produkuje
>> NOx-y,
>> z kolei przy bogatej powstaje CO i sadza.
> Twoja wiedza o samochodach bardzo mocno przewyższa moją, ale może
> zapomniałes że to co przez benzynowy silnik przelatuje jest dopalane w
> katalizatorze? PRzez diesla przelatuje mniej, ale paliwo zawiera więcej
> syfu. na serio. ile więcej - nie wiem, badań nie widziałem. po za tym ze
> ktoś z naukowców ( z 10-15 lat temu) się chwalił zę autobusy w centrach
> mniast będą jeździły na 100% bio i smrodziły frytkami
>
>
>>
>>> dlaczego propaganda? po pierwsze LPG. można by robić auta na LPG, z
>>> benzyną tylko do startu. tanio, prosto, nie trzeba wymyślać nowych
>>> ogniw, martwić się o czas ładowania.
>>
>> No ale LPG to takie samo paliwo z ropy naftowej jak benzyna.
>> A samochody na LPG (zakładając nawet że będą to fabryczne silniki, a nie
>> obecna partyzantka garażowa), wcale nie będą mieć jakiś istotnie lepszych
>> wskaźników emisji niż silniki na benzynę.
> co znaczy wskaźników emisji? zanieczyszczenia ze spalanie lpg masz takie
> same (bardzo podobne) w domu, w piecu co i aucie.
> a te piece zaliczane są raczej do ekologicznych rozwiązań ( i tanich)
> ToMasz
>
W piecu są stabilne warunki spalania LPG. W silniku samochodowym cały
czas zmieniają się parametry obciążenia, obrotów, parametrów cyklu i
spalanie nie jest tak doskonałe. Do tego dochodzi ten smród gazu (a
raczej domieszki aromatycznej, bo sam propan-butan jest bezwonny), który
ciągnie się za zagazowanymi samochodami i w pobliżu stacji LPG, miejsc
przeładunku. Propan-butan uwolniony do atmosfery z nieszczelnych
instalacji ma bardzo silne działanie cieplarniane.
-
28. Data: 2018-04-02 07:26:19
Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.04.2018 o 02:27, Poldek pisze:
> Do tego dochodzi ten smród gazu (a
> raczej domieszki aromatycznej, bo sam propan-butan jest bezwonny), który
> ciągnie się za zagazowanymi samochodami
Z ciekawości - kiedy ostatnio jechałeś za kim, komu z odwłoka waliło
gazem, bo ja nie jestem w stanie sobie przypomnieć ile lat temu to było.
Od kiedy są instalacje sekwencyjne, smród gazu jest możliwy w zasadzie
tylko przy jakiejś na tyle grubej usterce, że będzie ona przeszkadzać w
jeździe (przelewanie wtrysku, uszkodzona lambda). Smród LPG to z czasów
gdzie mieszankę ustawiało się śrubką;)
Shrek
-
29. Data: 2018-04-02 11:38:37
Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-04-02 o 02:22, Poldek pisze:
> Na stanowisku testowym wygląda to nieźle.
> Jak tylko samochód zjedzie ze stanowiska testowego i wyjedzie na
> normalną drogę, wtedy zaczyna się kilkudziesięciokrotnie większe trucie.
Nawet po aferze VW tak nadal jest?
> Oddzielny temat to usuwanie DPFów przez amatorów raka.
Tu z kolei producenci aut się mocno przyczynili sztucznym postarzaniem
sprzętu. Np. DPFy w Mercach były (nie wiem czy są nadal) nie do
zajeżdżenia. Kilkuletnie auto potrafiło mieć stopień zatkania na
poziomie 3%. Nawet zaniedbany jazdą miejską DPF o stopniu zatkania rzędu
20-30% dawało się uratować. Wypalanie działo idealnie.
Czasem przeglądam sobie jakieś artykuły motoryzacyjne. Zdarza się, że
rekordziści już po 50 tys. km musieli wymieniać DPFy a każdy z nich to
od 2 tys. zł w górę (w moim aucie ok 7 tys zł). Nie dziwię się, że ludzi
na to zwyczajnie nie stać. Weź pod uwagę, że z kosztownych podzespołów
nie tylko DPF we współczesnym aucie musi się zepsuć a.s.a.p. Suma
kosztów napraw szybko osiąga poziom wartości auta.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
30. Data: 2018-04-02 22:54:24
Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
W dniu 31.03.2018 o 21:14, r...@k...pl pisze:
> Z produkcją żarcia akurat nie ma żadnego problemu.
> Natomiast są problemy ze zmianami klimatu dzięki nadprodukcji gazów
> cieplarnianych.
A dzieci szczepisz czy też dałeś się przekonać? MSPANC :-P
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz