  • 41. Data: 2018-04-06 00:23:18
    Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-02 o 07:26, Shrek pisze:

    > Z ciekawości - kiedy ostatnio jechałeś za kim, komu z odwłoka waliło
    > gazem, bo ja nie jestem w stanie sobie przypomnieć ile lat temu to było.
    > Od kiedy są instalacje sekwencyjne, smród gazu jest możliwy w zasadzie
    > tylko przy jakiejś na tyle grubej usterce, że będzie ona przeszkadzać w
    > jeździe (przelewanie wtrysku, uszkodzona lambda). Smród LPG to z czasów
    > gdzie mieszankę ustawiało się śrubką;)

    Kilka dni temu jechałem z żoną i to żona zwróciła uwagę, że "coś
    śmierdzi gazem". Jechaliśmy za jakimś Oplem. Gdy staliśmy za nim na
    czerwonym, a szczególnie, kiedy zrobiło się zielone i ruszyliśmy za nim,
    to już nie było wątpliwości. Zrobiły się dwa pasy, wyprzedziłem go i
    smród minął.
    Druga sprawa to nieszczelne instalacje na stacjach, emisje gazu przy
    tankowaniu, przeładunku, składowaniu. Do tego dochodzi nielegalne
    przelewanie gazu do/z butli kuchennych w warunkach zagrodowych.

  • 42. Data: 2018-04-06 06:41:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2018 o 00:23, Poldek pisze:

> [...]
    > czerwonym, a szczególnie, kiedy zrobiło się zielone i ruszyliśmy za nim,
    > to już nie było wątpliwości. Zrobiły się dwa pasy, wyprzedziłem go i

    Ty to masz pecha...

    > Druga sprawa to nieszczelne instalacje na stacjach, emisje gazu przy
    > tankowaniu, przeładunku, składowaniu.

    Hmmm. Ile ci tego wychodzi?

    > Do tego dochodzi nielegalne
    > przelewanie gazu do/z butli kuchennych w warunkach zagrodowych.

    A pochuj?

    Uważa się, że zasilanie LPG zamiast benzyn zmniejsza efekt ciplarnany.
    Ty masz jednak piedolca na punkcie swojej ukochanej benzyny i wszystko
    inne będzie powodowało zagładę ludzkości choćby było ekologiczniejsze).

    Shrek

  • 43. Data: 2018-04-06 10:07:58
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu sobota, 31 marca 2018 18:19:38 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

    > Propaganda.
    > Oba syfią, tyle że innymi substancjami, a naukowcy nie są zgodni która z
    > nich jest bardziej szkodliwa.
    >
    > Diesel syfi tlenkami azotu, a benzyniak dwutlenkiem węgla.

    No tak, dizlok CO2 nie wydziela. Sypie czystym C w postaci sadzy.

  • 44. Data: 2018-04-06 18:02:13
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-06 o 00:23, Poldek pisze:

> [...]
    > tankowaniu, przeładunku, składowaniu. Do tego dochodzi nielegalne
    > przelewanie gazu do/z butli kuchennych w warunkach zagrodowych.

    A ja kiedyś jechałem samochodem i jak śmierdziało spalenizną to się
    okazało, że akumulator się przesunął i upalił ten pasek co łączył do
    masy czy jakoś tak. Tak, że z prądem trzeb uważać. :-)

  • 45. Data: 2018-04-06 19:05:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie ma problemow z produkcja zarcia bo jest dostatecznie duzo
    > dwutlenku wegla. Zmiany klimatyczne zwiazane z dwutlenkiem wegla i
    > efektem cieplarnianym sa korzystne bo ocieplenie powoduje
    > odblokowywanie terenow ktore sa uznawane ze wzgledu na zbyt niskie
    > temperatury jako nieprzydatne do upraw rolnych. Ubytek terenow pod
    > uprawy zwiazanych z ociepleniem jest i bedzie niewielki, wystarczy
    > popatrzec na globus zeby wiedziec dlaczego.

    Ze co?
    Zdziwisz sie jak za jakis czas nie uswiadczysz czekolady, kawy itp...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 46. Data: 2018-04-07 18:03:32
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-06 o 00:23, Poldek pisze:

    > Kilka dni temu jechałem z żoną i to żona zwróciła uwagę, że "coś
    > śmierdzi gazem". Jechaliśmy za jakimś Oplem.

    Skojarzenie: w moim poprzednim aucie tak właśnie było. Benzyna, nówka z
    salonu. Jechaliśmy w dwa samochody ze znajomymi na wakacje. Powiedzieli
    mi, że ledwo wyrabiali jadąc za mną bo waliło zgniłymi jajami.

    Taką przypadłość ma świeży katalizator w silnikach benzynowych, jak
    później się dowiedziałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 47. Data: 2018-04-07 18:30:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niby z jakiego powodu kawy i czekolady mialo by nie byc?

  • 48. Data: 2018-04-08 18:40:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Niby z jakiego powodu kawy i czekolady mialo by nie byc?

    Bo Budzik naczytał się, że ocieplenie klimatu i grzyby załatwią sprawę.
    Tak jak ropy brakuje od 50 lat.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 49. Data: 2018-04-08 18:57:15
    Od: "Endriu11111111" <p...@i...pl>

    > instalacji ma bardzo silne działanie cieplarniane.

    Taa. Szczególnie źle działa na wyższe partię atmosfery, i dlatego w
    galeriach handlowych jest zakaz wjeżdżania pojazdów z LPG do parkingów
    podziemnych ....

    Endriu

  • 50. Data: 2018-04-12 12:14:06
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > No ale LPG to takie samo paliwo z ropy naftowej jak benzyna.
    > A samochody na LPG (zakładając nawet że będą to fabryczne silniki, a nie
    > obecna partyzantka garażowa), wcale nie będą mieć jakiś istotnie lepszych
    > wskaźników emisji niż silniki na benzynę.

    No nie. LPG czyli propan-butan to najprostsze weglowodory. Spalaja sie
    praktycznie do czystego CO2. Benzyna to znacznie dłuzsze lancuchy
    weglowodorow, przy spalaniu pozostaje pelno smieci, niedopalonych lancuchow.
    Na pewno wiesz ze w kuchenkach domowych uzywa sie LPG. A dlaczego nie
    benzyne? Bo by smierdzialo niemozebnie wlasnie przez te niedopalone
    weglowodory, ktore sa rakotworcze i dlatego benzyna jest zdecydowanie mniej
    eko niz LPG. Porownywalna jest jedynie emisja tlenkow azotu, bo to wynik
    spalania azotu z powietrza przy wysokiej temperaturze.

    Pzdr