  • Data: 2013-02-01 21:43:02
    Temat: Re: Jak jest z obiektywami do Canona?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek <p...@s...com> writes:

    > Ściśle tajnej normy. Jak sam wspomniałeś - trudno ją gdzieś przeczytać
    > więc nie wiem z kim/czym dyskutuję.

    Praktycznie wszystkie są tak samo ściśle tajne (nie żeby mi się to
    podobało). Próbowałeś w bibliotece np. na jakiejś uczelni? Zapoznanie
    się z tekstem, choćby powierzchowne, wydaje mi się dobrym rozwiązaniem,
    jeśli ktoś chce ten tekst autorytatywnie komentować.

    Podsumowując, norma mówi m.in. o wzmocnieniu cyfrowym i ISO całych
    aparatów. Moim zdaniem to jest w ogóle kwestia umowna, nie należy tylko
    stosować ustalonych pojęć niezgodnie z duchem normy, bo nikt nie będzie
    wiedział o co chodzi. Reszta to zabawa w słówka i ja na takie nie mam
    czasu.

    > No więc właśnie. Musi zatem istnieć jakiś wyznacznik choć z drugiej
    > strony znajduję w sieci tego zaprzeczenia. Zgłupieć do reszty można.
    > Istnieją też przypadki aparatów, które mocno różnią się jasnością przy
    > zadanym ISO. W tej grupie ktoś uskarżał się na taki przypadek. To też
    > daje do myślenia.

    Rozumiem że to nie jest oczywisty problem np. różnicy w jasności
    obiektywu, czasów albo czegoś podobnego?

    BTW pamiętaj że to wszystko dotyczy cyfrowych aparatów fotograficznych
    (pewnie w praktyce też nie wszystkich). W szczególności, nie dotyczy to
    kamer video, wszelkich webcamów, przypuszczalnie (niektórych?)
    smartphonów itd. (np. dość typowym przypadkiem jest podawanie tam
    rozdzielczości jako liczby pól koloru matrycy).
    --
    Krzysztof Halasa