  • Data: 2013-02-02 22:15:21
    Temat: Re: Jak jest z obiektywami do Canona?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Marek <p...@s...com> writes:

    > Praktycznie wszystkie są tak samo ściśle tajne (nie żeby mi się to
    > podobało). Próbowałeś w bibliotece np. na jakiejś uczelni? Zapoznanie
    > się z tekstem, choćby powierzchowne, wydaje mi się dobrym rozwiązaniem,
    > jeśli ktoś chce ten tekst autorytatywnie komentować.

    Tak, to prawda. Zabrnęliśmy w tym momencie do punktu, gdzie trudno
    będzie mi dyskutować gdyż aż tak zdeterminowany nie jestem :-)

    > Podsumowując, norma mówi m.in. o wzmocnieniu cyfrowym i ISO całych
    > aparatów. Moim zdaniem to jest w ogóle kwestia umowna, nie należy tylko
    > stosować ustalonych pojęć niezgodnie z duchem normy, bo nikt nie będzie
    > wiedział o co chodzi. Reszta to zabawa w słówka i ja na takie nie mam
    > czasu.

    Takie wrażenie odniosłem. Im dalej w las tym więcej drzew i w dodatku
    trzeba definicję każdego poznać :-)

    > Rozumiem że to nie jest oczywisty problem np. różnicy w jasności
    > obiektywu, czasów albo czegoś podobnego?

    No właśnie nie był aż tak banalny. Chłopak przepinał ten sam obiektyw do
    2 body i na oko widział spore różnice w ekspozycji. M.in. ten wątek
    sprowokował mnie do dyskusji o tym czy "normy" jakieś obowiązują czy
    raczej nikt się nimi nie przejmuje a jedynie relatywne ustawienia tworzą
    jakiś sens.

    > BTW pamiętaj że to wszystko dotyczy cyfrowych aparatów fotograficznych
    > (pewnie w praktyce też nie wszystkich).

    Tak, tylko o nich rozmawiamy.

    > W szczególności, nie dotyczy to
    > kamer video, wszelkich webcamów, przypuszczalnie (niektórych?)
    > smartphonów itd. (np. dość typowym przypadkiem jest podawanie tam
    > rozdzielczości jako liczby pól koloru matrycy).

    Żartujesz? :-0 Czy chodzi o to, że 3 piksele R, G i B traktowane są jako
    trzy? :-D Czyli matryca 1MP oznaczana jest jako 3MP w tych smarfonach
    ??? Jeśli tak jest, to podziwiam marketing za zdolność robienia ludzi w
    konia :-D

    Całe szczęście, że na moim HTC takiej kichy nie uczynili bo straciłbym
    szacunek dla nich.

    Marek