  • Data: 2009-10-08 09:29:54
    Temat: Re: Jak i gdzie sprzeda? kod ?r?d?owy i prawa autorskie.
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    op23 wrote:

    > Użytkownik "Adam Przybyla" <a...@r...pl>

    > Jakie prawa ?! Majątkowe ? Osobiste ?

    Mówimy "sprzedaż praw autorskich", myślimy "przeniesienie majątkowych
    praw autorskich". Jak ktoś już to rozróżnia, to powinien wiedzieć, że
    osobiste są niezbywalne, a prawo się przenosi a nie sprzedaje.

    > Udziału innych nie da się pominąć
    > choćby dlatego, że za pracę należy się wynagrodzenie...

    Jaki widzisz bezpośredni związek wynagrodzenia za pracę z prawami
    majątkowymi osób trzecich? Ja jedynie taki, że żeby przenieść prawo,
    trzeba je posiadać, czyli jakoś dogadać się z poprzednim właścicielem.

    ("posiadać" i "właściel" być może w tym kontekście nie są właściwe, ale
    na tyle prawnego języka nie znam. Jakby znał, to bym pisał "ergo"
    zamiast "czyli" 8-) )

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net