  • 1. Data: 2009-03-25 09:08:13
    Temat: Jak fotografowac makiete miasta?
    Od: "Latet" <x...@s...pl>

    Witam,

    Poproszono mnie o zrobienie zdjec amatorskiej makiety fragmentu miasta.
    Makieta jest w skali 1:75, domy maja wydokosc kilkunastu cm.
    Calosc nie jest duza - jakies 1 x 1,5 m.

    Jak sie sensownie zabrac za sfotografowanie czegos takiego?
    Czy nalezy dążyc do takiego efektu, jakby to były zdjęcia prawdziwych, duzych
    domów?
    Jasli tak, ta to jak? Szerokokątne makro?

    Jak to oświetlać? Nie będę miał żadnych lamp studyjnych.

    Bede wdzięczny za wszelkie wskazówki.

    Dziękuję,

    latet

  • 2. Data: 2009-03-25 09:15:44
    Temat: Re: Jak fotografowac makiete miasta?
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On 25 Mar, 09:08, "Latet" <x...@s...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jak sie sensownie zabrac za sfotografowanie czegos takiego?
    > Czy nalezy dążyc do takiego efektu, jakby to były zdjęcia prawdziwych, duzych

    Efekt makiety uzyskasz bez problemu, jeśli fotografujesz makietę -
    mała głębia ostrości ci to załatwi.
    Jak chcesz złudzenie prawdziwego miasta, to potrzebujesz jednego z
    poniższych:
    - aparatu wielkoformatowego z pokłonami
    - obiektywu typu tilt-shift
    - obiektywu samoróbki umożliwiającego wykonywanie pochylenia.

    Chyba niczego nie pokręciłem.

  • 3. Data: 2009-03-25 09:18:46
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Latet napisał(a):

    > Jak sie sensownie zabrac za sfotografowanie czegos takiego?

    A jak ma wyglądać - jak makieta, czy jak miasto? :)

    > Czy nalezy dążyc do takiego efektu, jakby to były zdjęcia prawdziwych, duzych
    > domów?

    Zależy od wymagań Twoich i autora makiety/zleceniodawcy zdjęć.

    > Jasli tak, ta to jak? Szerokokątne makro?

    LF z pokłonami lub obiektyw Tilt-Shift.

    > Jak to oświetlać? Nie będę miał żadnych lamp studyjnych.

    Wystaw na dwór.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 4. Data: 2009-03-25 09:30:21
    Od: "Janek" <j...@a...pl>

> [...]
    > Calosc nie jest duza - jakies 1 x 1,5 m.
    >
    > Jak sie sensownie zabrac za sfotografowanie czegos takiego?
    Ci, co Cie prosili nie mieli świadomości, że zwrócili sie do niewłaściwej
    osoby, laika ?
    Nie możesz odpowiedzieć: Nie umiem.?

  • 5. Data: 2009-03-25 09:32:19
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Teicher w książce "Fototechnika" pokazał coś w rodzaju endoskopu robiącego
    zdjęcia pod kątem 90 stopni do płaszczyzny filmu. Pozwalało to pokazać
    projekt z poziomu widzenia przechodnia.

  • 6. Data: 2009-03-25 09:51:44
    Od: Arturb <a...@o...pl>

    > Jak sie sensownie zabrac za sfotografowanie czegos takiego?
    > Czy nalezy dążyc do takiego efektu, jakby to były zdjęcia prawdziwych, duzych
    domów?

    Jeżeli po "amatorsku" to najtrudniejsze jest uzyskanie dużej głębi
    ostrości. W tym celu kompakt ma więcej do zaoferowania. Lustrzanką to
    raczej szeroki kąt, ale bez beczki. Można zrobić kilka zdjęć
    przesuwając ostrość i połączyć to w PS. A oświetlenie to... wyjdź na
    dwór (pole) zależy skąd jesteś, a będzie wyglądało jak naturalne
    oświetlenie miasta ;)

    AB

  • 7. Data: 2009-03-25 10:44:13
    Od: FD <f...@o...pl>

    Janek pisze:
    > Ci, co Cie prosili nie mieli świadomości, że zwrócili sie do niewłaściwej
    > osoby, laika ?
    > Nie możesz odpowiedzieć: Nie umiem.?

    ale Ty muundry kolego jestes uuuuuu.... nie ma to jak blyskac profi
    podejsciem
    i zdeptac chlopaka co sie o cokolwiek pyta

    słowo klucz: "...amatorska..."
    myslisz, ze beda wynajmowac studio do paru fotek?

  • 8. Data: 2009-03-25 12:07:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009, Arturb wrote:

> [...]
    > ostrości. W tym celu kompakt ma więcej do zaoferowania. Lustrzanką to
    > raczej szeroki kąt, ale bez beczki. Można zrobić kilka zdjęć

    Pees i pees.
    To chyba będzie tańsze:
    http://www.heliconsoft.com/heliconfocus.html

    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-03-25 12:26:03
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Pawel_W" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

> [...]
    - aparatu wielkoformatowego z pokłonami
    - obiektywu typu tilt-shift
    - obiektywu samoróbki umożliwiającego wykonywanie pochylenia.

    a możesz wyjasnic, w jaki sposób zastosowanie jednego z powyższych zrobi z
    makiety złudzenie prawdziwego miasta, bo jakoś nie kumam??
    widziałem tylko zdjecia z tilta/shifta, gdzie z prawdziwego miasta powstawało
    złudzenie makiety, ale żeby w druga strone??

  • 10. Data: 2009-03-25 12:38:24
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Robert napisał(a):

> [...]
    > widziałem tylko zdjecia z tilta/shifta, gdzie z prawdziwego miasta powstawało
    > złudzenie makiety, ale żeby w druga strone??

    http://en.wikipedia.org/wiki/Scheimpflug_principle

    Robisz pokłon i ustawiasz kadr tak, żeby płaszczyzna "ulicy" (w
    makiecie) spełniała regułę Scheimpfluga. Potem przymykasz przysłonę,
    żeby GO objęła całe budynki na wysokość i voila!. :)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik
    pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    Ginekolog grzebie w zupie, a powinien grzebać... kucharz.