  • Data: 2011-03-05 18:19:39
    Temat: Re: Jak działa tomograf komputerowy ??
    Od: " MH" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wbrew pozorom dalej tez nie jest latwo.
    > majac mape pixelowa/voxelowa 3D pokaz np ksztalt czaszki, ale wez pod
    > uwage ze mapa jak to w zyciu - niewyrazna i zaszumiona.
    > A potem pokaz np watrobe.

    Osobiście się tym bawiłem w Delphi. Istotnie , łatwe to nie jest , ale nie aż
    takie straszne. Do odszumienia najpierw filtr uśredniający 2D , następnie edge
    detector i dosyć nieskomplikowanym algorytmem robisz mesh'a. Dalej korzystałem
    z gotowych komponentów napisanych z myślą o... grach komputerowych. Korzystałem z:

    http://filters.sourceforge.net/
    http://sourceforge.net/projects/glscene/

    Całkiem niezłe efekty z tego wychodzą. Co do wątroby , to zależy jak ją
    właściciel traktował :)

    MH