-
Data: 2019-01-09 16:52:52
Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Od: robot <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-01-09 o 16:44, viktorius pisze:
> W dniu 2019-01-09 o 16:23, s...@g...com pisze:
>> W dniu środa, 9 stycznia 2019 09:09:26 UTC-6 użytkownik robot napisał:
>>> W dniu 2019-01-09 o 15:44, viktorius pisze:
>>>> W dniu 2019-01-09 o 14:54, Michał Jankowski pisze:
>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Tutaj ciekawy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=bwKKGdU0fjU
>>>>>>>> A może Bosch też głupoty plecie? :)
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Gdyby pracował tradycyjnie, na rozciąganie, to raczej za długo by nie
popracował, za duże siły rozciągające by niego działały. Dlatego pomysł na pchanie,
gdy po ściśnięciu i ułożeniu segmentów pas jest odcinkowo sztywny. Podoba mi się ta
koncepcja :)
>>>>>>>
>>>>>> Tak właśnie sobie myślałem.
>>>>>> Że cała zabawa w konstruowanie paska który pcha, ma na celu trwałość.
>>>>>> Taki pchający, metalowy, będzie znacznie wytrzymalszy i bardziej trwały.
>>>>>
>>>>> A wszystko dzięki twierdzeniu Gaussa. :)
>>>>>
>>>>> http://wyborcza.pl/7,75400,24338883,matematyka-jedze
nia-pizzy.html
>>>>>
>>>>
>>>> No niekoniecznie, tego pchającego paska stalowego nic nie ściska z boków,
>>>
>>> A właśnie, że ściska z boków. Pisałem o tym:
>>>
>>
>> Sciska i nie sciska.
>> Pasek jest sciskany w obszarze kola klinowego.
>> Miedzy kolami pasek nie jest sciskany. Jest w tedy tylko pchany (sciskany
wzdluznie) co nie nadaje mu sztywnosci. Sztywnosc jest osiagnieta tylko precyzja
spasowania poszczegolnych blaszek i temu ze sie nie moga przesuwac wzgledem siebie
dzieki opasce.
>
> Dokładnie, gauss mówi, że usztywnia, bo wygina. A tu odcinek między kołami nie jest
w żadem sposób ściśnięty w płaszczyźnie poprzecznej. Segmenty nie wyskakują to na
boki tylko ze względu na precyzję wykonania.
>
>>
>>
>>> "Stożkowe zbocza koła napędowego oraz napędzanego wspólnie ściskają pasek
>>> w kierunku prostopadłym do kierunku poruszania paska. Dzięki temu
>>> pasek staje sztywny jak kawałek stali i pcha".
>>>
>>> Pan na filmie mówi o tym, mówi nawet z jakim ciśnieniem konkretnie ściska.
>>
>> To nie to cisnienie :)
>>
>
> Siła z jaką koła ściskają pasek po bokach pozwala na przeniesienie napędu, a
ostatnia ścisnięta blaszka paska jest punktem podparcia dla pozostałych, tych już "w
powietrzu".
>
W każdym bądź razie, działanie tego paska, to najciekawsza część CVT. Reszta
rozwiązań, to nic nowego.
No chyba że jeszcze jakiegoś bajeru nie przyuważyłem.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.19 17:11 s...@g...com
- 09.01.19 17:20 J.F.
- 09.01.19 17:56 J.F.
- 10.01.19 00:35 J.F.
- 10.01.19 15:50 s...@g...com
- 10.01.19 16:42 t-1
- 10.01.19 17:50 s...@g...com
- 11.01.19 10:31 T.
- 11.01.19 13:51 J.F.
- 11.01.19 15:24 s...@g...com
- 11.01.19 17:07 J.F.
- 11.01.19 17:35 s...@g...com
- 11.01.19 18:27 Tomasz Pyra
- 11.01.19 19:55 szod
- 11.01.19 20:23 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=