eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak dziala pasek klinowy w CVTRe: Jak dziala pasek klinowy w CVT
  • Data: 2019-01-09 16:52:52
    Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    Od: robot <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-01-09 o 16:44, viktorius pisze:
    > W dniu 2019-01-09 o 16:23, s...@g...com pisze:
    >> W dniu środa, 9 stycznia 2019 09:09:26 UTC-6 użytkownik robot napisał:
    >>> W dniu 2019-01-09 o 15:44, viktorius pisze:
    >>>> W dniu 2019-01-09 o 14:54, Michał Jankowski pisze:
    >>>>
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Tutaj ciekawy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=bwKKGdU0fjU
    >>>>>>>> A może Bosch też głupoty plecie? :)
    >>>>>>>>
    >>>>>>>
    >>>>>>> Gdyby pracował tradycyjnie, na rozciąganie, to raczej za długo by nie
    popracował, za duże siły rozciągające by niego działały. Dlatego pomysł na pchanie,
    gdy po ściśnięciu i ułożeniu segmentów pas jest odcinkowo sztywny. Podoba mi się ta
    koncepcja :)
    >>>>>>>
    >>>>>> Tak właśnie sobie myślałem.
    >>>>>> Że cała zabawa w konstruowanie paska który pcha, ma na celu trwałość.
    >>>>>> Taki pchający, metalowy, będzie znacznie wytrzymalszy i bardziej trwały.
    >>>>>
    >>>>> A wszystko dzięki twierdzeniu Gaussa. :)
    >>>>>
    >>>>> http://wyborcza.pl/7,75400,24338883,matematyka-jedze
    nia-pizzy.html
    >>>>>
    >>>>
    >>>> No niekoniecznie, tego pchającego paska stalowego nic nie ściska z boków,
    >>>
    >>> A właśnie, że ściska z boków. Pisałem o tym:
    >>>
    >>
    >> Sciska i nie sciska.
    >> Pasek jest sciskany w obszarze kola klinowego.
    >> Miedzy kolami pasek nie jest sciskany. Jest w tedy tylko pchany (sciskany
    wzdluznie) co nie nadaje mu sztywnosci. Sztywnosc jest osiagnieta tylko precyzja
    spasowania poszczegolnych blaszek i temu ze sie nie moga przesuwac wzgledem siebie
    dzieki opasce.
    >
    > Dokładnie, gauss mówi, że usztywnia, bo wygina. A tu odcinek między kołami nie jest
    w żadem sposób ściśnięty w płaszczyźnie poprzecznej. Segmenty nie wyskakują to na
    boki tylko ze względu na precyzję wykonania.
    >
    >>
    >>
    >>> "Stożkowe zbocza koła napędowego oraz napędzanego wspólnie ściskają pasek
    >>> w kierunku prostopadłym do kierunku poruszania paska. Dzięki temu
    >>> pasek staje sztywny jak kawałek stali i pcha".
    >>>
    >>> Pan na filmie mówi o tym, mówi nawet z jakim ciśnieniem konkretnie ściska.
    >>
    >> To nie to cisnienie :)
    >>
    >
    > Siła z jaką koła ściskają pasek po bokach pozwala na przeniesienie napędu, a
    ostatnia ścisnięta blaszka paska jest punktem podparcia dla pozostałych, tych już "w
    powietrzu".
    >
    W każdym bądź razie, działanie tego paska, to najciekawsza część CVT. Reszta
    rozwiązań, to nic nowego.
    No chyba że jeszcze jakiegoś bajeru nie przyuważyłem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: