    Subject: Re: Jak bardzo...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sat, 25 Jun 2016 08:11:02 +0200

    W dniu 2016-06-22 o 06:15, LEPEK pisze:

    > Dla każdego to może być coś innego, ale też myślę, że każdy powinien
    > sobie móc łatwo wyobrazić taką sytuację... chociaż może się mylę?
    > Np. jedziesz na ostatni prom / pociąg i jak na niego nie zdążysz, to
    > dalsza podróż jest niemożliwa, zaliczasz noc w samochodzie (albo hotelu,
    > o ile to możliwe), przepadają ci bilety na dalszy odcinek, traci sens
    > powrót na weekend do domu, bo zanim byś dojechał / doleciał, to
    > musiałbyś już wracać. A tu jedzie gość, co niedawno kamerkę kupił i
    > szuka sytuacji do nagrania... Wiem, nie powinno się tak robić, bo to
> [...]

    Co do rozciągania kwestii poważnego traktowania przepisów,
    to masz rację. Sam nie traktuję poważnie kilku znaków drogowych.
    Lekceważę ograniczenia prędkości (nie przekraczam o kilkaset procent, jednak
    raz na rok płacę głownie za prędkość), zawracam sobie na lewoskrętnym S-3,
    na osiedlowej uliczce ignoruję znak nakazu (bo jest tylko 5m pod prąd
    ale za to 1 km mniej jazdy), parkuję bliżej niż ileś tam metrów od
    skrzyżowania itp.

    Ktoś już to napisał, że tę granicę lekceważenia można łatwo przesuwać.
    Zwłaszcza, że zaczynasz od tak błahej sprawy jak
    spóźnienie na prom czy pociąg.
    Akurat uważam, że na tym filmie facet pojechał głupio -
    myślę, że nie widział wcześniej co jest na pasie awaryjnym.
    Jest kilka filmów w sieci (JF na pewno znajdzie przykłady)
    jak ktoś szuka drogi tamtędy i nie ma czasu nawet na hamowanie.

    Głupią jazdę, bez respektowania jakichkolwiek przepisów
    podjąłbym chyba jedynie w celu ratowania życia ludzkiego.
    A na pewno nie w obliczu odjeżdżającego promu czy pociągu.
    Trochę mnie zaskoczyłeś takim ustawieniem poprzeczki ;-)