  • Data: 2016-06-25 11:12:18
    Temat: Re: Jak bardzo...
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.06.2016 o 11:01, mk4 pisze:

    > Sam mam często ochotę na taki manewr jak dojeżdżam ZNOWU do gości,
    > którzy naprawdę nie wiedza do czego służy w samochodzie gaz i po prostu
    > blokują lewy pas.
    >
    > Nie wiem co oni robią - wyprzedzają na tempomacie czy co?

    Na przykład.

    > Żaden nie
    > poczuwa się do tego, żeby przyspieszyć i sprawnie wykonać manewr.

    On musi przyspieszyć, Ty zwolnić - dlaczego zakładasz, że to akurat on
    ma coś zrobić, żeby Tobie było wygodnie, a Ty nie musisz nic?

    Robota taka sama - na tempomacie wyprzedzasz, czy co? ;-)

> [...]
    >
    > Jeśli jest tak, ze rozpoczynając manewr bez zmiany prędkości mogę
    > przyblokować a jak nie będę wyprzedzał będę musiał hamować to od razu
    > idzie gaz w podłogę i znów wykonuje manewr nie kolidując z nikim.
    >
    > Podsumowując - pokazani na filmie kierowcy osobówek to jedni z
    > największych wkurwiaczy i ciołków jakich spotyka się u nas na
    > autostradach. Zero wyobraźni czy umiejętności sprawnego poruszania się.
    > Totalna bezmyślność. Nie tylko nie wiedza do czego służy gaz ale i
    > lusterko. Regularnie wymuszają pierwszeństwo lądując się na lewy pas i
    > zmuszając do hamowania po czym blokują go.

    Nie, no bez jaj.
    Jeśli ktoś jedzie sporo szybciej niż TIR, to naprawdę nie ma obowiązku
    interesować się przy wyprzedzaniu lewym pasem, że ktoś inny ma ochotę
    pojechać jeszcze o 50 km/h na szybciej.
    Dobra wola - tak, ale nie obowiązek.

    Sam też często olewam kolesi, który z kilometra widzą, że jest
    zatwardzenie wyprzedzające TIR-a, ale nie planują zwolnić wcześniej niż
    usiądą na ogonie ostatniemu z wyprzedzających.
    Najlepiej jeszcze zaganiając go światłami.

    W takich przypadkach nawet nie zamierzam zmieniać nastawów tempomatu -
    cierpliwość to cnota. ;-)