  • 71. Data: 2009-09-27 19:34:38
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > To tak w celu sprostowania.

    co sie nie zgadzalo ?

    XXX

  • 72. Data: 2009-09-27 19:38:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-27 21:25:51 +0200, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > Ale można wołać rawy do PNG - dużo mniejsze od nieskompresowanych
    > 16bitowych tiffów.

    16-bitowe tiffy się wyjątkowo gównianie kompresują, można sobie darować.

    de Fresz

  • 73. Data: 2009-09-27 19:49:12
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-27 20:59:49 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

    > gdybys sie posikal ze zlosci to nigdy nie zobaczysz na monitorze
    > wiecej niz 8 bitow - bo taki jest monitor - osmio bitowy.

    Chłopcze, zanim zabierzesz głos w dyskusji poproś najpierw kogoś
    mądrzejszego od siebie, żeby ci wytłumaczył o co w niej chodzi i na
    kartce rozrysował kto i co już powiedział.

    > ale jesli w pliku masz zapisane slowo w postaci np 16-bitoewej to
    > sprytny programista postawi sobie pytanie o tonmaping - czyli jak
    > przeksztalcic slowo 16 bitow do postaci 8-smio bitowej tak by
    > ogladajacy subiektywnie odniosl wrazenie pelniejszej informacji niz w
    > slowie 8 bitowym niz w 16 btowym .

    Ups i znów jaśnie pan (nie)mądry się kompromituje. Tone mapping (bo tak
    to się chłopcze pisze) nie ma najmniejszego nawet związku z konwersją
    16 na 8 bitów. Popieprzyło ci się z interpolacją.

    > to jest pytanie jak przekazac muzyke z fortepianu o 12 oktawach przez
    > glosnik o rozpietosci 8 oktaw

    Jeżu, nie dość że nie rozumie baran zjawiska, to jeszcze próbuje
    pouczać innych.

    de Fresz

  • 74. Data: 2009-09-27 19:52:54
    Od: "Kokon" <k...@o...pl>

    kibic wrote:

    > Wyobraziłem sobie jak to spojrzenie przez okno mogło by powodować
    > kompletny balckout pokoju w którym sie siedzi. hehehehe :-D Mysle, że
    > oko jest bardzo optymalne pod tym względem. ;-)

    Ale w tym sensie, ze szybko sie dostosowuje. Sprobuj jednak na przykladzie
    wlasnie okna rozrozniac jednoczesnie szczegoly w najciemniejszych i
    najjasniejszych miejscach.

    Pzdr,
    Blazej

  • 75. Data: 2009-09-27 19:54:21
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Sep., 21:38, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > 16-bitowe tiffy się wyjątkowo gównianie kompresują, można sobie darować.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > de Fresz

    noz sie w kieszeni otwiera na taka bezmyslnosc.

    poprzednik pisze o konwersji rawow do PNG

    a na to de fresz-baton ripistuje:

    "16-bitowe tiffy się wyjątkowo gównianie kompresują, można sobie
    darować."

    a co ma konwersja raw do png z kompresja tiff ?

    wyjatkowa bezmyslosc.

  • 76. Data: 2009-09-27 19:54:40
    Od: Sylwester Zarębski <kenjiro_usun@spam_irc.pl>

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 14:47:22 +0200, Marcin [3M] napisał(a):

    > Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Kompresja w JPG polega na ograniczeniu ilości bitów - tyle, że dla
    > współczynników DCT. To daje największy "zysk" kompresji.
    > Choć rozumiem Twoją uwagę.
    > Mnie chodzi o to, że 8-bitowy JPG i TIF ma te same możliwości dot.
    > rejestracji rozpiętości i ilości progów kwantyzacji.
    > 16-bitowy TIFF ma takie same lub większe możliwości niż RAW.

    16-bitowy TIFF ma ca. takie same możliwości rejestracji rozpiętości
    (zakresu) jak 8-bitowy TIFF czy 12-bitowy RAW.

    'Dokładność' to coś przeciwnego jak 'zakres'.

    Żeby być dokładnym: 16-bitowy piksel o wartości #6e00 da dokładnie ten
    sam efekt co 8-bitowy #6e. Różnica jest w tym co jest pomiędzy czyli od
    #6e01 do #6eff, ale tego jak sądzę nie zobaczysz (choć istnieją ludzie,
    którzy to widzą).

    Tak więc możliwości pod względem 'dokładności' pomiaru, owszem masz
    rację, natomiast to o czym była mowa, czyli 'zakresie' pomiaru, tutaj
    pomyliłeś pojęcia (bo różnica pomiędzy #ff00, a #ffff jest w zasadzie
    żadna).

    P.S. Jeśli chciałbyś nieco pomieszać jeszcze bardziej i np. pomieszać
    zakres z dokładnością (czyli 8-bit #ff -> 16-bit #7f80) to nadal to nic
    nie zmienia względem początkowego odczytu w matrycy, który nadal nie
    będzie większy od pewnej maksymalnego wartości, a czy to będzie #ffff,
    czy #0fff, to nie ma żadnego znaczenia.

    P.P.S. Oczywiście przy próbie np. wyciągnięcia świateł czy cieni,
    dodatkowa dokładność może się przydać, ale to nadal ułamek w porównaniu
    do nawet kilku EV w RAW (bo wartości są nieliniowe!).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 77. Data: 2009-09-27 20:12:44
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > 16-bitowy TIFF ma ca. takie same możliwości rejestracji rozpiętości
    > (zakresu) jak 8-bitowy TIFF czy 12-bitowy RAW.

    ales wymyslil.

    tyle tylko ze 8 bitowy TIFF czy 12 bitowy RAW ma mniejsze mozliwosci
    rejestracji niz 16 bitowy TIFF

    i dalsze rozwazania mozemy mozemy sobie darowac.

    to tak jakbys odkryl ze 4 wieksze od 2

  • 78. Data: 2009-09-27 20:13:06
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-27 21:54:21 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

    > wyjatkowa bezmyslosc.

    Owszem, zupełnie nie zrozumiałeś. Może na dziś już wystarczy
    kompromitacji? Zostaw sobie coś na jutro.

    de Fresz

  • 79. Data: 2009-09-27 20:21:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Sep., 22:13, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Owszem, zupełnie nie zrozumiałeś. Może na dziś już wystarczy
    > kompromitacji?

    ha , ha , ha
    coz za autorytet to stwierdza

    sam de fresz - baton.

    chlopie zrob najpierw jedno przyzwoite zdjecie a potem sie zgrywaj na
    lepiej wiedzacego.

  • 80. Data: 2009-09-27 20:24:52
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Stareńkie karty graficzne Matrox Parhelia miały (mają) możliwość
    > wyświetlania obrazu z precyzją 10 bitów na kanał.

    Za to, duża liczba wspolczesnych LCD ma 6bitów na kanał + dithering ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj