eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 144

  • 41. Data: 2009-09-27 14:39:36
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-27, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:
    > Marcin Debowski napisal:
    >> No dobrze, sporo już wyjaśniono, ale co właściwie leży na przednim
    >> siedzeniu?
    >
    > Tam cos lezy? Ja widze przyssawke na szybie :)

    Hmm, no nie wiem, kąt przyssania się jakby nie zgadza.

    --
    Marcin


  • 42. Data: 2009-09-27 15:16:46
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Sun, 27 Sep 2009 15:54:30 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl>
    pisze:

    >Aparat ma .. nie wiem 12, 16 bitow ? a JPG 8.
    >Cos sie musi stracic.

    Tak, traci się delikatne przejścia tonalne. Rozpietość tonalna może
    być zachowana bez problemu.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski


  • 43. Data: 2009-09-27 15:19:12
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Andrzej Popowski wrote:
    > Picasa chyba używa dcraw. A skoro nie ma możliwości konfiguracji
    > konwersji, to wynik jest raczej przeciętny.

    Ja mam co do tego wątpliwości, bo dcraw na ustawieniach domyślnych, dużo
    lepiej wywołuje zdjęcia aniżeli Picasa.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -



  • 44. Data: 2009-09-27 15:39:49
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>


    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości news:4abf7776$1@news.home.net.pl...
    > de Fresz pisze:
    >> On 2009-09-27 16:18:01 +0200, Andrzej Libiszewski
    >> <a...@g...USUNTO.pl> said:
    >>
    >>>>> Karty też.
    >>>>
    >>>> Podasz przykłady toru video zdolnego do wyświetlenia więcej niz 8 bitów
    >>>> z aplikacji graficznych?

    Wszystkie karty z wyjściem dual link.
    Monitor to Nec reference
    http://www.nec-display-solutions.pl/?c=15&l=1&id=214
    &tab=1 ("10-bit video
    input")

    W Video stosuje 10-bitowe wyjście
    (http://www.wamm.pl/produkt1.php?p=&sid=9cb6dab7f795
    290c6254d1ae2ad1aabc&tr=&cms_id=240),
    AJA i inne karty . Czy jest to możliwe z PS, który od dość dawna ma 16 bitów
    "pod maską" - brak byłby dziwny, choć nie niemożliwy. Wszak chyba gdi nie
    jest jedynym interfejsem wyjściowym. PS CS3 potrafił dogadywać się z
    monitorem przez OpenGL. Ponieważ PS jest chętnie stosowany w różnych
    miejscach - również w tych, gdzie więcej niż 10 bitów stosuje się na co
    dzień (n.p. obrazowanie medyczne) - nie jest to chyba problemem.


  • 45. Data: 2009-09-27 16:11:17
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marcin [3M] pisze:
    > W Video stosuje 10-bitowe wyjście
    > (http://www.wamm.pl/produkt1.php?p=&sid=9cb6dab7f795
    290c6254d1ae2ad1aabc&tr=&cms_id=240),
    > AJA i inne karty . Czy jest to możliwe z PS, który od dość dawna ma 16
    > bitów "pod maską" - brak byłby dziwny, choć nie niemożliwy. Wszak chyba
    > gdi nie jest jedynym interfejsem wyjściowym. PS CS3 potrafił dogadywać
    > się z monitorem przez OpenGL. Ponieważ PS jest chętnie stosowany w
    > różnych miejscach - również w tych, gdzie więcej niż 10 bitów stosuje
    > się na co dzień (n.p. obrazowanie medyczne) - nie jest to chyba problemem.

    A jednak stawiam, że jest i żaden szop nie wyśle więcej niż 8 bitów. A
    OpeGL tak naprawdę dopiero bardzo nieśmiało zaczyna mieć cokolwiek do
    powiedzenia od wersji cs4.

    Oj panowie, najpierw ixi igrek zaczyna pieprzyć, byle pieprzyć mieszając
    pojęcia, a reszta bezkrytycznie zaczyna myśleć tak samo. Ilość bitów nie
    ma się nijak do dynamiki bezwzględnej zdjęcia, a rzecze o rozdzielczości
    owej dynamiki. A głębokość większa od ośmiu bitów będzie miała znaczenie
    dopiero przy silnie nieliniowych operacjach (i to nie tak mocno do końca
    jak się nam wydaje, albowiem algorytmy interpolujące nie śpią).

    Więcej jak 8 bitów potrzeba do bezkarnego gmerania w liniowości,
    natomiast prawdopodobnie nigdy nie będzie szerokością docelową, bo po
    prostu tego nie widać (a gdyby nawet zsyntezować odpowiedni obraz, da
    się to obejść lokalną interpolacją). Zresztą, głębokość bitowa ma coraz
    mniejsze znaczenie w funkcji rozdzielczości (stąd taka bida w
    drukarkach, których przecież wydruki są najlepszym rozwiązaniem
    jakościowym jeśli mamy na myśli odbitki papierowe).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /25% badanych nie wie, ile to jest 25%/


  • 46. Data: 2009-09-27 16:12:39
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    >> No cóż, taki RAW reader. ;/
    >
    > No to Cię pocieszę - w innych będzie podobnie. Mocne ciągnięcie bieli
    > skutkuje przewałką kolorów - zwykle w kierunku fioletowawym.

    Tak ma dcraw i pochodne (a więc picasa). Nie można przewalać, pójdą
    fiolety i seledyny. Zresztą tak miał acr chyba do wersji 3.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wymyśliłem do karty pin: 1234 i teraz boję się, czy nie za prosty.../


  • 47. Data: 2009-09-27 16:15:21
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J.F. pisze:
    > Aparat ma .. nie wiem 12, 16 bitow ? a JPG 8.
    > Cos sie musi stracic.

    Nie, nie, nie!
    Nie powtarzajcie tych bzdur, największego chyba mitu w cyfrowej fotografii.
    Strata jest w tonalności (niewielka), a nie w braku świateł i cieni.
    Przyczyną tych braków jest głupio fabrycznie ustawiony kontrast i brak
    kompresji cieni (nie mylić z kompresją stratną).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uwaga! - często miewam inne zdanie/


  • 48. Data: 2009-09-27 16:27:58
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    >> Aaaa... To Ty nalezysz do tych osob, co widza roznice miedzy TIFFem
    >> 8-bit a 16-bit? :D
    >
    > A ty nie widzisz na przykładzie z pierwszego posta?

    A te wstawione JPGi to sa 16 bitowe? :D

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat
    www.saldat.pl | GG: 680500


  • 49. Data: 2009-09-27 16:30:36
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Sep 2009 17:16:46 +0200, Andrzej Popowski wrote:
    >Sun, 27 Sep 2009 15:54:30 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl>
    >>Aparat ma .. nie wiem 12, 16 bitow ? a JPG 8.
    >>Cos sie musi stracic.
    >Tak, traci się delikatne przejścia tonalne. Rozpietość tonalna może
    >być zachowana bez problemu.

    To bedziesz mial zarzut ze zdjecia jakies takie kiepskie, malo
    kontrastowe, a po podkreceniu w komputerze szumy wychodza :-)

    J.



  • 50. Data: 2009-09-27 16:55:33
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze marcin.STIG.saldat:

    >>> Aaaa... To Ty nalezysz do tych osob, co widza roznice miedzy TIFFem
    >>> 8-bit a 16-bit? :D
    >>
    >> A ty nie widzisz na przykładzie z pierwszego posta?
    >
    > A te wstawione JPGi to sa 16 bitowe? :D

    A co było zrobione z tymi zdjęciami przed wstawieniem?
    --
    Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment

    Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: