    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 2 Mar 2016 03:17:55 -0800 (PST)
    Subject: Re: Inżynier analogowy vs cyfrowy
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 marca 2016 11:53:53 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Konrad jedna rzecz.
    > Elektrownie atomowe to nie wszystko co się na świecie buduje.
    > Patrzysz na świat poprzez swoje okulary. Gdzie używa się pewnych metod.
    > To o czym Ty piszesz jest Hi-End który w pewnych dziedzinach życia jest wymagany bo
    > koszty
    > bepieczeństwo
    > czas itd.
    >
    > Jak wykańczałeś/budowałeś mieszkanie to też rysowałeś na tablicy
    > a potem wysyłałeś mailem do wykonawcy że tu chcesz zlew a tam szafke.
    >

    > Jeszcze raz PODKREŚLE zgadzam się z Tobą generalnie.
> [...]

    Oczywiście że masz rację. Ja tylko twierdzę że rysowanie ręczne to jest strata czasu
    dla studenta podczas jego nauki, plus kompletnie nieadekwatne kryterium doboru
    absolwentów zdatnych do zawodu. Potem w życiu jest różnie, odręczny szkic zawsze jest
    używany w komunikacji na wiele różnych sposobów. No ale chyba nie sądzisz że Twój
    samochód wyprodukowano na podstawie ręcznego szkucu? Ktoś tam gdzieś tam myszką sie
    musial naklikać chyba.

    A już na pewno nie zgodzę się z twierdzeniem że skoro inżynierowi czasem zdarza się
    coś odręcznie naszkicować, to znaczy że trzeba go 3 semestry w tym temacie uczyć.
    Inżynier w życiu robi bardzo wiele czynności które nie wymagają żadnego formalnego
    reżymu w programie studiów. Tak jak wiązanie krawatów, płacenie za taksówkę w Rio de
    Janeiro, ustawianie telekonferencji w centralce telefonicznej, czy porządkowanie
    biurka codziennie wieczorem. To jego kierownik decyduje o jego przydatności, według
    kryteriów jakie sobie założył na interview, a potem corocznych przeglądach. Widziałem
    już wypowiedzenie w rodzaju "zwalniam Pana bo rzygać mi się chce kiedy na pana
    patrzę". Żaden program studiów nie zapewni że absolwenci spełnią kryteria takiego
    szefa.